Конго і не тільки: 4 причини, з яких техніка найближчим часом може подорожчати

За останні кілька десятиліть ми звикли до того, що ціни на техніку знижуються. Технології стають масовими, що здешевлює виробництво, автоматизація дозволяє економити на персоналі, витрати на логістику скорочуються. Однак існує ймовірність, що незабаром ситуація зміниться в гіршу сторону. 112.ua розповідає, які тренди можуть вплинути на вартість техніки

Конго і не тільки: 4 причини, з яких техніка найближчим часом може подорожчати
З відкритих джерел

Ніна Глущенко

Журналістка

За останні кілька десятиліть ми звикли до того, що ціни на техніку знижуються. Технології стають масовими, що здешевлює виробництво, автоматизація дозволяє економити на персоналі, витрати на логістику скорочуються. Однак існує ймовірність, що незабаром ситуація зміниться в гіршу сторону. 112.ua розповідає, які тренди можуть вплинути на вартість техніки

Зростання цін на сировину

З середини січня аналітики б'ють на сполох: за два роки кобальт, метал, необхідний для літій-іонних акумуляторів, подорожчав більш ніж у три рази. Крім того, прогнозується його дефіцит: 60% цього матеріалу видобувають у Демократичній Республіці Конго – одній з найбідніших і найбільш корумпованих держав світу, де до того ж існують великі проблеми з легальністю шахт.

За даними Amnesty International, одним з основних покупців кобальтової руди з нелегальних шахт є компанія Congo Dongfang Mining, "дочка" китайської Zhejiang Huayou Cobalt, серед клієнтів якої – Apple, Microsoft, Samsung, Sony, Volkswagen та інші великі міжнародні компанії (докладніше про пекельні умови праці і бізнес на кобальті можна прочитати тут).

Кобальтові шахти у Конго З відкритих джерел

Після того, як з'ясувалася ця інформація, шість великих компаній-клієнтів, які, можливо, купують матеріали, здобуті в нелюдських умовах, пообіцяли з'ясувати всі обставини поставок. А Apple заявила, що відмовляється від співпраці з постачальником, доки той не доведе, що руда добувається на легальних шахтах.

Дефіцит, політична нестабільність і скандали – все це негативно позначається на вартості кобальту і, відповідно, акумуляторів. Але якщо для акумулятора смартфона в середньому потрібно 10 грамів кобальту, то для електромобіля – 20 кілограмів, пише видання "Елєктровєсті". Відповідно, саме цей клас пристроїв ризикує найбільше постраждати від дефіциту і зростання ціни на матеріал.

Утім, не все так похмуро. У цій же публікації йдеться про те, що заміною кобальту може стати нікель. Його запаси оцінюються у 300 млн т (проти семи у кобальту), і вони не прив'язані ні до однієї конкретної країни.

Вартість ще одного важливого для акумуляторів металу росте як на стероїдах з вини електромобілів. За даними Benchmark Mineral Intelligence, з 2015 року літій подорожчав на 200%. Знову-таки, вплив вартості цього матеріалу на пристрій залежить від типу пристрою. На смартфонах або планшетах коливання будуть мінімальними, а от якщо мова йде про електромобілі, то тут ставки вищі. За даними Quartz, дорожчають усі метали, які використовуються в електромобілях. Як і вартість компаній, які займаються виробництвом.

Вартість компонентів

Навіть якщо відкинути модне прагнення виробників смартфонів у найближчий рік оснастити свої топові і середні моделі "нескінченними OLED-дисплеями", що коштують дорожче IPS-екранів популярних раніше, то все одно у виробників техніки залишаються об'єктивні причини підвищувати ціни.

Безумовно, з року в рік технології дешевшають. Тепер навіть смартфон за 100 доларів оснащується непоганою IPS-матрицею, батареєю пристойної ємності, 2 ГБ оперативної пам'яті, а в деяких випадках навіть сканером відбитків пальців. З кожним роком середньостатистичний пристрій отримує все більше можливостей, датчиків і все більш складну електроніку. Для виробника кожна нова деталь – це плюс один компонент, вартість якого потрібно закласти в бюджет. Чим більше таких дрібниць, тим складніше компаніям утримуватися в рамках цінової категорії. У підсумку це виливається або у зростання вартості пристрою або у економію на сірниках, тобто встановлення дешевих екранів (привіт, флагманам Sony Xperia Z і Z1), відсутність олеофобного покриття в дорогих моделях (привіт, Huawei) або датчиків освітленості в середньому сегменті (привіт, "міні-флагман" LGG3s).

"Залізо" – ніщо, софт – все

За останні пару років сталося те, що виробники техніки, особливо мобільної, передрікали давно – програмне забезпечення взяло верх над "залізом". Так, хоча тепер перед кожним анонсом флагмана його характеристики традиційно витікають в інтернет, на самій презентації повідомляється чимало цікавого щодо можливостей пристрою. Плюс усілякі датчики, якими тепер рясніють смартфони, не будуть коректно працювати без грамотного програмного забезпечення.

Пристрій з найфантастичнішими характеристиками не зацікавить масову аудиторію, якщо на ньому буде голий Android без фішок від компанії. Їй просто не на чому буде будувати маркетинг (якщо тільки мова не йде про китайські бренди, які продають свою техніку з мінімальною маржею і не особливо турбуються про додаткові можливості).

Новини за темою

Крім того, лідери ринку працюють не тільки над сферичними гаджетами у вакуумі – щоб підвищити цінність продуктів і лояльність покупців, вони прагнуть до створення екосистеми, з якої буде складно піти, навіть якщо конкурент випустить щось дуже привабливе. І хоча вартість витрат на розробку для кожного окремого пристрою нижче вартості компонентів, зростання важливості цього фактора не можна не враховувати.

Подолання психологічної планки

Навряд чи ви помічали, але довгий час ціна на флагманські смартфони поступово зростала (детальніше про це можна прочитати, наприклад, тут). З виходом Apple iPhone X на ринок була взята психологічна планка у 1000 доларів, і модель виявилася ходовою (хоча, за останніми даними, не настільки, наскільки розраховувала Apple).

iPhone X Macrumors

Аналітики пророкують, що тією ж дорогою підуть й інші виробники топових пристроїв, зокрема, Samsung. Якщо відкинути лінійку Note, яка є топовою у Samsung, то, швидше за все, щоб не відставати від Apple в очах техноманів і тих, хто вибирає пристрої виходячи з їх маркетингової цінності, в анонсі одного з таких флагманів Samsung представить преміальну модель нової лінійки, щоб зрівняти рахунок з конкурентом з Купертіно.

У Huawei є лімітована серія преміальної версії флагмана – Mate 10 Porsche Design за 1395 євро – і вона також знайшла відгук у покупців.

Mate 10 Porsche Design від Huawei З відкритих джерел

По суті, виробникам було важливо довести, що смартфони можуть коштувати так дорого, і Apple своїм виходом зробила послугу всьому ринку. Покупці топових пристроїв часто не чутливі до ціни і готові доплатити зайві 200-300 доларів, щоб стати власниками кращого пристрою на ринку. І виробники не втратять такої можливості.

Глущенко Ніна

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Loading...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>