Як змінилися ціни на продукти у квітні

Як змінилися ціни на продукти у квітні
З відкритих джерел

Олексій Дорошенко

Засновник і директор  Української Асоціації постачальників торговельних мереж, депутат Київської обласної ради

Оригінал на сторінці Олексія Дорошенка у Facebook

За даними Державної служби статистики, у квітні 2019 року, у порівнянні з березнем, подорожчало 24 продукти, або понад 77% соціального кошику.

Відбулося зростання цін на всі види овочів, хліба, молочної продукції, м’яса, окрім сала, більшості набору бакалії. Подешевшало п’ять продуктів, або 16% асортименту. Зменшилися ціни на рис, гречку, сало, цукор і яйця. Не змінилися ціни на яблука й олію, тобто на 7% продуктів.

Новини за темою

Представляємо рейтинг продуктів, які, за офіційними даними, найбільше подорожчали другого весняного місяця 2019 року.

Топ-5 продуктів, які найбільше подорожчали: капуста – на 43,3%; цибуля – на 29,7%; буряк – на 16,7%; морква – на 14,9%; пшоно – на 14,8%.

М’ясні продукти подорожчали від 0,4% до 4,1%. Свинина показала найбільше зростання – на 4,1%, ковбаса – на 1,4%, філе куряче та морожена риба – на 0,8%, яловичина – на 0,7%, куряча тушка – на 0,2%.

Хлібний кошик подорожчав від 0,8% до 1,3%.Білий хліб із борошна вищого сорту подорожчав на 1,3%, із борошна першого сорту та житній хліб – на 1,1%, батон піднявся в ціні найменше на 0,8%.

Молочні продукти додали від 0,4% до 1%. Так, молоко збільшило свою ціну на 0,4%, масло – на 0,5%, кисломолочний сир – на 0,7%, а сметана – на 1%.

За квітень на 4,9% подорожчала картопля.

На 0,8% зросла ціна на ячну крупу, на борошно – на 0,9%, на макарони – на 1,1%, на манку – на 2,8%.

П’ятірка продуктів, які найбільше подешевшали у квітні: яйця курки – на 11%, рис – на 1,3%, сало – на 1,2%, цукор – на 0,7%, гречка – на 0,6%.

Як ми зазначали, фактично не змінилися за місяць цінники на олію й яблука. З цінами офіційної статистики за квітень 2019 року можна ознайомитися в таблиці.

Українська асоціація постачальників торгових мереж

Згідно з власним моніторингом Асоціації постачальників торговельних мереж, другого місяця весни відбулося зростання цін на 87% соціальних продуктів. У порівнянні з кінцем березня, стрімко зросли в ціні овочі борщового набору.

Саме вони зайняли всі позиції топ-5 продуктів, які найбільше подорожчали за квітень: цибуля – на 63,8%; капуста – на 52,8%; морква – на 30,1%; картопля – на 23,4%; буряк – на 19,1%.

Лідером здешевлення є курячі яйця, які за другий місяць весни “просіли” в ціні на 5,2%. Крім того, зменшилася на 0,8% ціна на яблука, на 0,5% - на рис і на 0,3% - на яловичину.

Стабільно зростає вартість хліба. Хлібний кошик додав за місяць понад 1%. За квітень пшеничний хліб із борошна першого ґатунку зріс у ціні на 1,4%, житній хліб здорожчав на 1,3%, білий із борошна вищого ґатунку – на 1,2%, а батон подорожчав на 1%.

Як бачимо, тенденція, що найдешевші сорти хліба зростають більшими темпами, ніж середнього сегменту, зберігається. 
Молочні продукти подорожчали від 0,4% до 0,6%. Так, сметана додала 0,6%, вершкове масло – 0,5%, а молоко й кисломолочний сир – 0,4%. І це в умовах падіння вартості закупівлі молока у виробників!

Уся бакалія подорожчала від 0,1% до 4,6%. Як ми зазначали вище, виняток склав рис, ціна якого знизилася на 0,5%. Водночас гречка та олія подорожчали на 0,1%, цукор – на 0,3%, манка – на 0,5%, макарони – на 1%, борошно – на 1,1%, ячна крупа – на 1,4%, а пшоно – одразу на 4,6%.

Саме пшоно є рекордсменом із подорожчання серед усіх соціальних продуктів за останні п’ять років. І воно залишається лідером і надалі.

Овочі борщового набору шалено стрибнули за квітень (подорожчання становить від 19,1% до 63,8%).

У квітні м'ясо повернулося до зростання вартості та додало від 0,3% до 1%. Тільки яловичина, як ми зазначали раніше, подешевшала на 0,3%. Морожена риба додала 1%, свинина – 0,7%, варена ковбаса – 0,6%, філе й тушка курятини – 0,4% і сало – 0,3%.

За підсумками квітня інфляція у річному вимірі зросла до 8,8%. У травні ми побачимо сповільнення споживчої інфляції, яка ще більше знизиться в червні.

Однак за підсумками 2019 року, як і прогнозувала Асоціація постачальників торговельних мереж наприкінці минулого року, вона становить від 8 до 9%, що практично збігається з уточненими прогнозами уряду.

Коли ціна на овочі в Україні була значно нижчою від європейської, то коливання цін було пов’язано з декількома причинами, головною серед яких було розподілення попиту та пропозиції.

Коли ціна на вітчизняні продукти зросла до рівня країн ЄС та перевищила їх, а коливання цін стало ще більш значним і дорівнює сотням відсотків за два-три місяці, то це означає, що в країні зруйновано цивілізовані відносини між державою, виробником, торгівцем та споживачем. І їх необхідно будувати, як це відбудовано в Європі.

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Loading...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>