Євробляхи – зло, але це не головна проблема

Євробляхи – зло, але це не головна проблема
З відкритих джерел

Тарас Загородній

Політичний експерт

Оригінал на сторінці Тараса Загороднього в Facebook

Вітчизняне автомобілебудування планомірно йде у небуття. За роки незалежності "вбили" практично всю галузь. А ті, що залишилися, ледве зводять кінці з кінцями. І складається враження, що все це чи спеціально, чи навмисне. Якщо розібрати ситуацію по поличках, то вийде неприваблива картина під вивіскою "Україна — звалище європейських старих авто". З одного боку, закордонні авто — не всім по кишені, якщо купувати в салоні або ввозити за всіма правилами з-за кордону. Але є лазівка — ввозять і їздять на єврономерах, чим успішно і користувалися. Зараз у нас так багато говорять про євробляхерів і зробили з цього чи не топ-проблему з рішенням поступок. Але зовсім не чути про розвиток і відновлення власного автомобілебудування. А це могло б наситити внутрішній ринок авто і працювати на експорт. З варіантів: а давайте підемо на поступки, знизимо тариф на розмитнення і будемо жити як і раніше, запускаючи в країну європейський мотлох. Вихід третій - розвиток вітчизняного автопрому. І зробити цей напрям економіки пріоритетним. 

Новини за темою

Виходом із ситуації має бути заборона ввезення в Україну старих авто на єврономерах – і зробити розмитнення обов'язковим. Причому чим старше авто, тим дорожче його ввезення. В іншому випадку ми ніколи не позбудемося цього старого мотлоху, який негативно впливає ще й на екологію. Також ввести утилізаційний збір, як це робить вся Європа, і норми обмеження вихлопних газів. Немає у світі іншої країни, де не діють норми обмеження вихлопів, та ще й немає обов'язкових техоглядів. А від цього безпосередньо залежить стан довкілля та безпека на дорогах. Україна — поки що звалище старих дешевих автомобілів на радість європейцям. Але, на жаль, наш вітчизняний автопром замість розвитку і державної підтримки "вбивається" на корені податками, всілякими законодавчими тисками й іншим. Ситуація із ЗАЗом, який опинився на межі краху, — дуже показова. Є потужності, площі, є можливості, є фахівці, є бажання, але немає конкретних кроків і законів, які просували б і підтримували цю галузь. І в даному випадку зовсім не важливо, будуть це вітчизняні або зарубіжні бренди. Якщо ми дивимося на Захід, то давайте крім гляделок переймати у них і позитивний досвід. 

Новини за темою

Багато країн, які зробили ставку на автомобілебудування, значно поліпшили економічні показники в цілому по країні. Візьмімо Корею, Китай, Чехію, Румунію, Словаччину, Словенію, Польщу, Узбекистан та інші. Це зумовило приплив інвестицій і створення робочих місць не тільки на підприємстві, що випускає автомобілі, а й на підприємствах суміжних галузей. Одне робоче місце в машинобудуванні створює 8 місць в інших галузях. Інвестиції прийдуть, як тільки ми покажемо свою зацікавленість і запропонуємо інвестору оптимальні умови. Слідуючи власним національним інтересам, Україні потрібно робити ставку не на імпорт автомобілів, а на купівлю технологій для використання у власному автопромі. Промисловість – це запорука багатства країни. І не треба мені в коментарях спамити щодо "ланосів" та іншої маніпуляції, яку беруть на озброєння лобісти зарубіжних виробників, щоб максимально викачати гроші з нашої країни. Нам потрібна експортоорієнтована галузь, яка зможе забезпечити доступними автомобілями і внутрішній ринок.

Тарас Загородній

Редакція може не погоджуватися з думкою автора. Якщо ви хочете написати в рубрику "Думка", ознайомтеся з правилами публікацій і пишіть на blog@112.ua.

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>