banner banner banner banner

"Дають 2 мільярди, а треба 6": Чому депутати не поспішають приймати бюджет на 2018 рік

Планується, що попереднє схвалення головного фінансового документу відбудеться до кінця листопада. А ось друге читання, не виключено, що відбудеться традиційно "під ялинку"

"Дають 2 мільярди, а треба 6": Чому депутати не поспішають приймати бюджет на 2018 рік
Укрядовий портал

Ярослав Конощук

Парламентський кореспондент

Планується, що попереднє схвалення головного фінансового документу відбудеться до кінця листопада. А ось друге читання, не виключено, що відбудеться традиційно "під ялинку"

"Ми внесли бюджет вчасно". Цю фразу як мантру повторюють прем'єр-міністр Володимир Гройсман та члени уряду. Так, дійсно, проект держбюджету на 2018 рік точно у відповідності з Бюджетним кодексом був зареєстрований в парламенті 15 вересня, і потім Рада прийняла його до розгляду. Однак через більш ніж півтора місяці парламентарії, всупереч Регламенту, навіть не приступили до розгляду проекту головного фінансового документу в рамках процедури першого читання. 112.ua з'ясовував, в чому причина такої неквапливості.

Як поділити аграрні мільярди?

У понеділок на засіданні Погоджувальної ради керівників фракцій і голів комітетів перший віце-прем'єр міністр Степан Кубів запропонував перенести розгляд проекту держбюджету-2018 на наступний тиждень.

"На цьому тижні ми вносимо зміни щодо розподілу бюджетних коштів по субсидіях на 2017 рік, а розгляд законопроекту про бюджет на 2018 рік пропонуємо перенести на наступний тиждень", – сказав Кубів.

Парламентарі ж в свою чергу публічно на питання про причини перенесення відзначали необхідність доопрацювання документа, не вдаючись у подробиці. Джерела 112.ua у фракціях коаліції називають кілька причин перенесення розгляду головного фінансового документу. За словами наших співрозмовників, йдеться, зокрема, про величину дотації для представників агропромислового комплексу.

"Уряд пропонує нам виділити 2 мільярди гривень на всіх. Це при тому, що в бюджеті-2017 ця сума становила близько 4 мільярдів", - зазначають співрозмовники.

Новини за темою

За їх словами, з цієї суми близько 800 мільйонів гривень пропонується виділити на дотації Юрію Косюку, якого вважають близьким до президента.

"Ми пропонували отримати додаткові доходи в бюджет за рахунок зміни порядку оподаткування землі і частину їх виділити на підтримку сільського господарства. Однак цю пропозицію було відкинуто", - зазначають джерела.

Крім того, за словами наших співрозмовників, уряду пропонували внести зміни до законодавства, спрямовані на детінізацію доходів від спиртової галузі. У той же час, за словами джерел, "депутатам сказали, що цього робити не потрібно і натякнули на зацікавленість у збереженні нинішньої ситуації впливових людей з силового блоку".

Співрозмовники у Раді вважають, що оптимальною сумою держпідтримки АПК є 6 мільярдів гривень, однак на худий кінець не проти, щоб "зберегли хоча б 4 мільярди, що дозволить підтримати більша кількість виробників".

Співрозмовники 112.ua у фракціях опозиції, у свою чергу, уточнюють, що "торги йдуть між Косюком і Веревським за розподіл держпідтримки АПК".

"Веревський (засновник і мажоритарний акціонер агропромислової компанії "Кернел", - ред.) хоче, аби всім було порівну, незалежно від обсягу виробництва, Косюк (засновник групи компаній "Миронівський хлібопродукт", - ред.) ж проти такого підходу", - додають джерела.

А як же силовики і рента?

Ще одним полем торгів, за традицією, став бюджет силовиків. Депутатам пропонують збільшити фінансування Генпрокуратури, а самі ж законодавці просять уряд подумати над майже дворазовим збільшенням фінансування СБУ. За словами представника президента в парламенті Ірини Луценко, глава держави наполягає, що на оборону в 2018 році має бути витрачено більш ніж 5% ВВП. Крім того, традиційно серед іншого тривають дискусії навколо фінансування багатостраждального проекту екс-прем'єра Арсенія Яценюка "Стіна".

Не можуть домовитися і про ставку рентної плати за видобуток нафти і газу. Поки що немає єдиної точки зору і щодо розміру субвенції на соціально-економічний розвиток регіонів, які в кулуарах парламенту називають грошима на округи. На сьогоднішній день бюджетний комітет парламенту погодив виділення на ці цілі 5 мільярдів гривень. У той же час, за даними джерел 112.ua у фракціях коаліції і опозиції, парламентарії просять на ці цілі відразу 8 мільярдів гривень.

Битва за регіони

Найважливішим полем битви, за словами депутатів з фракцій коаліції і опозиції, став бій за фінансовий ресурс між центром і місцевими радами. "Уряд пропонує збільшити суму виплат бідним регіонам за рахунок їх багатих сусідів, у результаті чого окремі бюджети не отримають мільйони гривень. Також хочуть перекласти на місцеві бюджетні виплати боргів по субсидіях та пільги на комунальні послуги, не надаючи їм для цього необхідного ресурсу", - зазначають парламентарії, додаючи, що через цю норму збільшиться залежність місцевих бюджетів від центру. У Мінфіні ж, у свою чергу, зазначають, що пропозиції Кабінету міністрів економічно обґрунтовані.

"Шановні депутати, потрібно слухати Мінфін і не перетворювати місцеві бюджети у бюджети мерів міст", - відповів критикам на засіданні бюджетного комітету представник міністерства, зазначивши, що на депозитах органів місцевого самоврядування лежать значні кошти, не уточнивши, про які населені пункти йде мова.

Втім, поки бюджетні торги в самому розпалі. Планується, що попереднє схвалення головного фінансового документа відбудеться до кінця листопада. А ось друге читання, не виключено, що відбудеться традиційно "під ялинку".

Ярослав Конощук

Джерело: 112.ua

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Loading...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>