Парламент відхилив законопроект про "спрощені закупівлі"

Тільки 166 депутатів виступили на підтримку документу, а для ухвалення рішення треба було принаймні 226 голосів

Верховная Рада

Верховна Рада відхилила президентський законопроект № 8265, який передбачає зміни до деяких законів стосовно організації публічних закупівель.

Онлайн-трансляцію пленарного засідання веде офіційний канал "Рада".

Документ представив заступник міністра економіки Максим Нефьодов.

"Цим законопроектом ми продовжуємо реформу публічних закупівель, яку ви почали і завдяки їй Україна стала номер один у цій сфері у світі. Ми поглиблюємо реформу і надаємо додатковий доступ малому бізнесу для закупівель. Що означає, що у нас будуть спрощені маленькі тендери? Це значить, що маленькі дрібні підприємці зможуть отримати доступ до закупівель, які раніше були просто кулуарними і віддавались по прямому договору куму, брату чи свату", - сказав Нефьодов.

Документ передбачає, що у тендерній пропозиції можна буде виправити деякі невідповідності умовам тендерної документації протягом одного робочого дня з моменту, коли замовник розмістив у системі відповідну вимогу.

Необхідність таких змін пояснюють тим, що значна частина найбільш вигідних тендерних пропозицій відхиляється через незначні помилки при оформленні.

Запроваджуються “спрощені закупівлі”. Йдеться про закупівлі, вартість яких дорівнює 50 тис. грн або більше, проте є меншою за 200 тис. грн, а в окремих сферах господарювання - 1 млн на товари та послуги та 5 млн грн на роботи.

Такі норми треба ввести, адже “надпорогові закупівлі” складають лише 15% від загальної кількості, причому більше половини решти проходить у непрозорий спосіб, без використання електронної системи. Окрім того, складно відслідковувати, чи не ділить замовник предмет закупівель на кілька, щоб уникнути “надпорогової” вартості.

За подання скарги до органу оскарження пропонують встановити плату в розмірі 1,5% від очікуваної вартості предмета закупівлі або ж конкретного лота. Передбачено межі - розмір плати не може бути меншим за прожитковий мінімум станом на початок року (1762 грн у 2018 році) та не більше, ніж ця сума у 350-кратному розмірі (616,7 тис. грн у 2018 році).

Суму повернуть, якщо орган оскарження задовольнить або частково задовольнить скаргу, або ж замовник вчасно усуне порушення. В інших випадках гроші перерахують до держбюджету України.

Новини за темою: Чому на ProZorro чекає крах у поточній системі управління державою

Зазначимо, Головне науково-експертне управління у висновку до проекту зажадало пояснень щодо відповідних норм: “Розмір цієї плати вимагає більш докладного обґрунтування у документах, які додаються до законопроекту, оскільки він, на нашу думку, виглядає занадто великим, що може негативно позначитися на захисті прав учасників публічних закупівель”.

Окрім того, хочуть заборонити замовникам відміняти процедури закупівлі під час її оскарження - щоб вони не зловживали таким правом.

Відповідно до законопроекту, якщо замовник оприлюднює звіт про укладений договір, в системі електронних закупівель до звіту завантажується договір та усі додатки до нього; строк оприлюднення збільшується до двох робочих днів.

Пропонують зобов’язати замовника вносити до річного плану інформацію про всі закупівлі незалежно від вартості товару/послуги/роботи.

Уточнюється, що закупівлі за рамковими угодами здійнюються в порядку, передбаченому для проведення відкритих торгів. Учаснику зможуть відмовити в участі у процедурі закупівлі через накладені на нього санкції.

Щоб створити умови для термінових закупівель, пропонують передбачити випадки, коли замовник може закупити товари/послуги/роботи, не дотримуючись норм даного закону, проте потім оприлюднити в системі електронних закупівель звіт про укладені договори.

Новини за темою: Юрій Голик: У першому кварталі Дніпропетровська ОДА заощадила 73,35 млн гривень на держзакупівлях через систему ProZorro

Джерело: 112.ua

відео по темі

Loading...


Новини за темою

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>