Альтернативна медреформа: Довічне ув’язнення за замах на медпрацівника та перелік платних послуг від уряду

Якщо порівняти із урядовим законопроектом - у даному проголошується безоплатна медицина для населення, але Кабмін все ще має створити перелік платних послуг. Прописують стоматологічні послуги серед інших медичних. До Кримінального кодексу вносять норми про відповідальність за погрози медпрацівникові чи напад на нього. Лишається норма, яку критикували в урядовому законопроекті - створення органу, який має розпоряджатися державними грошима, виділеними на охорону здоров'я

Ілюстративне фото З відкритих джерел

Представники комітету ВР з охорони здоров’я подали на розгляд парламенту проект альтернативної медреформи - на противагу ухваленій у першому читанні урядовій. Документ передбачає норми про роки ув’язнення за замах на медика; нове міністерство, що розподілятиме державні гроші на медицину та буде допускати платні послуги для населення.

Йдеться про законопроект № 7065.

Автори ініціативи - половина складу комітету ВР з охорони здоров'я: Ольга Богомолець (БПП), Олег Мусій (позафракційний), Тетяна Бахтеєва ("Опоблок"), Олександр Біловол, Сергій Мельничук (позафракційний), Андрій Шипко ("Відродження", Ігор Шурма ("Опоблок"); а також представники інших комітетів - Валерій Дубіль ("Батьківщина"), Валерій Карпунцов (БПП).

Безоплатна медицина з платними послугами

Згідно законопроекту, медичне обслуговування оплачує держава, тож для громадян воно безкоштовне.

Так, уряд затверджує гарантований обсяг первинної, екстреної, спеціалізованої, високоспеціалізованої, паліативної допомоги, медичної реабілітації та стоматологічної допомоги. Перелік формують, враховуючи зі статистичних даних - хто чим хворіє і хворітиме найближчим часом, і від яких хвороб найважливіше вберегти мешканців України.

Обсяги держгарантій пропонують визначати, виходячи з розрахунку на одного пацієнта.

Зазначимо, урядовий законопроект гарантує тільки безкоштовну екстрену медичну допомогу. Список того, що ще готова оплатити держава, повинен скласти новий орган. Крім того, передбачається, що частину послуг надаватимуть на умовах співфінансування держави і пацієнта.

Новини за темою: Медреформа. Просто про складне і наболіле

Автори альтернативного проекту пропонують "забронювати" у держбюджеті щонайменше 6% ВВП України на медицину.

Надати право розпоряджатися цими коштами хочуть новому міністерству, створення якого передбачає даний законопроект - Центральному органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері закупівель послуг з медичного обслуговування.

Громадяни, як і в разі урядового проекту, можуть самі обирати собі лікаря; процедуру має визначити Міністерство охорони здоров’я.

Система медичних закладів

Кабмін має організувати медобслуговування, зокрема - Міністерство охорони здоров’я, а також місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.

МОЗ має координувати надання третинної (або високоспеціалізованої) медичної допомоги, а за первинну, вторинну, паліативну, стоматологічну допомогу та медичну реабілітацію "відповідають" місцеві органи виконавчої влади.

У законопроекті окремо прописали норму про припинення діяльності закладів охорони здоров'я. Так, ліквідовувати медзаклади не можна, припинення діяльності допускається лише якщо у лікарні не можуть надавати якісні послуги, або є альтернатива лікарні, або нема кого лікувати.

Новини за темою: Реформа сільської медицини від Гайдар: ФАП на дому в найменших селах і висока зарплатня для медика

Документ передбачає певну класифікацію медзакладів.

Зокрема, за напрямками діяльності заклади охорони здоров’я - лікувально-профілактичні, фармацевтичні (аптечні), санітарно-профілактичні тощо.

У свою чергу, лікувально-профілактичні поділяються на такі, де можна отримати консультацію фахівця, а також ті, де можливе стаціонарне лікування (серед них також є варіанти).

Між іншим, прописане створення закладів сестринського догляду - для хронічно хворих пацієнтів, яким не потрібне активне лікування.

Згідно документу, роботу “швидких” має врегулювати окремий законопроект, а от так звані "госпіси" мають надавати паліативну допомогу невиліковно хворим та психологічно підтримувати їх родичів.

Законопроект охоплює діяльність стоматологічних клінік і центрів. У пояснювальній записці автори підкреслюють, що на даний момент законодавчо не визначене місце стоматологічної меддопомоги, що спричинило ряд проблем з її організацією і фінансуванням.

Керівник медзакладу і громадський нагляд

Керівника медзакладу мають призначати на 3-5 років за результатами конкурсу. При цьому незалежно від форми власності медустанови переможець конкурсу має відповідати єдиним кваліфікаційним вимогам.

У документі детально прописали повноваження керівника установи.

Також передбачене створення спостережної ради із залученням представників громадськості - відповідне рішення ухвалюють власники медзакладів вторинного і третинного рівнів допомоги.

Новини за темою: Гройсман: Українські громадяни повинні жити на 7 років довше, чим вони живуть сьогодні

Спостережна рада розглядає питання щодо дотримання прав пацієнта, а також фінансово-господарської діяльності медзакладу. Вона може звернутися до власника установи щодо дострокового припинення контракту керівника.

У проекті зазначили, хто може бути членом спостережної ради, все інше має визначити уряд.

Нове міністерство, що розпоряджатиметься держкоштами на медицину

Автори ініціативи пропонують створити Центральний орган виконавчої влади, що буде забезпечувати реалізацію державної політики у сфері закупівель послуг з медичного обслуговування.

Таке міністерство має право:

  • укладати договори про медобслуговування населення із відповідними закладами незалежно від форми власності за програмою держгарантій;
  • слідкувати, на що витрачаються державні кошти, передбачені на охорону здоров'я;
  • відтерміновувати укладання із закладом наступного договору, якщо не виконано попередній.

Новини за темою: Бойко: Суть медреформи – створення агентства з ручного розподілу коштів на медицину

Даний орган несе відповідальність за своєчасну оплату по укладеним договорам, своєчасне та обгрунтоване рішення про виділення додаткових коштів на фінансування таких договорів, моніторинг їх виконання.

Якість & Облік

Законопроект передбачає створення медичних інформаційних систем, які дозволять вести, зберігати і передавати медичні записи, обмінюватися даними, а також інформацію щодо планування роботи. Вимоги до інформаційної системи має визначити МОЗ.

Облік і звітність у проекті закону передбачені, проте подробиці має прописати Міністерство охорони здоров'я, затвердивши із Держстатом. При цьому відповідні дані є базою для формування індикаторів якості медичного обслуговування. Їх має розробити, затвердити і переглядати Міністерство охорони здоров’я. Зокрема, міністр несе відповідальність за дотримання цих критеріїв (на місцевому рівні - керівник органу держадміністрації з питань охорони здоров'я, у самому закладі - керівник).

Кримінальні статті за погрозу чи замах на медпрацівника

До Кримінального кодексу пропонують додати статтю "Погроза або насильство щодо медичного або фармацевтичного працівника". Вона передбачає за погрозу вбивством, заподіянням тяжких тілесних ушкоджень щодо медпрацівника з метою припинення його службової діяльності арешт строком до 6 місяців або обмеження волі до 3 років, або позбавлення волі строком до 2 років.

За умисні побої або нанесення легкого чи середньої тяжкості ушкодження медичному чи фармацевтичному працівникові - обмеження або позбавлення волі на строк 3-5 років.

Тим часом умисне заподіяння тяжкого тілесного ушкодження медичному або фармацевтичному працівникові тягне позбавлення волі на строк 5-12 років.

Вбивство або замах на вбивство медпрацівника винесли в окрему статтю ККУ із відповідальністю у вигляді позбавлення волі на строк 9-15 років або довічним.

Захоплення медпрацівника як заручника згідно документу передбачає позбавлення волі на 8-15 років.

Джерело: 112.ua

відео по темі

Loading...


Новини за темою

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>