banner banner banner banner

Криклія підставила "Укрзалізниця", проваливши запуск приватної тяги на залізниці

Криклія підставила "Укрзалізниця", проваливши запуск приватної тяги на залізниці
Владислав Криклій З відкритих джерел

Ігор Смолов

журналіст, економіст

Вже майже рік минув з часу прийняття рішення на найвищому державному рівні щодо запровадження приватної тяги для перевезення вантажів залізничним транспортом. Виконання цього завдання було покладено на міністра інфраструктури Владислава Криклія та "Укрзалізницю".

Минув рік, а приватні локомотиви так і не поїхали по колії "Укрзалізниці" з вантажними поїздами.

Експериментальний проєкт щодо допуску приватних локомотивів підтримало Міністерство інфраструктури. Проєкт мали реалізовувати за цілковитої підтримки та сприяння "Укрзалізниці". Проте, не бажаючи втрачати своє монопольне становище, "Укрзалізниця" почала саботувати та гальмувати реалізацію проєкту.

Спочатку "Укрзалізниця" надала Міністерству інфраструктури пропозиції щодо процедури погодження допуску приватних локомотивів, що містили вимогу про обов’язкове погодження дільниць з "Укрзалізницею" та жорсткі умови до заявників, що істотно ускладнювало для заявника успішне проходження цієї процедури.

Як наслідок, процес розгляду заявок потенційних учасників "потонув у трясовині" бюрократичних процедур та засідань спеціально утвореної комісії Міністерства інфраструктури, до складу якої увійшли три представники "Укрзалізниці". Розгляд заяв здійснюється кілька місяців - і значну їх частину повертають із формальних причин.

Наразі жодного рішення про допуск приватних локомотивів так і не прийнято.

Технологічний процес перевезення вантажів приватними локомотивами не відпрацьовано, та наразі незрозуміло, коли і як приватний локомотив зможе повезти вантажі по колії "Укрзалізниці". У цьому питанні "Укрзалізниця" максимально затягує процес. Тільки нещодавно створено робочу групу для вирішення цього важливого питання, і збирається вона дуже рідко. А без єдиної технології взаємодії між "Укрзалізницею" та власником приватного локомотива подальший рух буде неможливий.

Невирішеним залишається питання щодо встановлення тарифу на перевезення вантажів приватними локомотивами. Чинними наказами Міністерства інфраструктури встановлено нерівні тарифні умови для локомотивів "Укрзалізниці" та приватних локомотивів – фактично приватний локомотив вважається вантажем на своїх осях, за перевезення якого потрібно заплатити утричі дорожче, ніж локомотива "Укрзалізниці" (коефіцієнт становить 3,722), так як розглядають його не як власний локомотив, а як вантаж на осях за вартістю 18 вагонів.

Реалізація участі в експериментальному проєкті має здійснюватися на підставі договору про допуск приватних локомотивів, що укладатимуть  "Укрзалізниця" та власник приватного локомотива. "Укрзалізниця" мала б підготувати відповідний договір про допуск приватних локомотивів. Однак, "Укрзалізниця" "підставила" відомство Криклія, і договір тільки розробляють її фахівці, які не дуже поспішають з його підготовкою.

"Укрзалізниця" своїми діями затягує реалізацію експериментального проєкту та робить усе, щоб він ніколи не стартував або його реалізація не була успішною. Таким чином "Укрзалізниця" підставляє міністра інфраструктури Криклія стосовно запуску приватної тяги на залізниці.

Джерело: 112.ua

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Loading...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>