Зомбі-наці: Яким вийшов хоррор про Другу світову війну "Оверлорд"

В український прокат вийшов новий продюсерський проект Джей Джей Абрамса – військово-фантастичний екшен, який плавно перетікає в хоррор і злегка поверхнево, але досить наочно піднімає тему експериментів нацистів над людьми

Зомбі-наці: Яким вийшов хоррор про Другу світову війну "Оверлорд"
Кадр з фільму "Оверлорд" bhfilms.com.ua

Тетяна Ахапкіна

Журналіст

В український прокат вийшов новий продюсерський проект Джей Джей Абрамса – військово-фантастичний екшен, який плавно перетікає в хоррор і злегка поверхнево, але досить наочно піднімає тему експериментів нацистів над людьми

"Оверлорд", звичайно ж, не перша спроба надати похмурій історії Другої світової фантастичний відтінок, запропонувавши її альтернативний хід або розв'язку. Які тільки перипетії не траплялися з Гітлером і його соратниками по волі кінематографістів – досить згадати хоча б ідею його воскресіння за допомогою клонування в "Хлопчиках з Бразилії" (цілком успішно реалізовану, якщо судити за трьома номінаціями на "Оскар") або втечу фашистів на темну сторону Місяця в "Залізному небі".

Що ж стосується нелюдських в своїй жорстокості нацистських експериментів, вони найчастіше показуються в більш правдоподібному ключі, знаходячи відображення в численних військових драмах різного ступеня натуралістичності. Тим не менш, як і у будь-якого іншого правила, у цього теж існують свої винятки, причому – навіть їх невеликий список, який цієї осені поповнився ще одним прикладом. І, що важливо, не найгіршим.

Кадр з фільму "Оверлорд" bhfilms.com.ua

Стартує картина з напруженої сцени польоту американських десантників над землями окупованої Нормандії (Франція). Саме там напередодні стратегічно важливої висадки союзних військ вони планують здійснити не менш відповідальну місію – відключити німецький радіопередавач, який розміщений на шпилі однієї з місцевих церков і здатний зірвати всю операцію.

Але вже на початковому етапі солдати стикаються з безжальним ворогом. Літак виявляється збитий, а більша частина екіпажу і пасажирів – мертва. А тим, хто вижив, належить жорстке приземлення в лісі, вибратися з якого також зможуть не всі. Але кільком солдатам, на щастя, вціліти вдасться.

Їм пощастить зустріти молоду француженку, яка допоможе дезорієнтованим бійцям розібратися в місцевості і навіть забезпечить тимчасовий притулок, з якого вони зможуть спланувати свої подальші дії. І на цьому, як покаже розвідка, справжні труднощі лише почнуться – виявиться, що німці приховують не тільки небезпечний передавач, але і лабораторію, яка готує куди більш грізного супротивника – генетично модифіковану армію нацистів, якій не страшні ні ножі, ні кулі.

Таким нехитрим чином "Оверлорд" сплітає воєдино справжнє і вигадане, дозволяючи їм абсолютно природно уживатися разом. З одного боку, ми бачимо цілком реалістичну воєнну драму, яка багато в чому демонструє міцний зв'язок з історією (одна тільки назва фільму є синонімом Нормандської операції), з іншого – завзяту зомбі-страшилку з елементами боді-хоррора і відсиланнями до тематичної класики (наприклад, до культової кроненбергівської "Мухи").

Не менш виразно екшен передає атмосферу віртуального простору, запозичену з серії ігор Wolfenstein – шутерів від першої особи, що стали прекрасним зразком жанру альтернативної історії. Вони, до речі, теж проявили максимум свободи у роботі з матеріалами про минуле та урізноманітнили Другу світову війну присутністю всякої нечисті. В тому числі і зомбі, обіграними тепер у стрічці.  

Кадр з фільму "Оверлорд" З відкритих джерел

До переваг картини можна віднести і чітке розуміння творців, до якої ніші їх дітище відноситься. "Оверлорд" існує в рамках фільмів категорії "Б" і, більше того, всіляко це демонструє.

Наприклад, у своїх діях персонажі керуються виключно заготовленими і добре відомими шаблонами, та й їх характери добре вкладаються у звичні межі. Так, образи головних героїв з першої ж сцени прописуються згідно примітивних стандартів, в яких існують більшу частину хронометражу – нам пропонують ближче познайомитися з бравим героєм, цинічним бувалим, нерішучим новачком і одним некорисним хлопцем.

Але, що найдивніше, в настільки плідному для гротеску грунті акторам вдається утримуватися в межах необхідної серйозності, віддаючи тим самим данину класичному військовому кіно і час від часу створюючи переконливі драматичні моменти.

Відповідальний за появу "Оверлорда", як вже згадувалося, Джей Джей Абрамс – іменитий режисер ("Стартрек: Відплата", "Зоряні війни: Пробудження сили"), сценарист ("Армагеддон", "Місія нездійсненна 3") та продюсер, чия компанія Bad Robot Productions у співпраці з Paramount Pictures здійснила виробництво стрічки.

Він же виступив автором ідеї та під його чуйним керівництвом реалізацією постановки зайнявся Джуліус Ейвері – практично новачок в режисурі, який має у своїй фільмографії всього один повний метр, але котрий вже встиг засвітитися в Каннах (в 2009 році приз отримала його 14-хвилинна драма).

Результатом їх творчого союзу і стала емоційно насичена, однаковою мірою реалістична і фантастична картина, створена в координатах малобюджетного спрощеного кіно, але натомість вона пропонує помітно більше.

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...

Віджет партнерів