Гаряче харчування в нічних потягах: Чим годуватимуть і якими будуть ціни

"Укрзалізниця" презентувала пілотний проект гарячого харчування у нічних потягах. 112.ua продегустував страви, які будуть запропоновані поки тільки в чотирьох потягах, і детально вивчив ціни. Відзначимо, що представлений УЗ проект не єдиний. Держкомпанія запускає відразу кілька проектів з різними компаніями, за якими закріпила потяги. Для того, щоб знайти оптимальний формат, який потім поширять на всі нічні потяги

Гаряче харчування в нічних потягах: Чим годуватимуть і якими будуть ціни
112.ua

Олена Голубєва

Журналіст, 112.ua

"Укрзалізниця" презентувала пілотний проект гарячого харчування у нічних потягах. 112.ua продегустував страви, які будуть запропоновані поки тільки в чотирьох потягах, і детально вивчив ціни. Відзначимо, що представлений УЗ проект не єдиний. Держкомпанія запускає відразу кілька проектів з різними компаніями, за якими закріпила потяги. Для того, щоб знайти оптимальний формат, який потім поширять на всі нічні потяги

Питання про необхідність гарячого харчування у потягах, безумовно, постало давно. Зараз ті буфети, які є в деяких вагонах, - це якийсь back to USSR. Приміщення, що схоже на музей та займає половину вагона, величезне роздавальне вікно, кілька великих столів, біля яких можна тільки стояти, уздовж стін відкидні крісла без столиків, продукція без цінників – такий сервіс може тільки налякати клієнта. Але якщо вас це не злякало, асортимент у такому буфеті не порадує. Сік, два види горілки, молдовські вина, шампанське "Радянське", пара видів світлого пива у пляшках і банках, кілька слабоалкогольних коктейлів, вода газована і без газу, шоколадні цукерки, чіпси і горішки за ціною вдвічі дорожче, ніж у магазині – мабуть, все. Ах так, холодильника немає – всі напої теплі. І розрахунок лише готівкою. Якщо не подобається, провідники у вагоні пропонують печиво, вафлі і… холодне пиво.  

Новини за темою

Питання організації харчування нинішньої адміністрації "Укрзалізниці" не дає спокою вже давно. У держкомпанії прекрасно розуміють, що це одна із серйозних статей доходу, який поки що отримує хто завгодно – від провідників до підприємливих тіток, які торгують на зупинках біляшами і пельменями. Тим часом в УЗ поки не розуміють, у якому форматі проект харчування буде затребуваний. Раніше заступник директора департаменту пасажирських перевезень УЗ Олександр Красноштан вже говорив, що саме з цієї причини УЗ поки не проводить тендер на організацію гарячого харчування, а звернулася до декількох компаній, з якими вирішила для початку відпрацювати технологію. 

Сьогодні УЗ влаштувала презентацію-дегустацію одного із проектів, який з 18 червня буде запущено у чотирьох потягах: № 81 Київ - Ужгород, № 104 Київ - Маріуполь, № 7 Київ - Івано-Франківськ, № 749 Київ - Івано-Франківськ. Пасажири зможуть замовити в цих потягах бульйон грибний або курячий за ціною 38 грн за тарілку, гаспачо – за 40 грн, також картопляне пюре з куркою – за 72 грн, пасту Болоньєзе з м'ясом – за 68 грн, кус-кус з овочами або вівсянку (потрібно запарювати водою, як "Мівіну") – 38 грн.

Facebook Євген Кравцов

Новини за темою

Особисті враження: бульйон, курка і каша реально смачні. Якщо пасажирам їх готуватимуть такими ж, як і журналістам, цілком стерпно. Картопляне пюре, правда, дуже вже відгонить порошком з пакетика. Колеги дуже хвалили пасту Болоньєзе з м'ясним фаршем. У меню є солодощі, снеки, безалкогольні напої. Чай тільки фруктовий. Зазначимо, що тендер на забезпечення всіх потягів (окрім "Інтерсіті", де працює "ВОГ Ритейл") чаєм, кавою і снеками виграла компанія "Алюр ЛТД", яка вже розпочала роботу. В рамках проекту гарячого харчування на сніданок можна замовити також сирники і йогурт, на вибір вівсяну (в тій, яку пробувала журналіст 112.ua, багато кураги і родзинок – смачно) або рисову кашу.

Гарячу їжу можна буде замовити в буфетах (компанія, що реалізує проект, планує їх переобладнати), також у стюардів, які будуть ходити по вагонах (у формі і з бейджами). До того ж можна буде замовити їжу в сервісному купе. Компанія, що реалізовує проект, планує в кожному вагоні обладнати так зване сервісне купе з холодильником і можливістю готувати гарячі напої. Саме там, мабуть, можна буде узяти окріп, щоб запарити каші і залити чай. Замовити їжу можна буде і за номером телефону, вказаним у меню. Але з тією якістю зв'язку, яка є на більшості напрямів, цей варіант навряд чи буде дуже затребуваний. Обіцяють, що можна буде розраховуватися готівкою або кредитною карткою.     

112.ua

У рамках проекту передбачається і продаж "ланч-боксів". Їх можна буде купити у вагоні або замовити при купівлі квитка (online або на станції в касі). До "ланч-боксу" за 95 грн входить зручна склянка для чаю і пакетик обліпихового концентрату, сендвіч із салямі (на смак не дуже), круасан з вишневою начинкою (жорсткий), суха вівсянка, яку потрібно запарювати окропом, мокрі серветки, вилка-ложка. До більш дорогого варіанту "ланч-боксу" входить суха каша "Кус-кус", і ще його доповнено міні-багетом, який окремо можна замовити за 8 грн.

Зазначимо, що оскільки в обох проектах УЗ – "снековому" і "гарячому" – меню безалкогольні, провідники, схоже, не образяться: попит на пиво, вино і хмільні напої в потягах навряд чи зникне. Тому маневр для нелегальної торгівлі залишиться.   

Представлений в УЗ проект реалізує компанія "2К Стандарт". У відкритих джерелах її кінцевим бенефіціаром вказаний Вадим Павленко, який відомий як один з партнерів "Козирної карти". "Ми входимо в групу компаній "Козирна карта", - сказав кореспонденту 112.ua Вілен Матвєєв, який представився як координатор проекту, що запускається УЗ. Зазначимо, що на сайтах розкриття інформації про емітентів він вказується як директор "2К Стандарт".

Новини за темою

Вілен Матвєєв сказав 112.ua, що "2К Стандарт" не новачок у ресторанному та кейтеринговому бізнесі, обслуговувала великі спортивні заходи. Він каже, що до УЗ компанія придивляється вже давно, але цей проект для неї перший. Поки чіткого розуміння, як він піде і чи приноситиме прибуток, немає. Компанія розглядає проект як "маркетингове дослідження, на яке планує витратити 1-1,5 млн доларів".

В УЗ теж немає чіткого розуміння, який саме формат "гарячого харчування" у потягах виявиться найбільш затребуваним. З цієї причини експериментують, запускаючи пілотні проекти, розповів Красноштан. Зокрема в трьох потягах: Одеса - Ужгород, Одеса - Чернівці й Одеса - Рахів вже реалізується проект, у рамках якого пасажирам пропонують консервовані страви тривалого зберігання. До того ж ведуться переговори із ще однією компанією, яка реалізовуватиме проект "гарячої їжі": детальніше про нього обіцяють розповісти пізніше. 

Красноштан запевнив, що щодо проекту гарячого харчування в нічних потягах УЗ відкрита для пропозицій від усіх охочих взяти участь компаній. "Для нас найважливіше – якість і ціна", - сказав заступник директора департаменту пасажирських перевезень. Він зазначив, що розглядають пропозиції компаній, які орієнтовані на цінову політику закладів середнього класу в Києві. 

В УЗ зараз 110 пар нічних потягів. Сама держкомпанія, як запевнив її в. о. голови правління Євген Кравцов, не витрачає на проект ні копійки і навіть, навпаки, заробляє на ньому, стягуючи роялті з партнерів, що організовують гаряче харчування.

Олена Голубєва

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...

Віджет партнерів