banner banner banner

Заступник міністра Форсюк протягнула нові правила для дорожнього будівництва вартістю 6 млрд, - ЗМІ

falseЗаступник міністра інфраструктури Наталія Форсюк пролобіювала в Кабміні схему, згідно з якою підрядники дорожнього будівництва повинні будуть заплатити протягом року близько 6 млрд грн "незалежним" інженерам-консультантам. Однак фактично це будуть гроші платників податків, оскільки підрядники закладуть ці суми у вартість будівництва.

Про це повідомляє "Уніан".

За даними ЗМІ, нова схема з'явилася в постанові Кабміну "Про реалізацію експериментального проекту щодо проведення капітального ремонту автомобільних доріг загального користування". Щоб отримати можливість починати будувати дорогу без дозволу Держархбудінспекції, підрядник повинен, по-перше, застрахувати роботи, а по-друге, залучити до перевірки якості "незалежного" інженера-консультанта.

"Саме цей консультант і коштуватиме замовнику 5% від вартості будівництва — це розрахунки однієї з профільних асоціацій. Всього у 2020 році на дороги виділили близько 112 млрд грн, консультанти можуть отримати з них 6 млрд грн. Якщо за найближчі 5 років на дороги буде витрачено, як і планувалося, 500 млрд грн, оцінка ринку консультантів виростає до космічних 27,5 млрд грн", — йдеться в матеріалі.
"Новою процедурою пропонується залучати інженерів-консультантів, які, хоча і будуть постійно знаходитися на майданчику і стежити за кожним кроком виконавця, не будуть нести жодної відповідальності за свої висновки/дії на майданчику", — сказано в статті.

Але при цьому, згідно з урядовою постановою, інженери-консультанти отримають право представляти підрядника в державних органах, органах контролю, контролювати якість робіт і брати участь у контролі введення в експлуатацію.

Автори наводять думку представника Міжнародної федерації інженерів-консультантів FIDIC Яни Щигурової, яка в інтерв'ю заявляла про монополізацію цієї сфери місцевими консультантами із сумнівною репутацією. За її словами, один сертифікат інженера-консультанта у монопольної організації коштує близько 200 тис. грн. "Коло осіб дуже обмежене.

Коли існує монополія, вона має велику корупційну складову, і, звичайно, про жодну конкуренцію якість/ціна навіть мови не йде", — додала вона. За даними джерел ЗМІ в Мінінфраструктури, схему для цілком певних інженерів-консультантів пролобіювала заступник міністра Наталія Форсюк.

До призначення в уряд вона працювала керівником проекту CoST (Construction Sector Transparency Initiative, ініціативи, яка забезпечує прозорість використання публічних коштів під час будівництва об'єктів інфраструктури). Одним із ключових завдань проектів CoST якраз і є надання послуг інженерів-консультантів під час будівництва державних доріг.

"За даними джерела, Форсюк вже „застовпила“ за собою і близькими до неї громадськими організаціями право не тільки монопольно сертифікувати інженерів для дорожнього будівництва, а й проводити попередній відбір для участі в такий сертифікації", — йдеться в матеріалі.  

"Очевидно, що така діяльність заступника міністра повинна стати предметом уваги Національного антикорупційного бюро. Крім того, на рівні Кабміну має бути прийняте рішення як мінімум про відсторонення Форсюк від виконання своїх обов'язків на період розслідування. Якщо ж створення такої схеми буде проігноровано, то постане пряме питання про залучення до неї і міністра Владислава Криклія, і прем'єр-міністра Олексія Гончарука", — пише "Уніан".

Джерело: 112.ua
Loading...


Новини за темою

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>