Без смороду і тарганів: Як тепер прибиратимуть в українських потягах

"Укрзалізниця" обіцяє райдужні перспективи чистоти і гарного запаху в усіх вагонах нічних потягів до кінця року. Заплатити за нововведення доведеться пасажирам: цього тижня відбудеться перше цьогоріч підвищення вартості проїзду, а в потягах підвищеного комфорту УЗ і зовсім можуть відпустити ціни у вільне плавання. Втім, надто вже розкочувати губу не варто – безліч проблем поки вирішити не вдається: від використання газового вугілля в потягах не відмовлятимуться, call-центр для скарг пасажирів досі не створено, а застаріле мийне обладнання продовжує швидко приводити в непридатність навіть нову постільну білизну. 112.ua законспектував обіцянки і восени має намір проінспектувати їх реалізацію

Без смороду і тарганів: Як тепер прибиратимуть в українських потягах

Олена Голубєва

Журналіст, 112.ua

"Укрзалізниця" обіцяє райдужні перспективи чистоти і гарного запаху в усіх вагонах нічних потягів до кінця року. Заплатити за нововведення доведеться пасажирам: цього тижня відбудеться перше цьогоріч підвищення вартості проїзду, а в потягах підвищеного комфорту УЗ і зовсім можуть відпустити ціни у вільне плавання. Втім, надто вже розкочувати губу не варто – безліч проблем поки вирішити не вдається: від використання газового вугілля в потягах не відмовлятимуться, call-центр для скарг пасажирів досі не створено, а застаріле мийне обладнання продовжує швидко приводити в непридатність навіть нову постільну білизну. 112.ua законспектував обіцянки і восени має намір проінспектувати їх реалізацію

Туалети не смердітимуть

"Укрзалізниця" збирається прибирати нічні потяги німецькими парогенераторами KARCHER SC 4 Easyfіx Premium і мийними пилососами KARCHER SE 6.100. На 3 тис. пасажирських вагонів буде закуплено 120 парогенераторів і 120 мийних пилососів. Орієнтовно по два на кожен потяг. За словами в. о. голови правління компанії Євгена Кравцова, за допомогою нового обладнання чиститимуть штори, доріжки, стіни, вікна, полички. У технічних характеристиках мийного пилососа SE 6.100 на сайті KARCHER сказано, що його можна використовувати для очищення килимів, м'яких меблів, матраців та автокрісел. Парогенератори застосовуватимуть і для прибирання туалетів, що разом із застосуванням нових універсальних мийних засобів дозволить усунути неприємний запах. Якщо раніше в потягах застосовували звичайні мийні засоби, ті ж, що використовують домогосподарства у побуті, тепер буде тільки один мийно-дезінфікуючий засіб виробництва Великої Британії. В УЗ запевнили, що цей засіб використовують на всіх континентах для прибирання аеропортів, літаків, залізничних вокзалів і вагонів. Ним миють метрополітени в США, Європі та Азії. Найближчим часом планується закупити 9 600 л нового мийного засобу. 

Таргани, геть!

Використання парогенераторів дозволить позбутися проблеми тарганів, впевнений Кравцов. За його словами, дотепер у вагонах, особливо старих, з тими підручними засобами, які використовували провідники, дістатися до важкодоступних місць було непросто. Таргани мали їжу. І навіть якщо їх труїли спеціальними засобами, через деякий час вони з'являлися знову, позаяк їх заносили із сумками пасажири.

Новини за темою

Подушки будуть без пір'я, а білизна  свіжою

Євген Кравцов запевнив, що станом на початок року УЗ вже замінила 70% постільного інвентарю на нові комплекти. СВ та купейні вагони перейшли на нові матраци і гіпоалергенні подушки без пір`я. Водночас він поскаржився, що навіть нова білизна досить швидко виходить з ладу, оскільки обладнання, на якому його перуть у депо, застаріло. Крім того, псувати і красти білизну продовжують пасажири. Наприклад, торік її вкрали на кілька мільйонів гривень. 

Прибирати будуть прибиральниці, а не провідники

Донедавна відповідальними за прибирання в нічних потягах були провідники. Результати їхньої роботи оцінював тільки начальник поїзда. Зараз в УЗ створюють власну клінінгову компанію: із необхідних 650 співробітників поки вдалося набрати лише 320. Не дивно, платять не дуже: 6-7 тис. грн на місяць з урахуванням надбавок. Оцінювати роботу прибиральників буде знову ж начальник поїзда. Але тепер, за словами Кравцова, його оцінку може бути перевірено раптовою ревізією. "Зараз якщо начальник поїзда взяв поїзд після прибирання з недоліками, які може бути виявлено під час ревізії, раптової перевірки, він буде відповідати", - пообіцяв в. о. голови правління УЗ. Також він повідомив про плани відновити роботу гарячої лінії "Чистота в потягах". Сall-центр обіцяють створити для поліпшення зв'язку з пасажирами. Протягом ІІ-ІІІ кварталу це має бути зроблено.

KARCHER SC 4 Easyfіx Premium і KARCHER SE 6.100 112.ua

З яких маршрутів почнуть?

Нові технології прибирання спочатку впроваджуватимуть на напрямках, які дуже популярні влітку, зокрема йдуть у напрямку Києва, Одеси, Харкова, Львова, Дніпра. Стовідсотковий ефект на всіх напрямках Євген Кравцов пообіцяв до кінця року. 

Вугілля нікуди не дінеться

Газове вугілля, яким провідники опалюють вагони, поки нікуди не дінеться, незважаючи на те що в УЗ прекрасно розуміють, що воно не додає комфорту під час поїздки. Саме завдяки такій системі обігріву в одних вагонах потяга люди задихаються від спеки, а в інших трусяться, сховавшись під двома куртками (якщо провідник заснув, а вугілля підкидати нікому). Кравцов каже, що питання переходу з вугілля на більш просунуті технології, наприклад, дизельний та електричний обігрів, обговорювали на науковій раді в УЗ, але головне питання знову ж у витратах, а грошей немає. Цього року вагони з вугілля на інші технології точно не переводитимуть. 

Новини за темою

Нічних потягів стане менше

УЗ націлена впродовж найближчих десяти років скорочувати напрямки нічних потягів, замінюючи їх денними, швидкісними. "Ми бачимо, що в нашій країні у зв'язку з відносною компактністю швидкісний денний рух є досить популярним, і за ним - майбутнє. Це дозволить зробити більш якісним рівень у нічних потягах", - розповів Євген Кравцов.

Підсумок – квитки дорожчатимуть

В УЗ визнають, що тільки на нові мийні засоби витрачатимуть у середньому на 10 млн грн більше, ніж витрачали раніше. Суму, у яку вийде купівля нових парогенераторів і мийних пилососів, не озвучують, але, до прикладу, ціна KARCHER SC 4 Easyfіx Premium в інтернет-магазині становить 8-9 тис. грн. Пилосос KARCHER SE 6.100 коштує 10 тис. грн. Додамо до цього витрати на прибиральників та обслуговування техніки. Зрозуміло, все це позначиться на ціні квитка. До речі, перший етап підвищення цін відбудеться вже цього тижня. Крім того, створений при Кабміні логістичний комітет на чолі з віце-прем'єр-міністром Володимиром Кістіоном може відпустити у вільне плавання вартість проїзду у пасажирських вагонах УЗ високого комфорту. "Ми виступаємо з підходом, що з тих потягів, які у парку є кращими, в яких ми забезпечуємо найкращий сервіс для пасажирів, ми просимо провести дерегуляцію і мати право встановлювати тарифи", - розповів Євген Кравцов.

Що ж, залишилося дочекатися осені та їхати перевіряти, як не на словах, а на ділі прибиратимуть вагони.

Олена Голубєва

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...