Акули соціальних мереж: Скільки держустанови платять своїм СММникам

Середня зарплата СММ-фахівця в Україні становить 12 тис. грн, якщо вірити сайтам пошуку роботи. Але деяким виконавцям може пощастити працювати на державні підприємства, які не шкодують грошей на оплату праці

Акули соціальних мереж: Скільки держустанови платять своїм СММникам
Фото з відкритих джерел

Ксенія Цивірко

Журналіст

Середня зарплата СММ-фахівця в Україні становить 12 тис. грн, якщо вірити сайтам пошуку роботи. Але деяким виконавцям може пощастити працювати на державні підприємства, які не шкодують грошей на оплату праці

Відносно новий тренд державних установ – вести свою сторінку в соціальній мережі – швидко поширився по всьому світу. За різними даними, послугами СММ-фахівців користуються відомства в більш ніж 150 країнах зі 193. В Україні більшість держустанов мають свої сторінки у Facebook (за даними міністерства інформації, офіційно підтверджено Facebook сторінки близько 30 установ). Проте їх не завжди ведуть професіонали, сторінка часто наповнюється офіціозними шаблонними новинами та прес-релізами компанії, і кількість нових підписників не зростає.

"Хороша практика – коли СММник спілкується в коментарях з іншими користувачами від імені компанії. Адже в цьому й суть соцмереж – спілкування. Більшість державних організацій нехтує цим. Крім того, для держструктур самоцінність числа підписників є сумнівною. Дуже часто визначальну роль відіграє самозамилування, нарцисизм людей, наділених владою. Ситуація, коли в Росії змушують людей "лайкати" посади чиновників у соцмережах, для України – теж не рідкість. Наша специфіка тільки в тому, що нікому не вигідно піднімати цю дику тему в ЗМІ", - вважає медіаконсультант Олексій Бурдюк.

Новини за темою

Усі опитані 112.ua міністерства України заявили, що не мають у своєму штаті СММ-фахівців: їхні сторінки в соцмережах ведуть співробітники прес-служби, і вони майже ніколи не листуються з читачами в коментарях. Проте державні відомства не шкодують ані на зарплати, ані на кількість своїх профілів у соцмережах. Наприклад, Міністерство оборони України має свій профіль на 6 платформах відразу: Facebook, YouTube, Twitter, Flickr, Google+ та Instagram.

Ціна слави

Більшість держпідприємств та установ як СММ-фахівців використовують співробітників прес-служби у штатному порядку. У середньому їх щомісячну зарплату встановлено на ринковому рівні і складає вона 12-15 тис. грн. Зате переможцям спеціалізованих тендерів у цьому плані щастить більше.

Історія, що набрала розголосу в серпні, про найм СММника в "Укрзалізницю" за 740 тис. грн - не єдина у своєму роді і навіть не найдорожча.

Згідно з даними Prozorro, наприклад, державний "Ощадбанк" за рік просування (з 1 серпня 2018 року) своїх сторінок "Будуй своє" і "Таємне товариство" пропонує 887 тис. грн. А "Укрпошта" за 4 місяці виготовлення та розміщення рекламних матеріалів заплатила торік 3,5 млн грн.

Компанія

Послуга

Оплата *

ПАТ "Укрпошта"

Рекламні та маркетингові послуги (послуги з розробки, виготовлення та розміщення рекламних матеріалів на інтернет-ресурсах), включаючи: 1) виготовлення рекламних матеріалів - 252 штуки; 2) розміщення рекламних матеріалів в мережі інтернет: 94331 000 показів рекламних оголошень, 310 067 кліків для переходу на сайт Замовника

3 500 000,00 гривень (угода укладена 12.09.2017; термін поставки послуги – до 31.12.2017)

АТ "Ощадбанк"

SMM-просування сайту "Будуй своє" і "Таємне товариство "Будуй своє"" у соціальній мережі Facebook

886 986,00 гривень (угода укладена 01.08.2018; термін поставки послуги – до 31.07.2019)

664 400 переходів на сайт Замовника з рекламних оголошень, 1 495 000 повних переглядів відеороликів, збільшення фанів у Facebook на 30 000, збільшення взаємодії з постами в Facebook на 14 000, 300 годин роботи з форумами, негативом, лідерами думок

2 435 000,00 гривень (угода укладена 07.11.2016; термін поставки послуги – до 26.12.2016);

Миколаївська облдержадміністрація

Поширення інформації щодо актуальних питань соціально-економічного і суспільно-політичного життя області на всеукраїнських інтернет-ресурсах і в паблік соціальних мереж Facebook та Youtube (цільова аудиторія жителів Миколаївської області)

2 469 000,00 гривень (угода укладена 05.05.2017; термін поставки послуги – до 31.12.2017)

ДП "Національна енергетична компанія "Укренерго"

Просування сайту ДП "НЕК "Укренерго" в соціальних мережах

300 000,00 гривень (угода укладена 29.12.2017; термін поставки послуги – до 31.12.2018)

ПАТ "Укрзалізниця"

Послуги у галузі глобальної соціальної мережі Facebook за підтримки офіційної сторінки ПАТ "Укрзалізниця"

740 000,00 гривень (угода укладена 19.06.2018; термін поставки послуги – до 31.12.2018)

* За даними Prozorro

"Ведення сторінок у соціальних мережах вимагає залучення різнопрофільних фахівців: копірайтера, дизайнера, аналітика тощо. Мати їх всіх у штаті вкрай невигідно, оскільки в повному завантаженні таких фахівців немає необхідності. Тому у штаті один працівник, компетентний в усіх галузях, що стосуються СММ. Він відповідає за всі рекламні прояви в соцмережах і координує роботу підрядників. Цей співробітник працює у відділі інтернет-маркетингу, і його зони відповідальності не обмежуються СММ", - пояснюють принципи роботи із соціальними мережами у прес-службі "Ощадбанку".

Новини за темою

Переможцями тендерів на Prozorro часто виявляються не повноцінні digital-агентства, а приватні підприємці-фрілансери. Часто у них немає можливості робити якісний медіаконтент у вигляді обмежених ресурсів. Як наслідок, необхідна послуга або виконується із сумнівною якістю, або взагалі не надається, причому ймовірність цього іноді росте разом з розміром винагороди. "Наприклад, судячи з інформації публічних закупівель, тендер "Укрзалізниці" ми виконали б у 3-4 рази дешевше", - каже менеджер по роботі в соціальних мережах digital-агентства "Пароплав" Лариса Мудревська.

Майстри на всі руки

Крім безпосередньої роботи з аудиторією, на плечі підрядників найчастіше лягає рекламне просування компанії та створення супутніх мультимедіа-продуктів, а це коштує окремих грошей. Наприклад, за тисячу показів реклами Facebook "просить" у середньому 0,3 дол.

ProZorro

"Що стосується мультимедіа, то виготовлення хвилинного відео коштує від 1 тис. дол. Зазвичай мультяшну анімацію СММники замовляють у дизайнерів. За кліки та залучення підписників Facebook вимагає окрему плату: клік по оголошенню коштує в середньому від 20 коп., ціна підписника – від 5 грн. Загалом у Facebook близько 10 інструментів для залучення уваги аудиторії і всі мають свій прайс. До безпосередніх завдань СММ-фахівця входить створення медіаплану, написання та публікація постів, спілкування в коментарях. Маркетинг у соціальних мережах на місяць обходиться клієнтам у середньому 1 тис. дол., не рахуючи витрат, пов'язаних з роботою з інструментами у Facebook", - розповідає директор інтернет-агентства UAWEB Юдін Антон.

Крім того, експерти вважають, що часто один лот містить безліч вимог і завдань, які не мають стосунку до основного виду діяльності виконавця. Причому ціни на окремі позиції можуть бути одночасно і завищеними, і заниженими, що створює окремі складнощі у проведенні чесного конкурсного відбору.

"Звалювати завдання з виробництва мультимедіа на СММ-відділ – це сміливе рішення з непередбачуваними наслідками… Як аналогія – дати тендер, в якому буде вказано 20 тис. кулькових ручок, 20 тис. кулькових підшипників і 50 комп'ютерів. З обов'язковою умовою, що це все має надати одна компанія. В обмежені законодавством терміни. Тут та ж сама ситуація. Для чого це робиться – залишається здогадуватися", - підсумовує Олексій Бурдюк.

При цьому ми знову повертаємося до тези, що для держструктур самоцінність числа підписників є вельми сумнівно.. Найпевніше, це плата за створення іміджу сучасних компаній, якими в більшості своїй вони поки що не є.

Ксенія Цивірко

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Loading...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>