banner banner banner banner

Як зробити бізнес безпечнішим для планети

Як зробити бізнес безпечнішим для планети
З відкритих джерел

Оригінал на сайті Project Syndicate

Новий випуск "Глобальних перспектив у галузі біорізноманіття", опублікований Конвенцією ООН про біологічне різноманіття, є безрадісним читанням. Як наголошується в доповіді, біорізноманіття вкрай важливе для вирішення проблеми зміни клімату, гарантування довгострокової продовольчої безпеки, запобігання майбутнім пандеміям. Однак світ не виконав жодного із завдань, поставлених для того, щоб захистити біорізноманіття. Ситуація може змінитися тільки за умови, що до цієї роботи підключиться бізнес.

Новини за темою



Від виробництва енергоресурсів до індустріального сільського господарства – фінансовий успіх приватного сектора частково створюється за рахунок довкілля. А з тим, як відбувається руйнування довкілля, стають все більш частими (і все більш спустошливими) природні катастрофи. Це призводить до швидкого зростання матеріальних та екзистенціальних ризиків для співробітників компаній, виробничих ланцюжків і прибутків.

Цього року пандемія Covid-19 призвела до загибелі більш ніж мільйона осіб, порушення роботи виробничих ланцюжків та обвалу глобального попиту; вона зіштовхнула світову економіку в глибоку рецесію. Тим часом у США бізнес страждає від найсильніших лісових пожеж і регулярних відключень електроенергії через періоди сильної спеки. Горять і найбільші в світі тропічні водно-болотні угіддя - район Пантанал у Бразилії. Від сильних повеней постраждали Китай та Африка. Цілком очевидно, що в інтересах компаній запобігти широкому поширенню й ескалації подібних катастроф.

Навіть у короткостроковій перспективі є інший бізнес - сенс у тому, щоб стійкість ставилася в центр процесів ухвалення рішень. З моменту початку кризи Covid-19 стійкі інвестиції демонструють більш високі результати, ніж ринок у цілому, при цьому триває швидке зростання інвестицій у компанії з високими рейтингами ESG (екологія, соціальна відповідальність, корпоративне управління). Компанії, які прагнуть залучити інвестиції, все частіше включають у свої стратегії значущі ESG-дії.

І тому не дивно, що все більше компаній починають вживати заходів щодо захисту та відновлення природних ресурсів, від яких вони залежать. Як мінімум 530 компаній зобов'язалися робити дії для розвороту назад тенденції зростання екологічного збитку, і щонайменше 1200 компаній вже роблять конкретні кроки, пов'язані, наприклад, зі збереженням лісів і впровадженням методів регенеративного сільського господарства.

Серед них, наприклад, косметичний гігант Natura &Co, який пообіцяв досягти нульового чистого рівня викидів парникового газу, а також нульової вирубки лісів у районі Амазонки. Європейська транснаціональна продовольча корпорація Danone стала першою публічною компанією, яка відповідає категорії entreprise à mission (підприємство з місією). Згідно з французьким законодавством, такі підприємства формулюють у статуті свою місію і відповідні цій місії соціально-екологічні завдання.

Компанія SUEZ, яка займається очищенням води, виграла контракт на розробку проекту реабілітації та розширення зливних, штучних водно-хворих угідь у Шанхайському хімічно-індустріальному парку (це найбільший нафтохімічний майданчик в Азії). Так звана Zone Libellule (зона бабки) використовує здатності довкілля очищати воду, що дозволяє відновити біорізноманіття і поліпшити якість стічних вод.

Втім, хай які багатообіцяльні такі проекти, в них чогось не вистачає, а саме – системи, яка б гарантувала, що вживаних дій достатньо для захисту і відновлення природи, і яка б пов'язувала ініціативи для досягнення максимального ефекту. Саме для цього призначено "мережу науково-обґрунтованих цілей" (SBTN).

Спираючись на роботу в рамках ініціативи "науково-обгрунтовані цілі" (SBTI), яка заручилася зобов'язаннями тисячі з гаком компаній, готових встановити науково-обгрунтовані цілі зі зниження викидів, SBTN опублікувала Керівництво зі встановлення цілей для компаній, які прагнуть захистити природу. Це керівництво було створено та відреставровано вченими, а також представниками екологічних груп, бізнесу та консалтингових фірм. У ньому описано п'ять кроків із захисту і відновлення загального глобального надбання (землі, прісної води, океанів, біорізноманіття і клімату, чого ми всі потребуємо для виживання), при цьому зі збереженням конкурентоспроможності.

Новини за темою



По-перше, компанії повинні провести базовану на даних оцінку впливу на природу і залежність від неї всіх своїх виробничих ланцюжків, а також створити список потенційних проблем і місць, які найкращим чином підходять для встановлення цілей.

По-друге, компанії повинні розставити пріоритети. До уваги слід брати, наприклад, екосистеми з найбільшою вартістю (тобто зони, де життя і джерела існування людей найбільшою мірою залежать від природи), а також території, де активність виробничих ланцюжків має найбільший вплив.

Як тільки компанії визначилися з ключовими проблемами і з місцями для здійснення дій, їм слід зібрати поточні дані про ці цільові зони, які служитимуть їм як орієнтир для установки цілей і цільових показників, відповідних граничним можливостям планети і соціальним імперативам. Ці цілі компанії повинні розкривати публічно.

Четвертий крок - власне дії. Прагнучи до досягнення поставлених цілей, компанії повинні керуватися ієрархією завдань: їм слід уникати негативного впливу на природу, скорочувати неминучий вплив, займатися регенерацією і відновленням критично важливих екосистем. Прагнучи виконати ці завдання, вони повинні замислюватися про те, що можна змінити всередині їхніх організацій, у виробничих ланцюжках, а також за їхніми межами.

Одним із прикладів потенційно перетворювальних дій, які деякі компанії вже роблять, є відстоювання природно-позитивної політики. Понад 600 компаній - із сукупним річним доходом понад 4 трлн дол. - підписали заклик до дій "Природа – це справа кожного". У цьому документі уряди закликаються негайно вжити заходів з метою повернути назад процес знищення природи та екосистем до 2030 року. Вперше так багато компаній об'єднали зусилля, щоб позитивно вплинути на дискусії щодо встановлення глобальних норм у галузі біорізноманіття на період після 2020 року.

Фінальний крок в опублікованому SBTN керівництві: компанії повинні відстежувати досягнутий прогрес і публічно звітувати про нього. SBTN планує працювати разом з компаніями, щоб оновлювати керівництво для збереження його максимальної практичної корисності.

Втім, встановлення науково-обґрунтованих природних цілей окремими компаніями - це лише початок. Ініціативи необхідно швидко масштабувати, а для цього буде потрібно безпрецедентне співробітництво, якому будуть сприяти розроблені sbtn загальні рамки дій, а також публічна звітність про поставлені цілі і досягнуті результати.

Сьогодні ми переживаємо один із найбільш безладних і мінливих періодів у відомій історії. Для запобігання знищенню компанії повинні переналаштувати свої компаси і допомогти світу накреслити новий курс до рівної, природно-позитивної економіки з нульовими чистими викидами парникових газів.

Ерін Біллмен, Єва Забей

Редакція може не погоджуватися з думкою автора. Якщо ви хочете написати в рубрику " думка",undefined

 
Джерело: 112.ua

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Loading...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>