Дебати повинні розвіртуалізувати образ Зеленського, – експерти

Україні вдалося уникнути ризиків, які могли зашкодити виборчому процесу в першому турі, відзначають політологи

Украинские новости

Дебати між кандидатами на пост президента Петром Порошенком і Володимиром Зеленським допоможуть порівняти змістовне наповнення їхніх кампаній і розвіртуалізувати образ лідера рейтингів. Від цього буде залежати і усвідомлений вибір значної частини українців у другому турі виборів президента України. Про це йшла мова під час круглого столу на тему "Перший-другий тур виборів: підсумки, прогнози, сюрпризи" у прес-центрі інформаційного агентства "Українські Новини" за ініціативи ГО "Український Центр суспільного розвитку".

Керівник політико-правових програм ГО "Український Центр суспільного розвитку" Ігор Рейтерович вважає, що Україні вдалося уникнути ризиків, які могли зашкодити виборчому процесу в першому турі. "В останні два місяці наш центр зосередився на дослідженні декількох загроз виборів, серед яких - втручання Росії, політизація діяльності правоохоронних органів, акції парамілітарних угруповань, фальсифікації. За результатами першого туру бачимо, що цих загроз вдалося уникнути. Легітимність виборів підтверджується світовим співтовариством, заявами МВС України і ставленням самих громадянами. Та ж топ-тема підкупу, штучно підігрівали, залишилася політтехнологією, якою визначені штаби маніпулювали безпідставно", - підкреслив політолог.

На його думку, новим викликом для країни є поляризація суспільства і самого експертного середовища, заснована на емоційній дискусії щодо кандидатів.

На думку політолога Андрія Єрмолаєва, на виборах до сих пір спостерігався лише конфлікт іміджів, а не програм. "Ми спостерігаємо медіа-мілітаризацію та інформаційний тоталітаризм. З точки зору управління політичним процесом, це зручно, а от з точки зору свідомого вибору - питання. Виборці не відрізняють реального політика і театральний образ. Володимир Зеленський побив усі рекорди присутності в медіа. І фільм з його участю став політичною програмою у формі образу. Але конфлікт програмних альтернатив, а не іміджів, так і не відбувся", - вважає політолог.

Голова ГО "За демократію через право", член ІХ Венеціанської комісії Марина Ставнійчук підкреслила, що значна частина виборців чекає прямих дебатів між кандидатами, які вийшли в другий тур. "Проведення дебатів є вимогою закону, хоча для кандидатів і немає санкції за ігнорування цієї норми. Однак зараз це запит самого суспільства, хоче бачити сутнісне наповнення діяльності кандидатів", - підкреслила вона.

З нею згоден і Рейтерович. "Дебати - це питання суспільного запиту, а не взаємин двох кандидатів. У другому турі буде відбуватися конкуренція кандидатів не тих, хто голосує емоціями, а за ті 10% виборців, роблять свій вибір раціонально", - підкреслив Рейтерович.

Присутній на круглому столі Дмитро Разумков - політтехнолог, який консультує Володимира Зеленського - підтвердив, що його кандидат планує взяти участь у дебатах. А брак живого спілкування з журналістами та виборцями він пояснив насиченим графіком туру Зеленського та браком організаційних ресурсів штабу.

Директор соціологічної групи "Рейтинг" Олексій Антипович наголосив, що у нового президента буде короткий проміжок часу, за який він повинен показати волю до змін. "Явка молоді у порівнянні з минулими парламентськими виборами, зросла в 1,4 рази. Запит на зміни залишається дуже великим, і кожен третій виборець готовий ризикувати. Однак після великих очікувань часто наступають великі розчарування. Кожен український президент це відчув на собі. "Медовий місяць" влади становить 6-9 місяців. Якщо за цей час відчутних змін не буде - стартова довіра зникає", - нагадав він.

Психолог Лариса Литвинова зазначила, що у цій виборчій кампанії спостерігається кілька психологічних феноменів. Перший - загальна втома, викликана мілітаризацією і низьким рівнем життя і бажання звільнитися від цього стану. "У людей логічно виникає бажання втекти від цього стану, з'їсти солодку цукерку. Я не згодна, що це було протестне голосування. Люди голосували так, як їм хотілося, за те, що їм хотілося. Старі обличчя цього дати не можуть, звідси і емоційне несприйняття старих образів. І тут виборцям вдало підклали віртуально сконструйований образ, але питання, хто буде розігрувати карту джокера"? І ще одна психологічна особливість цих виборів: комунікація залякування чи примусу не працює. Комунікація повинна бути як з дітьми з позиції дорослих, а не розлючених батьків", - сказала Литвинова.

Джерело: 112.ua

відео по темі

Loading...


Новини за темою

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>