"Айфон" серед автомобілів. Що відомо про майбутній безпілотник Apple

"Айфон" серед автомобілів. Що відомо про майбутній безпілотник Apple
З відкритих джерел

Ніна Глущенко

Журналістка

Про те, що Apple працює над власним самоврядним автомобілем, подейкують вже кілька років. Але на відміну від сервісів, нових гаджетів і, звісно, смартфонів компанії, ці розробки по-справжньому покриті завісою таємниці. Витоки щодо проекту Titan трапляються рідко, але навіть за цими окремими фрагментами можна скласти приблизну картину того, що можна чекати від Apple в цьому напрямі.

Багато на себе взяла

За Apple закріпилася репутація компанії, яка розробляє не тільки софт, але й “залізо” для своїх продуктів. Це дає їй перевагу на ринку у вигляді кращої інтеграції та оптимізації програмного забезпечення під можливості “заліза”. Але судячи з усього, ця політика не торкнеться самоврядного транспорту.

Проект Titan зароджувався у 2014 році, і від самого початку  Apple мала вкрай амбітні плани - створити iPhone на колесах, переосмислити автомобіль як такий.

Новини за темою

Як розповідає The New York Times, компанія зібрала своїх “ветеранів”, найняла численних інженерів, зокрема фахівців з будівництва ракет, автомобілів, індустріального дизайну тощо, які представляли один за іншим концепти комфортного електричного безпілотного авто.

Команда на чолі з Джоні Айвом роздумувала над тим, як можна буде змінити салон, в якому більше не потрібна педаль газу, як покращити освітлення, як інтегрувати доповнену реальність або голограму.

У 2016-му Apple все ще планувала витратити сотні мільйонів доларів на будівництво R&D-центру в Купертіно, на автомобільний магазин і лабораторії для розробок батарей для своїх електричних безпілотників.

Але в процесі роботи з'ясувалося, що навіть звичайні деталі автомобіля створити дуже складно, і в Apple вирішили зосередитися на технологіях і знайти партнера з виробництва. Зміни в концепції проекту призвели до втрати численних співробітників.

У 2017 році Тім Кук особисто підтвердив, що компанія працює над технологією для безпілотного транспорту. Експерти припускають, що Apple постаралася би й надалі приховувати інформацію щодо проекту, але це унеможливилося через законодавчі обмеження.

Суперсекретне тестування на дорогах

The New York Times розповідає, що Apple вела переговори про партнерство з багатьма компаніями, серед яких Lexus, BMW, Daimler, BYD, Nissan та інші, але здебільшого не зрослося.

У 2015 році компанія отримала дозвіл на тестування безпілотних технологій на базі Lexus RX 450h. У 2017-му вони вийшли на дороги штату.

Новини за темою

У вересні минулого року Apple вже тестувала 70 таких транспортних засобів, а дозвіл на управління ними отримали 139 водіїв (для порівняння: у Tesla - 39 і 92, у Waymo - 88 і 415 відповідно).

Видання Mashable звертає увагу на те, що інформації про технології, які використовує Apple, як і раніше, вкрай мало. Наприклад, про перебіг тестування компанія відзвітувала перед Національним управлінням з безпеки руху на трасах США в невеликому 7-сторінковому звіті без фотографій.

Компанія не розповідає ані про технології, ані про сенсори та обладнання, ані про людей, які цим опікуються, і цим вона значно відрізняється від традиційних автомобільних компаній на кшталт Ford, General Motors та інших, які охоче показують транспорт, розповідають про його безпеку. У Apple - тільки скупі гайдлайни щодо безпеки.

Журналісти MacRumors зняли пересування тестового автомобіля Apple через Palo Alto.

У серпні 2018 року стало відомо про аварію за участю автомобіля Apple - транспорт планував зробити поворот, коли в нього врізався Nissan Leaf на швидкості 15 миль на годину. За інформацією Apple, автомобілі зазнали невеликих пошкоджень, але ніхто не постраждав. пише CNBC. До того моменту на рахунку Waymo було 33 аварії.

Хоча Apple і великий (за мірками конкурентів) парк тестових автомобілів, схоже, що з тестуванням у компанії справи йдуть не дуже. Як стало відомо, за весь час безпілотники проїхали близько 80 тис. миль (близько 130 тис. км), що становить лише 4% від усієї відстані, які проїхали всі досліджувані нині безпілотники. Для порівняння: авто Waymo проїхали 1,3 млн миль із 2 млн загального “набігу”.

Також транспорт Apple показує мінімальні в індустрії результати тривалості безпілотного шляху - всього 1,1 миля (1,77 км) проти 11 154 милі у Waymo. Оскільки компанія намагається приховати всю інформацію щодо тестування, незрозуміло, що є причиною такого розриву.

Тривалість безпілотного шляху 112.ua

Серед можливих причин називають різні методики підрахунку. Але, як пише The Motley Fool, роком раніше цей показник у Apple становив 8,4 милі. Навряд чи компанія змінила внутрішні метрики.

Безпілотний мінівен для співробітників

У травні минулого року стало відомо про те, що компанія уклала контракт з Volkswagen на переобладнання мінівена T6 під проект PAIL (Palo Alto to Infinite Loop”).

У PAIL розробляють безпілотний мінівен для перевезення співробітників Apple між кампусами. Детальніше про нього розповідає The New York Times, і в публікації йдеться про те, що над PAIL працюють багато фахівців із Titan.

Palo Alto to Infinite Loop З відкритих джерел

“Колеса і шасі залишаються, як у попередній моделі, але Apple змінює безліч компонентів, включаючи приладову панель і сидіння”, - розповіли два джерела, знайомі з проектом. Також Apple додає в мінівен комп'ютери, сенсори і велику електробатарею.

Мінівен має курсувати між двома кампусами Apple з водієм, який зможе в разі чого перехопити управління, та оператором, який моніторить роботу транспорту.

Цьогоріч стало відомо про патент Apple на розблокування автомобіля за допомогою FaceID, проте подробиць щодо того, де компанія використовуватиме технологію, також поки немає.

Найбільший проект у світі

Минулого місяця стало відомо, що Apple звільнила або перевела на інші посади в компанії 200 співробітників проекту Titan. Однак експерти звертають увагу, що це не означає, що компанія закрила проект повністю або суттєво урізала його.

Apple через зниження виручки займається оптимізацією всіх своїх бізнес-процесів, і це може стосуватися Titan, як і низки інших напрямів, але, найпевніше, причина в іншому, вважає Business Insider.

Новини за темою

Завдяки судовим розглядам щодо крадіжки технологій, стало відомо, що над проектом працює значно більше людей. Ба  більше, занадто багато за мірками Apple: близько 2700 співробітників має доступ до баз даних і близько 5 тис. - загалом у курсі проекту. Медіа називають Titan найбільшим проектом у галузі безпілотних автомобілів в принципі.

Business Insider вважає, що в Apple просто вирішили урізати проект, який занадто розрісся і який до того ж не стане основним продуктом компанії невдовзі.

Одразу після витоку про скорочення в Titan з'явилися новини про те, що Apple планує найняти 75 співробітників у проект, який опікується медичними сервісами.

Apple не приховує, що бачить сервіси своєю наступною грошовою коровою після iPhone. А Тім Кук не приховує, що одним із ключових напрямів у сервісах стане саме здоров'я.

Цілком імовірно, що просто зараз Apple посилює проекти, які мають вийти на ринок найближчим часом, але скорочує видатки на те, що має з'явитися згодом.

На думку відомого своїми точними прогнозами щодо Apple аналітика Мін-Чі Куо, компанія випустить Apple Car у продаж у 2023-2025 рр.

Ніна Глущенко

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>