Екскурсія примарною станцією: З нагоди Дня міста киян пустили на "Львівську браму"

Журналістам розповіли, чи будуть ще проводити такі екскурсії і коли планують відкрити станцію метро "Львівська брама"

Екскурсія примарною станцією: З нагоди Дня міста киян пустили на "Львівську браму"
112.ua

Журналістам розповіли, чи будуть ще проводити такі екскурсії і коли планують відкрити станцію метро "Львівська брама"

24 травня в столичному метрополітені несподівано оголосили, що до Дня Києва проведуть екскурсію на недобудовану станцію "Львівська брама". Охочих своїми очима побачити станцію, яка законсервована з 1996 року, набралося чимало. Але потрапити туди змогли далеко не всі, і щоб уникнути надмірного ажіотажу, на екскурсію кожного запрошували особисто. Редакції "Київ 112.ua" пощастило стати учасниками таємної поїздки на "Львівську браму".

У вестибюлі метро "Сирець", кінцевої станції "зеленої гілки", напевно, рідко бувало так людно, як сьогодні. Майже всю територію біля кас заповнили журналісти, яких, до слова, зібралося аж 65. Іншими учасниками екскурсії стали переможці конкурсу від метрополітену. Щасливчики написали, чому вони хочуть побувати на недобудованій "Львівській брамі" і тим самим здійснили свою мрію. Найкращі історії відбирали і за кількістю "лайків", і за змістом. "Зрозуміло, що багато хто намагався зробити так, щоб їхній запис "лайкнуло" якомога більше людей, але при відборі ми враховували і те, що написано в тексті", – пояснила начальник прес-служби метро Наталія Макогон.

Спочатку учасникам екскурсії вирішили показати службове приміщення на станції метро "Сирець". Для цього присутніх поділили на 3 групи – всі 75 осіб туди б просто не помістилися. У кімнаті з безліччю різних кнопок і важелів гостей зустрічали чергові по станції. Вони показали монітори, через які спостерігають за порядком у метро. Ще пильна увага диспетчерів допомагає рятувати тих, хто навмисно або з власної необережності падає на колії. На жаль, це трапляється настільки часто, що працівники метрополітену вже встигли звикнути до таких ситуацій. "Головне - швидко зреагувати і відключити напругу", - сказала чергова по станції.

Пізніше оголосили, що скоро приїде поїзд, який довезе до місця, заради якого, власне, й організували цю екскурсію – станції метро "Львівська брама". Весь час до його прибуття присутнім розповідали факти з історії підземки. Коли згадали про те, що Сирецько-Печерська лінія метро – найновіша у Києві, хтось із журналістів пожартував, що тому вона і "зелена".

Трохи згодом приїхав заповітний потяг. Учасників екскурсії попросили розміститися у першому вагоні резервного поїзда, який надали спеціально для цієї події. Коли він проїжджав повз станції, на яких стояли пасажири, які очікували метро, всі завзято починали махати їм руками. У дорозі співробітники метрополітену кілька разів повторили: "Ходіть обережно, дивіться під ноги". Коли відчинилися двері вагона, перед очима постала моторошна й одночасно зачаровуюча картина – станція метро, яка ще не ожила.

Обережно ступаючи по мокрій землі та обходячи арматуру, відвідувачі "Львівської брами" розбрелися по різних кутках примарної станції, щоб розглянути і запам'ятати кожну деталь місця, до якого всі так хочуть потрапити. Коли ейфорія від перших хвилин перебування на станції пройшла, журналісти обступили Наталю Макогон і поставили найголовніші питання – коли відкриється станція і наскільки вона вже готова. Як виявилося, поки що неможливо визначити точні терміни завершення робіт. На даний момент ведуться переговори з інвесторами, київській владі належить вирішити низку важливих питань щоб, нарешті, завершити будівництво станції. По суті "Львівська брама" готова на 80%. Начальник станції зазначила, що роботи там ведуться цілодобово. Всього існує три варіанти того, як у результаті буде виглядати станція. Затверджено один з проектів, але до деяких нюансів все ж залишаються питання і його треба буде допрацювати. Побачити всі три проекти можна в музеї історії метро. Журналістам же їх сьогодні показав Олег Тоцький – знавець історії столичної підземки і блогер. Цього разу він як досвідчений відвідувач недобудованих станцій виступив у ролі екскурсовода і розповів чимало цікавих фактів про київське метро.

Слід додати, що адміністрація метрополітену відповіла і на питання, яке цікавить багатьох: "Чи будуть проводитися подібні екскурсії на постійній основі?" Виявилося, що цей захід – поодинокий випадок. Враховуючи ситуацію в країні і регулярні повідомлення про мінування станцій, на даний момент постійно проводити такі екскурсії просто неможливо. До того ж, у разі надходження повідомлень про замінування (нехай і жартівливих) всіх пасажирів повинні евакуювати, а зі "Львівської брами" поки евакуювати просто нікуди. У зв'язку зі збільшенням кількості "мінерів" у метрополітені змушені були скасувати навіть екскурсії, які раніше проводилися регулярно.

112.ua

За словами працівників метрополітену, станція "Львівська брама" допоможе істотно розвантажити "Лук'янівську", на якій спостерігається величезний пасажиропотік.

Екскурсією залишилися задоволені всі і багато хто б не відмовилися її повторити. Але все ж хочеться, щоб цю станцію щодня заповнювали тисячі пасажирів, а не тільки працівники метрополітену і в рідкісних випадках журналісти та переможці конкурсів.

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...

Віджет партнерів