Фінал Ліги чемпіонів у Києві: Як місто готується до події

Київ вперше приймає у себе фінал Ліги чемпіонів (ЛЧ-2018): 26 травня на НСК "Олімпійський" відбудеться "чоловічий" фінал головного єврокубка, а за 2 дні до цього буде проведено ключовий матч серед жіночих команд. Під час кожного проведення важливих спортивних чи культурних заходів у Києві виникає питання готовності столиці та її інфраструктури до прийому

Фінал Ліги чемпіонів у Києві: Як місто готується до події

Київ вперше приймає у себе фінал Ліги чемпіонів (ЛЧ-2018): 26 травня на НСК "Олімпійський" відбудеться "чоловічий" фінал головного єврокубка, а за 2 дні до цього буде проведено ключовий матч серед жіночих команд. Під час кожного проведення важливих спортивних чи культурних заходів у Києві виникає питання готовності столиці та її інфраструктури до прийому

Київська влада запевняє, що готова прийняти фінал ЛЧ-2018 на найвищому рівні. Цьому сприяє організаційний досвід і нинішня інфраструктура, які було задіяно під час проведення Євро-2012 та Євробачення-2017. Ці події від початку є набагато масштабнішими і складнішими, ніж проведення фіналу ЛЧ-2018. В обох випадках це чимало команд і делегацій, багато днів і подій, значні організаційні зусилля і мільярдні інвестиції, особливо в частині Євро-2012. Тоді як для проведення фіналу ЛЧ-2018 за великим рахунком потрібен тільки сучасний стадіон і пристойні готелі для прийняття команд, футбольних функціонерів та гостей. При цьому відповідальність не нижче, ніж у попередніх спортивно-музичних заходах. 

Що стосовно грошей?

Витрати на проведення фіналу у Києві є порівняно невеликими. Не з першої спроби Київрада виділила на підготовку до заходу 25 млн грн, які підуть на інфраструктуру, безпеку і благоустрій, а частину витрат візьме на себе УЄФА. Наприклад, на підготовку до Євробачення-2017 зі столичного і держбюджету було виділено понад 650 млн грн. Тому 25 млн грн на фінал ЛЧ-2018 – це вельми "скромно". За аналогічні кошти до Євробачення-2017 привели до ладу тільки одну станцію метро "Лівобережна".

За словами начальника управління туризму та промоції КМДА Антона Тараненка, київська влада є партнером UEFA та Федерації футболу України (ФФУ) у проведенні фіналу ЛЧ-2018 і робить все необхідне, щоб він відбувся на високому рівні. Місто бере участь практично в усіх напрямах організації заходу: транспорт, оформлення міста, безпека, робота локацій Фестивалю чемпіонів та інших зон гостинності Києва.

Новини за темою

"Виділені на проведення фіналу ЛЧ-2018 25 млн грн буде спрямовано на ті цілі, в яких бере участь місто (транспорт, оформлення міського середовища, дозвілля для туристів тощо). Частину коштів буде витрачено на проведення гала-вечері (25 травня, перед заходом) для представників УЄФА, ФФУ і керівництва клубів-фіналістів. Цей захід традиційно організовує місто, яке приймає фінал. Ще частина коштів піде на міжнародну та внутрішню промоцію Києва", – зазначає Антон Тараненко.

Поряд з тим це не всі фінансові витрати. Ще є підготовчі роботи на НСК "Олімпійський", на які з держбюджету виділено трохи більш ніж 100 млн грн. Закінчити всі ці роботи мають до 20 травня.

За словами Віктора Анісімова, заступника генерального директора з адміністративної роботи ДП "НСК "Олімпійський", підготовчі роботи до проведення фіналу Ліги чемпіонів на стадіоні можна розділити на зовнішні та внутрішні. Зовнішні роботи – це профілактика покриття даху, світлового та звукового обладнання, ремонт бруківки на прилеглій до стадіону території. Виконання зовнішніх пов'язано з настанням сприятливих погодних умов.

"Внутрішні роботи вже зараз активно йдуть. До них можна віднести профілактику всіх внутрішніх систем стадіону, модернізацію багатоаспектної системи безпеки (відеоспостереження, ІТ-систем доступу на стадіон тощо), створення "містка" для телевізійної трансляції (трансляцію здійснюватимуть понад 30 операторів) і прокладання додаткових кабелів, збільшення кількості місць для людей з інвалідністю, зміна системи покажчиків тощо", – зазначає Віктор Анісімов.

Ясності щодо загальної місткості стадіону до моменту початку матчу поки що немає, оскільки акредитація ЗМІ триває, представників яких попередньо буде до 3 тис. Щоб прийняти таку кількість представників преси, треба буде дуже істотно збільшити медіатрибуну, яка нині може вмістити не більш як 300 осіб, тобто доведеться для цих цілей зайняти кілька секторів, що, зрозуміло, істотно зменшить кількість доступних місць для глядачів. Загальна місткість стадіону, за оцінками, буде щонайменше 60 тис.

Що з житлом?

За різними оцінками, на фінал ЛЧ-2018 очікують від 60 до 120 тис. туристів. Тільки для команд, офіційних осіб, VIP-гостей, спонсорів та допоміжного персоналу заброньовано понад 5 тис. номерів. Навіть з погляду місткості стадіону багатотисячний потік вболівальників виглядає переконливо. Офіційна місткість НСК "Олімпійський" для матчів Євро-2012 становила 64,6 тис. глядачів, тоді як "номінальна" – 70 тис. Поряд з тим туристичні очікування не завжди виправдовуються, як це було, наприклад, на Євро-2012.

Слід зазначити, що "переварити" такий турпотік київським готелям цілком до снаги, хоча не без допомоги сегмента подобової оренди квартир. За офіційними даними, на початок 2017 року в Києві функціонувало 165 об'єктів, що надають послуги з тимчасового розміщення людей, з місткістю 18 326 місць.

За даними компанії UTG, сукупний номерний фонд столиці на квітень 2018 року сформовано 12 829 номерами: готелі категорії 5* – 1 451 номер (11,3%), 4* – 3 266 номерів (21,9%), 3* – 4 431 номер (36,3%) та 1*-2* і некласифіковані – 3 681 номер (30%).

Новини за темою

У 2017 році на готельний ринок української столиці вийшли брендовані готелі: "Park Inn by Radisson Київ Троїцька" (196 номерів), Mercure Kyiv Congress Hotel (ребрендинг готелю "Космополіт", 160 номерів), а цього року – Іbis Kiev Railway Station (280 номерів) і "Aloft Київ" (310 номерів), яка відкриється 1 травня.

"Крім міжнародних, національних, державних і комунальних готелів туристам та гостям міста пропонують: близько 50 малих готелів на 20 і менше номерів; близько 30 робочих комплексів апартаментів; 24 спеціалізовані засоби розміщення; хостели; гуртожитки готельного типу; санаторії та інші засоби розміщення, що відповідають сучасним стандартам", – додає заступник керівника Департаменту стратегічного консалтингу компанії UTG Костянтин Олійник.

За даними booking.com, у Києві залишилося 2% доступних для бронювання номерів, які переважно представлено приватними апартаментами. Слід відзначити, що ціни на свої послуги столичні готелі навмисно не завищували, проте вартість оренди приватного житла на час проведення ЛЧ-2018 істотно зросла.

Якщо команди, футбольні функціонери та спонсори зупинятимуться в 4*-5* столичних готелях, то прості вболівальники з більш скромними фінансовими можливостями будуть орієнтовані на оренду приватних квартир та хостели. Хоча й там знайти дешеві варіанти буде дуже складно, а місця в хороших готелях, за словами хостельєрів, вже заброньовано.  

Тобто для столичних готелів фінал ЛЧ-2018 буде доволі пересічною подією, що обумовлено незначною тривалістю його проведення. "Фінал Ліги чемпіонів-2018 не особливо вплине на зростання окремих показників, таких як вартість номера, ADR (Average Daily Rate – середня вартість номера) і заповнюваність. Він триває всього кілька днів (сам фінал – одна дата і +/- кілька днів до і після). протягом цього тижня ми побачимо тимчасове зростання заповнюваності готелів, і ADR підвищитися вдвічі й більше", – зазначає директор з маркетингу і комунікацій Ramada Encore Kiev Юлія Панчук.

У зв'язку з цим готельєри роблять "косметичні" зміни у форматі своєї роботи для прийняття гостей футбольного перформансу. "Приймаючи гостей, ми керуємося виключно міжнародними стандартами обслуговування, відповідно глобальних змін у процедурі прийому гостей фіналу ЛЧ-2018 не буде. Поряд з тим, розуміючи всю важливість цієї події, готелем планується впровадження додаткових комплементарних трансферів до центру міста і на місце проведення івенту, також фан-зону на літній терасі, спеціальне футбольне меню для вболівальників і, можливо, навіть спеціальну форму для нашого персоналу на період проведення чемпіонату", – додає Юлія Панчук.

Що з ресторанами і зв'язком?

Готуються до прийому гостей і заклади громадського харчування. З урахуванням проведення Євро-2012 та Євробачення-2017, ресторатори, безумовно, готові до подібних спортивних заходів.

"Якихось кардинальних змін у роботі ресторанів для обслуговування приїжджих уболівальників чекати, звісно, не варто, але можна розраховувати, що ресторатори приведуть до ладу свої англомовні меню, оформлять приміщення футбольною атрибутикою і запустять літні тераси з телевізорами. Йдеться максимум про три дні, коли ресторатори можуть більше заробити. Як показує практика, в такі дні дохід ресторанів підвищується в середньому до 50%", – зазначає генеральний директор компанії "Ресторанний консалтинг" Ольга Насонова.

Новини за темою

За її словами, від проведення фіналу Ліги чемпіонів більше всіх прогнозовано виграють заклади, які розташовані в центрі столиці та в районі стадіону зокрема. Саме там найчастіше проводять своє дозвілля вболівальники, які приїжджають на матч. У таких локаціях буде складно знайти вільні столики.

Зрозуміло, що до проведення фіналу ЛЧ-2018 готуються і мобільні оператори, мережі яких у центрі столиці будуть піддаватися піковим навантаженням через скупчення глядачів.

"Разом з іншими телеком-операторами ми беремо участь у проекті будівництва DAS-системи (система антен) на території НСК "Олімпійський". Це дозволить забезпечити якісним зв'язком та сервісами 3G і 4G територію стадіону. Як наслідок, всі 70 тис. глядачів та учасників спортивних подій зможуть комфортно спілкуватися і користуватися послугою високошвидкісної передачі даних. Додатково буде покращено зв'язок на площах, прилеглих до головної спортивної арени Києва, у фан-зонах. Для цього ми плануємо встановити базові станції 3G і 4G на Троїцькій площі", – відзначають у прес-службі компанії "Київстар". 

Загалом найбільш відчутний ефект від прийому подібного роду спортивно-музичних подій полягає в поліпшенні іміджу України і збільшенні туристичного потоку. Прямі фінансові витрати держави апріорі не окуповуються, адже весь дохід від привернення туристів (за різними оцінками, кожен іноземний турист витрачає в середньому 100-150 дол. на добу) залишається в приватному секторі: у готельєрів, рестораторів і в інших видах галузі обслуговування. І тільки частина з цих коштів повертається до бюджету у вигляді податків.

Юрій Григоренко

відео по темі

Новини партнерів

Загрузка...