iPhone для кожного: Геніальна тактика Apple чи початок кінця

У 2018 році Apple планує продовжити розширювати лінійку смартфонів і представити навіть більш дорогу модель, ніж нинішній iPhone X, ціна на який стартує з позначки у 1000 доларів. Крім того, компанія збирається представити бюджетник, що зовсім не схоже на стратегію випуску нових пристроїв часів Стіва Джобса. Аналітики розходяться в думках щодо того, до чого призведе така поведінка компанії

iPhone для кожного: Геніальна тактика Apple чи початок кінця
З відкритих джерел

Ніна Глущенко

Журналістка

У 2018 році Apple планує продовжити розширювати лінійку смартфонів і представити навіть більш дорогу модель, ніж нинішній iPhone X, ціна на який стартує з позначки у 1000 доларів. Крім того, компанія збирається представити бюджетник, що зовсім не схоже на стратегію випуску нових пристроїв часів Стіва Джобса. Аналітики розходяться в думках щодо того, до чого призведе така поведінка компанії

Чого точно не було у часи Стіва Джобса (не рахуючи трьох iPhone одночасно на одній презентації та актуальних моделей на будь-який гаманець у продажу), так це насичення на ринку смартфонів. Технології розвивалися стрімко, кожен новий флагман був відчутно кращим за попередній, а потреба користувачів у персональному мобільному комп'ютері була величезною по всьому світу. На ринку ще не було смартфонів Xiaomi або OnePlus за 500 доларів, приблизно таку ціну мали перші кілька поколінь iPhone; оператори допомагали контрактами тим, хто був морально не готовий витратити стільки грошей на мобільний пристрій; Android поки не зайняв лідируючі позиції на ринку.

Операторські контракти на смартфони збереглися і сьогодні. Більш того, Apple винайшла додаткові стимули для того, щоб користувачі оновлювали смартфони (наприклад, підписку на новий iPhone і Trade in). Але все це не може зупинити зміни на ринку. А вони такі, що термін життя смартфонів зростає, користувачі на зрілих ринках (по суті, це більша частина світу, крім Близького Сходу, Африки, Азії, що розвивається, і деяких країн Центральної та Східної Європи) не купують нові смартфони так часто, як це потрібно Apple, щоб зберегти звичні обсяги виручки і лідерські позиції в сегменті.

Новини за темою

Інші сегменти, де Apple була сильна ще в часи Джобса, – ноутбуки, планшети – вже стагнують. Інших таких важливих джерел доходу, як смартфонний бізнес, у компанії немає. Apple Watch не прагнуть до зльоту, хоча Apple в черговий раз обігнала себе та решту ринку, відвантаживши минулого року більше годинників, ніж будь-хто, а саме 18 млн. Ринок "розумних" колонок компанія свого часу прогледіла і тепер намагається стрибнути в потяг, що відходить, з HomePod. Але колонка отримала переважно негативні відгуки у ЗМІ за свої "розумні" здібності, і не факт, що вся маркетингова міць компанії зможе переконати американців (і решту світу) купувати пристрій Apple замість більш розумних рішень від Amazon і трохи менш вдалих, але все ж життєздатних від Google.

Загалом, це повертає нас до того, що сегмент смартфонів, незважаючи на свої туманні перспективи, залишається для Apple ключовим, з точки зору грошей. Але тут у компанії не все так однозначно.

З одного боку, за підсумками останнього кварталу 2017 року (це час, коли на ринку з'явився iPhone X), Apple відвантажила найбільше пристроїв, виручка компанії поставила чергові рекорди - по грошах Apple обійшла всіх конкурентів разом узятих. Хоча за підсумками року, частка компанії трохи просіла.

З відкритих джерел

З іншого боку, IDC прогнозує подальше падіння ринку смартфонів, і в Apple також повинні це розуміти. Переконувати покупців у тому, що їм час оновитися, буде ще складніше. З точки зору технологій, iPhone давно перестав бути драйвером ринку, і вже Android-смартфони, які вдвічі дешевші, поступаються йому хіба що відсутністю FaceID, але це питання часу, причому найближчого. Зростає кількість багів в iPhone і кількість позовів незадоволених користувачів з цього приводу. Крім цього, у Apple погіршилися відносини з одним з ключових партнерів – компанією Qualcomm. Існує ймовірність того, що заради економії компанія в наступних пристроях буде використовувати компоненти від інших виробників, які поступаються Qualcomm за характеристиками. Все це підточує і буде підточувати репутацію компанії і далі.

Новини за темою

Фактично зараз перед Apple стоїть три завдання: зберегти виручку, не втратити частку ринку і не дати собівартості iPhone злетіти в небо, тому що ринок вимагає інновацій, а це призводить до подорожчання компонентів. Для вирішення перших двох завдань компанія випустить три пристрої. Оновлення флагманського iPhone X (діагональ 5,8 дюймів) і Plus-версія (діагональ 6,46 дюймів) будуть оснащуватися дорогими OLED-дисплеями, корпусами з кращих матеріалів і максимальними характеристиками. Їх завдання – зростання виручки і збереження репутації.

Новини за темою

Молодша модель отримає 6,1-дюймовий LCD-дисплей, простіший корпус, менше оперативної пам'яті і, можливо, більш дешеву начинку. При прямому порівнянні з флагманами вона буде їм помітно поступатися, а от з точки зору решти лінійки – буде апгрейдом.

У всіх трьох смартфонів буде останній процесор A12 і безрамковий дисплей (так, як і раніше, з негарним вирізом, хоча він, можливо, стане меншим). Мета дешевого iPhone – допомогти компанії зберегти частку ринку. В Apple розраховують, що вона принесе компанії половину продажів усієї лінійки – близько 100 млн. Якщо все піде так, як задумала компанія, то за підсумками року керівництво зможе відзвітувати про зростання всіх показників. Ну або хоча б про зростання виручки при збереженні частки на ринку.

Проте в нових реаліях компанії доведеться конкурувати зі зростаючою міццю флагманських смартфонів китайських брендів, і з точки зору оснащення, вони будуть вигравати. Хтось з користувачів звично оновиться до останнього, хай і не найдорожчого iPhone, але раціональна частина аудиторії цілком може переключитися на інших виробників.

Після насичення китайського ринку для виробників найбільш ласим шматочком став індійський: населення країни перевалило за мільярд, а ось смартфони є далеко не у всіх. Але уряд цієї країни захищає вітчизняних виробників: збільшує податки на імпорт пристроїв і компонентів.

У березні 2017 року стало відомо про плани Apple щодо запуску виробництва iPhone SE в Індії. Але компоненти для смартфона поки що виробляються за межами країни, а це означає, що ціна найбюджетнішої моделі для індійців буде вищою за ціну моделі, зібраної з місцевої електроніки. Для чутливого до цін населення це буде ще одним аргументом на користь більш доступних марок.

Отже, на такому насиченому пропозиціями ринку новий бюджетний iPhone може просто не впоратися зі збереженням частки компанії. А якщо конкуренти в цьому році зможуть випустити більш технологічні пристрої, ніж Apple (а як мінімум у Samsung і Huawei є все, щоб це зробити), то крім сили бренду та прив'язки користувачів до екосистеми, у Apple не залишиться інших козирів. Як і нових "великих ідей". Таким чином, Apple ризикує стати новою Nokia, яку в свій час знищили самовпевненість і iPhone.

Глущенко Ніна

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Loading...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>