Європа створює свій супертанк

Європа створює свій супертанк
Німецький Таннк "Leopard" Фото з відкритих джерел

Die Welt

Німецька газета

Оригінал на сторінці Die Welt

Спільний німецько-французький бойовий танк повинен бути створений до 2035 року. Обидві країни налаштовані будь-що завершити цей проект. Концерн "Краусс-Маффай Вегманн" (Krauss-Maffei Wegmann) розраховує на замовлення в кілька тисяч танків.

60 років тому Німеччина і Франція вже планували спільне виробництво танків. Втім, тому проекту не судилося втілитися в життя, і на світ з'явилися німецький "Леопард" (Leopard) і французький "Леклерк" (Leclerc). Але більше таке не повториться - у всякому разі в цьому впевнені представники концерну "Краусс-Маффай Вегманн" (КМВ), що виробляє "Леопарди". За їхніми словами, наміри сторін настільки серйозні, що ні в Німеччині, ні у Франції ніхто не наважиться перешкодити розробці спільного танка. Ніби підтверджуючи ці наміри, президент Франції Еммануель Макрон нещодавно висловився за створення "справжньої європейської армії".

Для підприємств оборонної галузі ці перспективи вельми привабливі. Очільник КМВ Франк Гаун (Frank Haun) ще навесні говорив, що замовлення на виробництво нових танків та артилерійських систем до 2050 року можуть становити понад 100 мільярдів євро. На сьогодні європейські країни (в тому числі сусіди Росії) розташовують загалом близько 8 тисяч танків різних класів, середній вік яких становить 40 років. Згідно з приблизними планами, рано чи пізно знадобиться щонайменше 5 тисяч нових бронемашин, які повинні будуть прийти їм на зміну.

Ключова роль при цьому відводиться новому німецько-французькому танку, який повинен з'явитися до 2035 року. Його ціна становитиме близько 10 мільйонів євро. Експерти кажуть про "основну наземну бойову систему" (Main Ground Combat System, MGCS). Принципово важливі моменти щодо приводу і маси нової бойової машини поки не визначено. Відомо лише, що поряд з гарматою вона матиме "різні дієві системи". Втім це жодним чином не вплине на основну філософію важкого бойового танка, кажуть інсайдери. Як й у випадку із запланованим європейським літаком "Майбутня повітряна бойова система" (Future Combat Air System, FCAS), який, імовірно, можна буде використовувати разом із безпілотниками, модернізуватиметься і концепція використання нового танка.

Новини за темою

Ні французький державний концерн "Некстер" (Nexter), ні німецький КМВ не інформують про успіхи, яких їм вдалося досягти до теперішнього моменту. Окрім того, військові відомства обох країн дотепер не окреслили ключові вимоги до розробки танка, які обов'язково повинні бути дотримані. Представники обох концернів своєю чергою не надто шанують контакти з громадськістю, що загалом типово для оборонної галузі.

Обидві компанії з 2015 року беруть участь у спільному підприємстві КНДС (KNDS, KMW плюс Nexter Defence Systems), штаб-квартира якого розташовується в Амстердамі. У 2017 році оборот КНДС становив 2,7 мільярда євро. З них 1,34 мільярда євро припали на підприємства групи КМВ. Надходження КНДС від замовлень оцінюються в 3,4 мільярда євро. Тому майбутні замовлення ще перевершать обіг. При цьому прибуток отримали як група КМВ, так і "Некстер".

Консолідація продовжиться

З одного боку, КМВ "світять" нові замовлення, і керівництво наймає нових працівників. Утім, в останній доповіді холдингу "Вегманн", "материнської" компанії КМВ, містилося попередження: "У довгостроковій перспективі замовлення та обороти групи КНДС залежать, зокрема, від позиції урядів Німеччини і Франції щодо експорту військової техніки". Очільник КМВ Гаун вже в минулому оголошував, що незважаючи на велике танкове замовлення з Катару, отримане в 2013 році, не виключає, що експорт до країн НАТО буде обмежено. Остаточні рішення, за його словами, ухвалюють політики.

В оточенні керівництва КМВ вже давно закликають дотримуватися єдиної європейської оборонної політики, замість того щоб діяти поодинці. Великий проект з розробки нового бойового танка і без того вимагатиме загальноєвропейського співробітництва. Дуже ймовірно, що інтерес до участі в створенні супертанка виявлять британці й італійці. Таким чином, консолідація продовжиться. Упродовж найближчих років її результати будуть очевидні, стверджують інсайдери німецької компанії.

При цьому КМВ вважає себе надійним і стабільним партнером у рамках німецько-французького спільного підприємства КНДС, незважаючи на нещодавню смерть багаторічного очільника та голови наглядової ради КМВ Манфреда Боде (Manfred Bode) у 77 років після тривалої хвороби. Його посаду в наглядовій раді посів його син Фелікс.

До наглядової ради КМВ входить 27 людини, в тому числі спадкоємці трьох сімейств. За даними інсайдерів, їхні статки за останні 15 років зросли щонайменше вчетверо.

Коли інший представник "оборонки", концерн "Райнметал" (Rheinmetall), намагався придбати частину акцій приватної компанії-конкурента, але безуспішно. І в будь-якому випадку "Райнметал" намагався запобігти зближенню КМВ c французами.

Герхард Хегманн

Переклад ИноСМИ

Редакція може не погоджуватися з думкою автора. Якщо ви хочете написати в рубрику "Думка", ознайомтеся з правилами публікацій і пишіть на blog@112.ua.

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...

Віджет партнерів