Apple, посунься! Чи зможе Nokia знову стати виробником смартфонів № 1?

Apple, посунься! Чи зможе Nokia знову стати виробником смартфонів № 1?
З відкритих джерел

Ніна Глущенко

Журналістка

Представники бренду заявляють про гарні продажі протягом останніх двох років і великі плани на наступний рік. 112.ua аналізує, чому це поки малоймовірно.

З моменту, коли на ринок мобільних телефонів повернувся бренд Nokia, минуло близько двох років. Нещодавно керівництво компанії в інтерв'ю німецькому виданню Winfuture похвалилося, що за цей період бренду вдалося продати 70 млн мобільних пристроїв (російськомовна версія новини доступна на gagadget), увійти до топ-10 світових виробників, і тепер він має великі плани на 2019 рік.

112.ua проаналізував звіти незалежних аналітичних компаній про продажі та відвантаження пристроїв Nokia і розповідає, чому поки перспективи бренду виглядають не дуже райдужно.

Дежа вю

Майже рік тому представники Nokia вже похвалилися своїм першим досягненням. За підсумками IV кварталу 2017 року компанія посіла 1% ринку смартфонів (4,4 млн проданих пристроїв) і увійшла до топ-11 виробників смартфонів у світі. Тим самим вона змогла обігнати інших аутсайдерів ринку - HTC, Sony, Lenovo, Google та ін.

Новини за темою

Буквально це означає, що висхідна на хвилі ностальгії Nokia з маркетинговими бюджетами та обережним інтересом ринку до бренду змогла потіснити кількох вендорів у точці впевненого падіння. Та ж Lenovo, в принципі, за звітний період не мала нових моделей, компанія поставила все на бренд Motorola. LG, HTC і Sony давно вибули з конкуренції з китайськими виробниками, позаяк не можуть вражати ціною, і з А-брендами на кшталт Samsung, Apple і Huawei не здатні змагатися через відсутність цікавих ідей. Google випускає смартфони на додачу до основного мобільного бізнесу - ОС Android і всього того, що компанія має на це у вигляді реклами та інших доходів, для неї це більше іміджева історія, ніж продажі.

Хороший рік

До речі, водночас на ринку “дзвонилок” справи в компанії йшли краще. За квартал було продано 20,7 млн пристроїв, що становило приблизно 15% частки ринку. Спільними зусиллями смартфонів і фічерфонів за підсумками IV кварталу 2017-го бренд Nokia увійшов до топ-6 світових виробників мобільних телефонів.

У звіті IDC за 2017 рік йдеться про те, що за підсумками року компанія відвантажила партнерам (нагадаємо, що IDC показує не фактичні продажі, а саме відвантаження техніки партнерам, тобто більшою мірою настрої ринку, ніж фактичні продажі) 59,2 млн фічерфонів, на 70% більше, ніж роком раніше, коли на “дзвонилки” Nokia випало 35 млн пристроїв. Бренд став номером 1серед фічерфонів у Європі та номером 2 - у світі. В інших публікаціях йшлося про те, що “дзвонилки” Nokia вельми популярні на індійському ринку, що бурхливо зростає, де і Nokia, і місцевий оператор успішно продають бюджетні телефони на Kai OS. Вони мають передвстановлені месенджери, соціальні мережі, ряд інших популярних додатків і є підтримка 4G.

Новини за темою

Також за рік компанія відвантажила 8,7 млн смартфонів (для порівняння гравець №3 в минулому році, Huawei, відвантажив 153 млн). Разом виходить трохи менш ніж 70 млн пристроїв, тобто та цифра, яку було названо в інтерв'ю. Або представник компанії озвучив дані 2017 року, або фактичні продажі сильно поступилися очікуванням ринку, і мобільні пристрої Nokia припадають пилом на складах партнерів.

Ностальгія як двигун продажів

В озвучених даних є ще два цікаві факти. Перший: 56 млн проданих пристроїв припадає на чоловіків старше 35 років. Очевидно, що більшою мірою це та сама “ностальгічна” аудиторія, яка колись мала або дуже хотіла мати, але не могла собі дозволити, той телефон Nokia і тепер голосує гаманцем за свої сентиментальні спогади.

Досвід тієї ж Motorola в грі в ностальгію показав, що певний час цей мотив працює, але якщо компанія не показує ринку нічого цікавого, то навіть “вірна” аудиторія відпадає. Протягом останніх двох років на рідному американському ринку бренд потрапляв до топ-5, але загалом його позиція на світовому ринку дуже слабка, і в Lenovo бачать, що їхній власний бренд у смартфонах має більше шансів вижити. Вочевидь, ностальгія покупців Nokia не дозволяє їм витрачати великі гроші на спогади, оскільки краще всього аудиторія купує саме “дзвонилки”.

Другий цікавий факт - це найбільш попитні моделі компанії. Безумовним лідером є низький сегмент (кнопкові телефони), де і маржа, а значить, і можливості інвестувати в розробку мінімальні. Серед смартфонів найбільш популярною є модель середнього рівня Nokia 6.1, за нею йдуть Nokia 7 Plus і Nokia 3.1. Тобто низка недорогих пристроїв.

Представлені раніше флагмани Nokia 8 і Nokia 8 Sirocco є провальним не тільки з погляду попиту, але й з погляду характеристик, які не відповідають рівню флагманів у 2018 році. Надалі компанія планує цілитися в сегмент 300-400 євро. Судячи з торішніх звітів про найбільш популярні пристрої, саме цей ціновий сегмент нині є найбільш популярним серед покупців, тож формально скидається, ніби в Nokia (точніше, HMD Global, якій належить бренд) добре розуміють ринок.

Однак і тут є один невеликий, але дуже важливий нюанс із сприйняттям бренду. Всі виробники з топ-5 мають сильні з погляду ціни, характеристик і маркетингу топові моделі. І хоча краще всього продаються не флагмани, а недорогі смартфони, саме ці, зразкові з погляду доступних для компанії технологій пристрої, допомагають продавати пристрої з більш дешевого сегменту. Це рівно те, що формує сприйняття бренду і лояльність до нього, а в середньому сегменті, де нині пропозицій хоч греблю гати, такі речі вже грають не меншу роль, ніж збалансована з погляду ціни і характеристик пропозиція. І її Nokia поки не має. Можливо, на наступних виставках компанія зможе здивувати цікавими анонсами.

Протягом останніх кількох місяців ринок гріється чутками про майбутній смартфон Nokia 9 з п'ятьма камерами, у мережу витекли живі знімки моделі.

Питання в тому, наскільки він буде реально хорошим з погляду фотографування (кількість модулів камери не дорівнюють якості) і неординарним з погляду інших характеристик. Особливо у 2019 році, коли щонайменше кілька виробників випустять на ринок смартфони зі складаними екранами.

Ніна Глущенко

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>