Чому Sony має відмовитися від смартфонів (але навряд чи зробить це)

Або Sony поховає свої смартфони, або смартфони поховають компанію

Чому Sony має відмовитися від смартфонів (але навряд чи зробить це)
Фото з відкритих джерел

Ніна Глущенко

Журналістка

Або Sony поховає свої смартфони, або смартфони поховають компанію

Нещодавно компанія Sony випустила звіт за підсумками II фінансового кварталу 2018 року. Sony втрачає гроші або не нарощує доходи практично на всьому, крім ігор, фінансових сервісів і напівпровідникового бізнесу. Завдяки ним компанія досі на плаву, збільшила прибуток у межах кварталу і в перспективі усього року.

Враховуючи дані звіту, найбільшим баластом для бізнесу японського виробника стали смартфони, продаж яких протягом кварталу в штуках знизився в понад двічі (і продовжує знижуватися вже який рік поспіль). Якщо компанія не відмовиться від цього та інших неприбуткових підрозділів, увесь бізнес може опинитися під загрозою. Але історія Sony демонструє, що компанія має проблеми з ухваленням таких складних рішень.

Фінансовий звіт Sony

Фото з відкритих джерел

У таблиці вище вказані продаж та операційні доходи різних підрозділів компанії. Найбільше Sony приносять ігри і супутні сервіси (Game & Network Services).

Найгірше ж там зі смартфонами і мультимедійним підрозділом (Mobile Communications і Home Entertainment & Sound). Обидва класи пристроїв було витіснено більш технічно просунутими конкурентами або доступнішими китайськими варіантами. Sony – це більше не модно, але компанія не визнає того факту, що за її бренд готова доплачувати невелика кількість користувачів. І лояльна аудиторія тане.

Новини за темою

  • 18.11.2013

Новини за темою

Щоб зрозуміти, наскільки в компанії погано з продажем смартфонів і як це позначається на успішних сегментах, наведу один приклад. Цього літа в Росії компанія запустила акцію. При купівлі смартфонів Xperia XZ2 і Xperia XZ2 Compact приставка PlayStation 4 йшла як подарунок, а з нею – підписка на три гри на три місяці. Для покупців – це win-win. Для Sony – дотації неуспішного підрозділу завдяки більш успішному, хоча і плюсик до кількості проданих пристроїв.

Подібні акції на декількох ринках уже дадуть більш бадьору картину в звіті з продажу смартфонів, хоч і зіпсують статистику іншому підрозділу. Компанія перекладає свої гроші з однієї кишені до іншої. Питання в тому, навіщо їй це?

Мертва хватка

У жовтні цього року в Києві перебував Енді Байнс – інженер, який стояв біля витоків першої цифрової камери Sony Playstation і займався іншими пристроями компанії, обімаючи при цьому не останні посади. Після Sony Байнс приєднався до Apple, де також працював над пристроями компанії, які змінили світ, – iPod, iPhone, iPad тощо

За словами Байнса, Apple, як і Sony, мала провальні продукти. Деякі з них так і не побачили світ, інші швидко відкликали. Але між двома компаніями є велика різниця, яка полягає у швидкості визнання помилки. "Apple вміла програвати швидко. А Sony продовжує вливати гроші в продукти, які провалилися на ринку", - пояснює цю різницю Байнс.

Енді Байнс k750.media

Sony має величезну виробничу армію, яка забезпечує випуск продукції для всього світу, і компанії непросто розгорнути таку махину. Свого часу вона ніяк не могла відмовитися від виробництва колись успішної моделі телевізора Sony Wega Trinitron TV, тоді як світ переходив на більш просунуті плазмові або OLED-панелі. Так само було з роботом-собакою Aibo, який провалився на ринку. Компанія відмовлялася визнати провал і продовжувала вливати гроші.

Новини за темою

Новини за темою

Apple вбиває MacBook Air

Нині аналогічна ситуація відбувається зі смартфонами та іншою споживчою електронікою Sony. Як пише Gizmodo, з 2011 по 2018 рік продаж гаджетів Sony впав з 81 млн до 41,3 млн штук, причому практично за всіма категоріями. Просів навіть сегмент цифрових камер та ігрової консолі, незважаючи на загалом хороший продаж (Sony досі є лідером ринку з 84 млн проданих пристроїв; у Microsoft, для порівняння, 39 млн, за даними Vgchartz). Цикл життя пристроїв зростає, з цим у компанії нічого не можуть вдіяти.

Водночас, як розповідає Байнс, Стів Джобс, бачачи провал в якомусь з пристроїв, просто рішуче говорив, що Apple більше ним не займається, нехай краще інженери компанії витрачають свій час на те, що принесе їй прибуток.

* * *

Утім, надія на оздоровлення компанії все-таки є. У травні цього року в Gizmodo вийшла новина про те, що Кеничиро Йошидо, новий керівник Sony, ймовірно, відмовиться від інвестицій у споживчу електроніку і зосередиться на розвитку перспективних напрямів - сервісів, робототехніки, штучного інтелекту та напівпровідників. Йошидо розраховує, що таке рішення допоможе компанії наростити прибуток у перспективі трьох років.

Ніна Глущенко

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...

Віджет партнерів