banner banner banner

Як завоювати довіру виборців. Покрокова інструкція для кандидата-2019

Після оголошення незалежності України у 1991 парламентські вибори проводились 7 разів. Традиційно саме перед виборами кандидати усіма можливими способами намагаються показати громадянам свою раптову невимовну любов до української землі, відданість та рішучість у вічних питаннях забезпечення достойної старості пенсіонерів та безхмарних можливостей для молоді. Цьогорічні вибори не стали виключенням. Але президентська кампанія Володимира Зеленського дещо підкоригувала традиційні виборчі штучки кандидатів – на додачу до походу "в люди" і гречки додалися і нові віяння моди політичної агітації.

Як завоювати довіру виборців. Покрокова інструкція для кандидата-2019
Фото з відкритих джерел

Ірина Шостак

Журналістка

Після оголошення незалежності України у 1991 парламентські вибори проводились 7 разів. Традиційно саме перед виборами кандидати усіма можливими способами намагаються показати громадянам свою раптову невимовну любов до української землі, відданість та рішучість у вічних питаннях забезпечення достойної старості пенсіонерів та безхмарних можливостей для молоді. Цьогорічні вибори не стали виключенням. Але президентська кампанія Володимира Зеленського дещо підкоригувала традиційні виборчі штучки кандидатів – на додачу до походу "в люди" і гречки додалися і нові віяння моди політичної агітації.

Чи існують тренди у політиці? Так, хоча більшість з нас втрачає пильність і навіть не здогадується про їх існування. Згодом, у разі виграшу того чи іншого кандидата, ми посилаємось на його удачу, випадок чи вдало скеровану компанію. Проте, говорячи про тренди у одязі, стилі чи макіяжі ми за замовчуванням визнаємо їх існування, зазначаючи, що це давно відомі багаторічні алгоритми, які незалежно від сезону допоможуть кожному тримати рейтинг своєї привабливості на висоті. Звідси стає зрозуміло, що кандидати у народні депутати України теж не соромляться використовувати подібні перевірені попередниками методи для утримування свого політичного рейтингу, які, нібито, безпрограшно допоможуть їм отримати такий бажаний мандат.

Передвиборчі тренди-2019

Рецепт ідеального парламентаря еволюціонував. Адже, якщо раніше агітація проводилась від квартири до квартири, за допомогою брошур, газет, листівок та через ТБ, то сьогодні агітаційна платформа стала набагато ширшою завдяки Всесвітній павутині.

Новини за темою

Перше, що варто зазначити — у політиці як і в моді є тенденції, яким властиво минати, а є ті, які завжди будуть актуальними. Цього року хоч і рідше, але все ж зустрічались традиційні соціальні пакети з гречкою, цукром та пшоном. Але й цьому трендові пророкують недовгу долю, адже покоління змінюється, молодь стає більш самосвідомою й виступає проти подібної купівлі голосів. Тож, цілком вірогідно, що скоро соцпакети стануть антитрендом, який навпаки буде зменшувати шанси кандидатів на довіру.

Зараз краще показати кандидата з усіх кращих його сторін — на одній фотографії у дорогому костюмі він саджає дерево, на іншій вже спілкується з пенсіонерами, й наостанок задля підкріплення рейтингу обов’язково додається фото в обіймах дітей, молоді. Бажано усі ці заходи проводити в один день, аби встигнути якомога більше показати виборцям, які тиждень до того могли навіть і не знати про існування такого доброчинця-кандидата.

Кандидат у народні депутати Дмитро Кухарчук 112.ua

Кандидат у народні депутати Денис Остапенко 112.ua

Кандидат у народні депутати Андрій Рекун 112.ua

Здавалось би, що тренд активного ведення своїх сторінок та наочна демонстрація успіхів мали б піти на користь рейтингу кожного з охочих стати частиною Верховної Ради країни, якби не єдине "але" — агітаційні кампанії кандидатів через їхню надто амбітну позицію дедалі частіше стають сміхотворним надбанням інтернет-спільнот.

У погоні за рейтингом кандидати масово вдаються до традиційних фотографій з соняшниками чи у пшениці, які, напевно, мають на меті продемонструвати невимовну любов до Батьківщини.

Кандидат у народні депутати Наталія Кацер-Бучковська 112.ua

Кандидат у народні депутати Андрій Шлапак 112.ua

Особливо спритні "б’ють" одразу по двох вічних трендах, фотографуючись ще й у вишиванці.

Кандидат у депутати Сергій Рудик 112.ua

А "найрозумніші" копіюють більш вдалих опонентів.

Після перемоги Володимира Зеленського на президентських виборах саме ЗЕлений колір став переважаючим у агітаційних листівках кандидатів у депутати. Багато хто вирішив скористатись цим. До прикладу, кандидат у депутати Олег Лисак розмістив по Черкасах банери, ніби саме він балотуватиметься від партії “Слуга народу”, хоча він таким не є.

112.ua

А це передвиборча агітація Анатолія Павленка у Радомишлі. Думаєте, він йде від партії Зеленського? Ні, взагалі то він депутат облради від БПП, а на вибори йде самовисуванцем.

112.ua

Сергія Лещенка не взяли до "Слуги народу", але нардеп вигадав свій трюк – він слуга без "Слуги".

112.ua

Наступним трендом, який вже давно укорінився у свідомості громадян як обов’язковий етап знайомства кандидата з виборцями, є відеозвернення. Якщо раніше подібні звернення мали були лаконічними з огляду на переповнену сітку ТБ, то сьогодні, наслідуючи приклад нинішнього президента України Володимира Зеленського ("Стадіон так стадіон!"), кандидати стають більш активними у спілкуванні зі своїми виборцями, викладаючи повнометражні відеоролики на своїх сторінках у соціальних мережах. Таким чином всі лишаються у виграші: самі депутати мають змогу донести більшу кількість інформації до громадян, в той час як слухачі мають змогу проаналізувати більшу кількість пропозицій до змін того чи іншого кандидата. Хоча, чого вже кривити душею, хто там слухає – зазвичай дивляться на жалюгідні спроби копіювати Зеленського.

Відеозвернення кандидата у депутати Андрія Безбородька 112.ua

Відеозвернення кандидата у депутати Романа Бельмеги 112.ua

Ще одним трендом кампанії стало ведення своїх відеоблогів, де кандидати по ідеї стають ближчими до своїх виборців, без офіціозу повідомляючи про цікаві події життя, вітаючи з різними святами та обговорюючи будь-які теми.

Відео кандидата у депутати Ігора Гузя 112.ua

Відеощоденник кандидата у депутати Вікторії Пташник 112.ua

Рецепт ідеального кандидата у депутати

Новини за темою

Тож, якщо на майбутніх місцевих виборах ви захочете долучитися до вирішення проблем країни й плануєте розпочати свій шлях до влади, дослухайтеся до таких порад.

  1. Велика кількість фотографій, які б демонстрували, що кандидат зробив для того, аби довести, що виборці не пошкодують, віддавши голос за нього – у пшениці, соняшниках, на комбайні, у вишиванці, зі студентами;
  2. Високоякісні відеоролики, бажано дотепні і живі;
  3. Цікаві та виняткові підходи у розробці лозунгів кампанії, банерів, білбордів, листівок – будете постити беззмістовні дурниці, станете об’єктом для насміхань;
  4. Активне ведення своїх сторінок у соціальних мережах – і жваво, жваво;
  5. Жива комунікація з виборцями – куди ж без походу у двори, обіцянок вирішити всі проблеми – від пенсій до перемовин з США.

Якщо будете робити їх якісно, можливо, вони вам допоможуть перемогти. Але якщо будете халтурити, як більшість кандидатів до Ради, то нічого хорошого з цього не вийде. Хоча народ спробу зарахує.

Ірина Шостак

Редакція може не погоджуватися з думкою автора. Якщо ви хочете написати в рубрику "Думка", ознайомтеся з правилами публікацій і пишіть на [email protected]

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Loading...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>