Якщо Україна не заскоче на підніжку глобалізації – ми загинемо

Якщо Україна не заскоче на підніжку глобалізації – ми загинемо
З відкритих джерел

Світова економіка змінюється все швидше. І тільки дурні продовжують жити в світі ілюзій і казок минулого століття. Простий приклад: планшет. Коли він з'явився, це здавалося дивом, дивом на століття.

Це був дійсно прорив на ринку телекомунікацій, який відкривав нову сторінку не лише в сфері інформації, але змінював формат товарного і фінансового ринку світу.

Але пройшло всього десять років, і все, епоха планшета забута, і вже смартфони – фаворити часу і основа світової економіки. І це ще не межа. Технології змінюються і вдосконалюються, з'являються нові технологічні можливості, які раніше здавалися фантастикою.

Щоб зрозуміти, що ж сталося, варто звернути увагу на наступний факт. Довгий час для торгівлі була важлива наявність місця торгівлі. Тому за товаром все людство ходило, і частково продовжує ходити на ринки та в гіпермаркети.

Саме тому й будували величезні базари і гіпермаркети, як джерело отримання доходу в результаті торгівлі. Але часи змінилися, і тепер інтернет-торгівля все більше й більше витісняє традиційну торгівлю. Вже не потрібні величезні магазини або багатолюдні базари.

Смартфон замінює людині магазин, а продавець з допомогою смартфона отримує можливість торгувати по всьому світу без проблем. Тепер не потрібно сидіти за прилавком і чекати покупця.

Новини за темою

На даний момент все більше і більше продавців за допомогою смартфона і інтернету продають будь-які товари по всьому світу, при цьому можуть без проблем здійснювати будь-які платежі, організовувати доставку товару в будь-яку точку світу.

Те, що раніше здавалося фантастикою, стало реальністю – продавець сидить у селі в глухій провінції, працює в інтернеті, і торгує товаром по всьому світу. Це дійсно радикальна зміна формату торгівлі, і не тільки торгівлі.

Сучасні торговельні мережі, це інтернет-мережі, де найчастіше центральний офіс зареєстрований в офшорній зоні, бек-офіс знаходиться в різних країнах світу, де дешевшы послуги бек-офісу і немає необхідності утримувати дорогі офіси в центрі столиці.

Логістичні склади розкидані по всьому світу і мільйони кур'єрів доставляють товари покупцям. При цьому ті ж склади замовляють товари по всьому світу. Виробники будь-яких товарів все більше і більше працюють "тільки на замовлення". Немає замовлення зі складу, немає й товару.

Навіщо виробляти товари, а потім думати, як їх продати. І все це об'єднано в єдину фінансову систему. Покупець по смартфону здійснює платіж і йому досить тільки один раз прийти в банк і відкрити банківський рахунок, а далі кредити, платежі, страховка - все робиться через смартфон за допомогою одного кліка.

При цьому продавець не переживає, що йому не заплатять, так як всі потоки грошей від покупців до продавців інтегровані. Світ змінився. І тепер майбутнє за глобалізованим світом, де вже немає поняття величезного заводу, де вештається купа людей, і де завжди проблеми з роботою і зарплатою.

Сфера послуг, яка працює на розвиток ІТ-послуг, на розробку нових технологій, на продажу і на фінансовий сектор, все більше й більше витісняє традиційну сферу послуг з "тітонькою за прилавком".

А що має Україна на даний момент? Що стосується використання смартфонів для розрахунків за купівлю товарів, є певні успіхи, але мало. У Китаї вже давно великі інтернет-магазини і банки інтегровані в єдину товарно-фінансову систему.

Купівля товарів стала настільки простою і зручною, що це дійсно спровокувало "бажання купувати і купувати", навіть якщо доводиться користуватися кредитними грошима.

В Україні поки що не завжди можна швидко придбати і оплатити товар в інтернет-магазині. Є проблеми доставки товарів покупцю. Логістичний сервіс розвивається, але кульгає. Потрібно краще, швидше і якісніше. Тоді покупці будуть більш активні. Більш-менш вдало розвивається сам продаж товарів через інтернет.

Але, знову ж таки, до китайської моделі далеко і рекламі, і передпродажній підготовці. Не вистачає того напору, що є в Китаї. Занадто багато ще залишилося нерозуміння, що треба різко змінювати підхід до продажу товарів. І найбільша проблема, це взаємозв'язок між торгівлею та виробниками.

Є підприємства в Україні, які працюють за моделлю "виробляємо тільки те, що замовили", але дуже багато українських підприємств не хочуть перебудовуватися і по-старому спочатку роблять, а потім думають, як продати. Це стосується і виробників продуктів харчування, і виробників непродовольчих товарів.

Україна не може і не повинна виробляти всю продукцію. У світі глобалізація, а не Середні віки, тому місце українських компаній, це місце окремих елементів технологічного ланцюжка у світовій промисловості. Україна не може самостійно виробляти праску або фен тільки з українських запчастин.

Точніше, може, але це буде убозтво, яке неможливо буде продати. Але українські компанії можуть якісно і швидко збирати праски, фени з комплектуючих, які проводяться по всьому світу.

Новини за темою

При цьому збирати праски, фени провідних світових брендів, що дозволяє постійно міняти модельний ряд і знаходити покупців. Ось саме таких заводів у нас мало, але повинно бути більше і більше.

Можна скільки завгодно лити сльози за "Південмашем". Але цей завод, і інші заводи часів СРСР, віджили свій вік, і немає їм місця в XXI столітті. Величезні заводи, де дуже багато ручної праці і низька продуктивність праці, нікому не потрібні. Але ще більше не потрібна їхня продукція.

"Південмаш" може робити тільки балістичні ракети певного класу. Але час цих ракет давно вже минув. Люди хочуть більше смартфонів, планшетів, хороших вагонів і фенів, а не дурні ракети.

Тому на зміну "Південмашу" вже приходять і будуть приходити нові невеликі, але високоефективні, а, найголовніше, високотехнологічні підприємства. За ними майбутнє.

Україна ще має шанс заскочити на підніжку поїзда під назвою "світ глобалізації". Але не потрібно зволікати, менше потрібно займатися політиканством і дурницями про реформи.

Україні потрібно одне – стабільність і запуск Угоди про асоціацію з ЄС, яка дозволяє Україні стати частиною світової глобалізованої економіки.

А ті країни, які вирішили самоізолюватися, це їх вибір, і Бог їм суддя. Вони не мають майбутнього.

Олександр Охріменко

Редакція може не погоджуватися з думкою автора. Якщо ви хочете написати в рубрику "Думка", ознайомтеся з правилами публікацій і пишіть на [email protected]

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>