За яким принципом поліцейські Києва приїжджають на виклики і чому іноді так довго їдуть

Кожен день в поліцію Києва звертаються близько 6 тис. осіб. Яка пріоритетність виклику, чи понесуть покарання поліцейські за те, що довго їхали на місце виклику, і як все це влаштовано, розповіли в поліції Києва

За яким принципом поліцейські Києва приїжджають на виклики і чому іноді так довго їдуть
Начальник управління організаційно-аналітичного забезпечення та оперативного реагування поліції Києва Олег Карагодін 112.ua

Тетяна Святенко

Журналіст

Кожен день в поліцію Києва звертаються близько 6 тис. осіб. Яка пріоритетність виклику, чи понесуть покарання поліцейські за те, що довго їхали на місце виклику, і як все це влаштовано, розповіли в поліції Києва

В яких районах столиці найчастіше викликають поліцію, а які вулиці найбільш безпечні? Чому іноді поліцейських доводиться чекати по 40 хвилин, а іноді вони приїжджають за лічені секунди? Скільки дзвінків надходить в поліцію щодня і як оператор 102 може допомогти затримати злочинця на місці злочину. Про це 112.ua розповів начальник управління організаційно-аналітичного забезпечення та оперативного реагування поліції Києва Олег Карагодін.

Кожен день в поліцію Києва дзвонять близько 6 тис. осіб. З них 4 тис. повідомлень, де необхідна присутність або втручання поліції. І 2 тис. звернень інформаційного характеру: люди запитують, як потрапити в потрібну точку міста, розповідають, що заблукали, просять викликати "швидку" або просто скаржаться на життя.

Приймають дзвінки оператори служби 102. Вони допомагають громадянам, відповідаючи на інформаційні повідомлення, але найголовніше - саме від них залежить, як швидко поліцейські зможуть відреагувати на правопорушення і затримати злочинця, у разі якщо мова йде про кримінальне правопорушення.

Як дзвінок в поліцію, наприклад з повідомленням про пограбування магазину, може допомогти спіймати грабіжників на місці злочину завдяки оператору? Все дуже просто: служба 102 працює в структурі ситуаційного центру поліції Києва. В такий центр входять, власне оператори, які приймають дзвінки від громадян, диспетчери, які спрямовують і контролюють прибуття екіпажів поліції, і черговий, який все це контролює і доповідає керівнику поліції Києва оперативну обстановку в цілому.

Так от, чим швидше і точніше оператор прийме повідомлення і передасть його диспетчеру, який тут же відправить туди патрульну поліцію, слідчо-оперативну групу та організує перекриття вулиць, тим більше ймовірності, що злочинців затримають якщо не прямо на місці злочину, то за кілька хвилин по "гарячих" слідах.

"У нас завдання - швидко, по гарячих слідах розкрити злочин. Відреагувати і на місці події затримати злочинця. Оператор не направляє поліцію, його завдання – якомога швидше і якісніше з'ясувати всі можливі подробиці події у заявника. Потім створити картку і направити інформацію диспетчеру. У Києві 10 районів і за кожним закріплений свій диспетчер, який бачить усі наряди в "своєму" районі на карті. Вся поліція на вулицях працює з планшетними комп'ютерами і ми бачимо їх пересування онлайн. Ми бачимо скільки у нас в цьому районі поліцейських і хто найближчий до місця події. Диспетчер їх спрямовує і контролює їх прибуття", - розповідає Карагодін.

  • Оператори столичної лінії 102
    Оператори столичної лінії 102 112.ua
  • Диспетчера столичної поліції
    Диспетчера столичної поліції 112.ua

"Диспетчер, розуміючи, який злочин було скоєно, направляє потрібну кількість патрулів, опергрупу, поліцію охорони. За кожним районом ще закріплена патрульна поліція. Наприклад, є 10 екіпажів, у них теж є старші, які точно так само контролюють їх пересування. Вони працюють разом з диспетчером і разом контролюють. Є пріоритетність викликів, якщо трапляється тяжкий або особливо тяжкий злочин – всі наряди поліції направляються туди миттєво. Це вбивства, грабежі, розбої, викрадення – групи летять моментально, ми намагаємося спрямувати їх кілька, щоб брати в оточення район, в якому вчинено злочин. Як правило такі злочини вчиняються на транспорті і ми відразу перекриваємо цей район. Якщо бачимо, що якась група не встигає, можемо зняти патрульних з менш серйозної події", - говорить Карагодін.

Більше того, за ініціативою керівника поліції Києва були створені так звані "групи по розбору з сімейними конфліктами", в які входять дільничні. Суть таких груп у тому, що вони їздять "на сімейні скандали", а не патрульна поліція або опергрупа. Це дозволяє розвантажити поліцейських, у яких в пріоритеті більш тяжкі злочини. "Приїхав дільничний, розібрався, якщо треба - склав протокол".

  • Диспетчера столичної поліції
    Диспетчера столичної поліції 112.ua
  • Диспетчера столичної поліції
    Диспетчера столичної поліції 112.ua
  • Диспетчера столичної поліції
    Диспетчера столичної поліції 112.ua

Але поліція не завжди може оперативно прибути на місце злочину. На жаль, надходять такого роду скарги: "Багато скарг, що поліція довго їде? Ні, але може таке бути. Це Київ, тут пробки, іноді доїхати проблема. Всі скарги такого роду ми розглядаємо, проводимо службові перевірки за такими фактами. Дивимося по трекеру, де знаходився екіпаж, трекер показує, скільки вони повинні були проїхати, чи була там пробка. Намагаємося цього не допускати, щоб поліція як можна швидше доїжджала, але якщо, наприклад, пробка через ДТП – це фізично складно".

До того ж, саме в Києві люди найчастіше звертаються в поліцію. "У нас по Україні найбільше навантаження. У Київській області, наприклад, за рік в межах 500-600 тис. дзвінків, в Києві – 1,2 млн. Такого навантаження, як у нас, ні в кого немає", - говорить Карагодін. Що не дивно, враховуючи кількість населення міста.

А ось в самому місті найбільше викликів з центральних районів. Дуже багато дзвінків надходить з Шевченківського і Печерського районів, особливо коли проходять масові заходи. Також багато з Оболонського та Дніпровського районів, а ось у Голосіївському вже менше. "В середньому скрізь однаково. Іноді спалах в одному місці, іноді в іншому. Особисто Крищенко (керівник поліції Києва Андрій Крищенко) весь час контролює оперативну обстановку в столиці, як в центральній її частині, так і на околицях. В цілому ми констатуємо за минулий місяць в порівнянні з аналогічним періодом минулого року мінус тисячу скоєних злочинів. Мінус за такими видами як зґвалтування на 100%, розбої на 43%, грабежі та крадіжки – майже на 20%, незаконних заволодінь автотранспорту на 19%", - говорить Карагодін.

112.ua

Як розповідає керівник управління, в середньому оператор 102 за зміну приймає 350-500 дзвінків, працюючи за 24 години. До того ж іноді дзвонять "особливі люди", яких оператор теж повинен вислухати. Такі люди можуть набрати номер "102" до 800 разів за добу, а є й такі, у яких по 10 тис. дзвінків на рік. "З кожним оператором спілкується психолог. Важливо, щоб людина заступала на службу підготовленою і врівноваженою, не нервувала. Але все одно не кожен витримує цю роботу. Хоча самі умови гідні – зарплата до 6 тис. гривень за графіком доба через троє. А з урахуванням того, що всі оператори – цивільні особи, вони можуть підробляти ще десь".

"Раніше від моменту надходження дзвінка до моменту отримання інформації безпосередньо нарядом поліції, який тільки поїде на місце події, проходило до 5-8 хвилин. Зараз цей час скорочено максимум до хвилини, а то й секунд. Це не панацея, є і проблеми, люди не завжди можуть додзвонитися, наряди не завжди приїжджають так швидко, як хотілося б, з урахуванням дорожньої обстановки. Але- наш ситуаційний центр працює не так давно і зараз складно уявити, що колись було інакше", - резюмує Крищенко.

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...

Віджет партнерів