7 божевільних ідей персонального транспорту

У 2017 році українці охоче купували персональний транспорт. Про масове захоплення говорити не доводиться, але попит на популярні моделі точно перевершив усі прогнози постачальників. Але якщо наземними електричними гаджетами з усілякою конструкцією вже нікого не здивувати, то за небо божевільні винахідники вже цілком можуть поборотися. Ми зібрали 7 найнесподіваніших пристроїв – як таких, що реально існують, так і концептів, які можуть вже за кілька років вийти з лабораторій на вулиці

7 божевільних ідей персонального транспорту
Літаюче таксі компанії Volocopter itc.ua

Ніна Глущенко

Журналістка

У 2017 році українці охоче купували персональний транспорт. Про масове захоплення говорити не доводиться, але попит на популярні моделі точно перевершив усі прогнози постачальників. Але якщо наземними електричними гаджетами з усілякою конструкцією вже нікого не здивувати, то за небо божевільні винахідники вже цілком можуть поборотися. Ми зібрали 7 найнесподіваніших пристроїв – як таких, що реально існують, так і концептів, які можуть вже за кілька років вийти з лабораторій на вулиці

Реактивний ранець

Реактивний ранець – найбільш незвичайний і футуристичний винахід, який було представлено останнім часом. Його показала на CES 2018 компанія JetPack Aviation. Модель JB11 вже друга в портфоліо компанії. Вона може розвивати швидкість до 321 км/год, перебувати в повітрі 12 хвилин на висоті до 4,5 м.

Реактивний ранець від JetPack Aviation З відкритих джерел

На одному заряді винахід здатний подолати 24 км, перевозячи пасажира вагою до 120 кг. Працює від шести двигунів. Якщо чесно, в цей проект надзвичайно складно повірити, і якщо б не анонс на BBC і випробування попередніх моделей, які поступалися нинішній за характеристиками, він взагалі здавався б вигадкою.

А ось такий вигляд мають реальні випробування реактивного ранця, попередньої моделі JB10.

До речі, проект реактивного ранця з'являвся на Kickstarter ще в 2012 році. Модель під назвою Jet Vest мала не такий футуристичний вигляд. Про долю проекту зараз нічого невідомо.

Літальні таксі

Один із сегментів, що активно розвиваються, який не можна зарахувати до суворо персонального транспорту, позаяк виробники очікують, що пристрої працюватимуть як таксі, - це літальні безпілотники. Зазвичай розраховані на кілька місць, їх можна викликати через додаток, можуть пролетіти від кількох десятків до сотні кілометрів за раз на електриці або бензині. Ось типовий портрет такої розробки. У цей напрям інвестують Uber, NASA, Airbus, Intel та інші великі компанії. Протягом минулого року стало відомо про випробування Volocopter у Дубаї та анонс SureFly від Workhorse на Паризькому автошоу. Ці два пристрої літали на виставці CES, про що ми вже розповідали.

Новини за темою

Днями перше випробування свого безпілотника провела компанія Airbus: поки що VTOL - літак Alpha One - піднявся на висоту 5 м і протримався там 53 секунди, тобто значно менше, ніж аналоги. Випуск цієї одномісній моделі планують налагодити в 2020 році, а почати перевезення – з 2022-го. Загалом виробники всіх літальних безпілотників, які можна було побачити дотепер, планують розпочати комерційну експлуатацію в перспективі максимум п'яти років.

А ось так Airbus бачить принцип роботи літального таксі.

Уніцикл

Уніцикл Ryno розробляли кілька років, аж поки, схоже, компанія не вирішила, що він готовий до продажу. Щоправда ціни пристрою ще не склали. Модель візуально сильно нагадує мотоцикл, тільки колесо у нього одне.

Уніцикл Ryno З відкритих джерел

Розвиває швидкість до 16 км/год, запас ходу від одного заряду в залежності від навантаження (і це теж електротранспорт; у майбутньому, схоже, лише такі й залишаться) становить приблизно 16-30 км. Виробник натякає, що Ryno будь-яка траса за іграшку, але їзда на такому недомотоциклі лякає.

OrbitWheel

Важко перекласти назву цього типу пристроїв, але це, по суті, два моноколеса, по одному на кожну ногу. Наскільки це є стійким і життєздатним, також складно судити. Зате бюджетно і компактно. OrbitWheel вже є у продажу й обійдеться майже в 100 дол. У наших магазинах, щоправда, такого поки що не видно, але зате є б/в-версії на дошках оголошень.

OrbitWheel З відкритих джерел

Як моноколесо, тільки краще

Цього року на CES 2018 представили ще один подібний пристрій. Щоправда, ця модель ближче до моноколеса. За іронією, коліс там два, зате в русі вони більш стійкі. Щоб вирішити проблему із синхронним поворотом, винахідник IotaTrax (так називається модель) розробив і запатентував спеціальну безступінчасту диференціальну систему. Розробник обіцяє, що навчитися пересуватися цим персональним транспортом будь-хто зможе за 10 хвилин. Як людина, яка так і не впоралася з моноколесом, дозволю собі припустити, що це розширить аудиторію моделі. Втім, у наших краях не завадила б і посилена прохідність, позаяк українські дороги – неабияка смуга перешкод.

Дальність ходу IotaTrax на одному заряді становить 13 км, а максимальна швидкість досягає 16 км/год. Пристрій має з'явитися у продажу в лютому за ціною 599 дол.

І ще дещо

Є декілька цікавих проектів, які погомоніли в медіа кілька років тому, але так і не показали зрештою результату. Можливо, з часом хтось реалізує щось подібне, тому пропонуємо їх як цікавий бонус.

Майже ховерборд

Фільм "Назад у майбутнє" не давав спокою багатьом ентузіастам технологій, і не виключено, що його вплив на персональний транспорт у тому вигляді, в якому він є зараз, величезний.

Так, у далекому 2015 році на Kicksterter було представлено електричний одноколісний ховерборд від Hoverboard Technologies, який, звичайно, не плаває над землею, але все одно має вигляд прибульця з майбутнього.

Одноколісний ховерборд від Hoverboard Technologies З відкритих джерел

Кампанія зібрала лише половину суми. У характеристиках моделі зазначено, що вона заряджається швидше і може проїхати довше, ніж стандартне моноколесо, а ще гаджет підключається до смартфона та його оснащено власними динаміками.

Одноколісний ховерборд від Hoverboard Technologies З відкритих джерел

Але медіа висловили підозру, що зі стійкістю моделі все не дуже добре. Зате подивіться, який ефектний вигляд вона має вночі.

Ховербайк

Aero-X – це дивна розробка каліфорнійського стартапа Aerofex, яка мала з'явитися у продажу в 2017 році. Модель має вигляд суміші мотоцикла і ховерборда (власне, тому її й назвали ховербайком).

Aero-X від стартапу Aerofex З відкритих джерел

Згідно із заявленими характеристиками, вона здатна піднімати на висоту 3,7 м пасажирів загальною вагою до 140 кг і переносити їх на швидкості до 72 км/ч. На відміну від безпілотних таксі, ця модель літає низько і не має кабіни.

Aero-X від стартапу Aerofex З відкритих джерел

Тому складно уявити, де її можна використовувати, щоб безпечно було і пасажиру, і оточенню. Вперше прототип було показано в 2012 році.

Aero-X від стартапу Aerofex З відкритих джерел

Чи побачимо ми його коли-небудь, незрозуміло. Судячи з тиші довкола проекту, в цьому втіленні він вже не з'явиться.

Ніна Глущенко

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...

Віджет партнерів