Як заробити на своїх інтернет-ресурсах

Засновник TechTalks Бен Діксон розповів про особливості монетизації інтернет-ресурсів

Як заробити на своїх інтернет-ресурсах

TechCrunch

Інтернет-видання

Засновник TechTalks Бен Діксон розповів про особливості монетизації інтернет-ресурсів

Оригінал на сайті TechCrunch

Нещодавно до мене прийшов з презентацією один блокчейн-стартапер. Вони збиралися робити децентралізований додаток соціальної мережі, в якому користувачі зможуть заробляти гроші, роблячи те, що вони вже і так роблять на інших платформах: наприклад, публікуючи нотатки, фотографії та відео.

Це було би цікаво, якби сталося на пару років раніше.

Сьогодні є кілька блокчейн-проектів, що пропонують користувачам монетизувати свої ресурси, чи то вільне місце на комп'ютері, чи величезну кількість даних, які кожен з нас генерує кожного дня.

У цьому випадку неважливо, чи можуть вони виконати свої обіцянки - вони ілюструють реальну проблему централізованого інтернету: користувачі рідко отримують винагороду за свій вклад в існування платформ Facebook, Google і Amazon.

Передбачається, що децентралізовані альтернативи поточних сервісів дозволять користувачеві отримати справедливу частку доходів, які вони генерують, беручи участь в інтернет-екосистемах. Це приваблива пропозиція, тому що можна отримувати гроші за те, що робиш і так: відправлення листів, перегляд сайтів і реклами, просто за те, що у тебе ввімкнено комп'ютер.

Але що саме можна отримати, монетизуючи свої інтернет-ресурси, і наскільки це простий і надійний дохід?

Що можна продати?

Існує кілька блокчейн-платформ, що дозволяють здати в оренду вільне місце на комп'ютері, його обчислювальні потужності і доступ в інтернет. Ідея проста: ви перераховуєте в додатку вільні ресурси, вказуєте фінансові умови, на яких ви готові працювати, й отримуєте оплату через спеціальний інтернет-магазин, коли хтось їх використовує. Покупки обробляються за допомогою смарт-контрактів - це фрагменти коду, які виконуються в блокчейні без центрального сервера.

Як приклади можна згадати Golem і iExec - на цих платформах торгують надлишковою обчислювальною потужністю. Здаючи свої процесори в оренду тим, хто хоче запускати в мережі свої додатки, користувачі можуть заробити власну криптовалюту цих платформ, токени GNT і RLC. Golem та iExec прагнуть замінити централізованих хмарних провайдерів на зразок Amazon і Google, де ціни встановлює господар платформи і він же забирає весь прибуток.

Інші приклади: Storj і Filecoin - це розподілені мережі для зберігання інформації. Тут користувачі отримують токени за надання мережі вільного місця на своїх пристроях. Обидві платформи покликані забезпечити інфраструктуру для додатків - це, наприклад, хостинг і потокове мовлення. Ще є Gladius, децентралізована мережа доставки контенту (CDN) і рішення для захисту від DDoS. Тут користувачі можуть монетизувати свій канал в інтернет.

[Article_attached position = "2"]

Всі ці програми дають можливість отримувати додатковий дохід за простій комп'ютера. Інші блокчейн-платформи дозволяють користувачам монетизувати їхні дані. Це, наприклад, Datum, де користувачі, дозволивши іншим організаціям доступ до своїх даних, можуть отримувати токени DAT. Ще є Streamr, платформа обміну даними в режимі реального часу, орієнтована на інтернет речей. Тут користувачі можуть заробляти токени DATAcoin, ділячись даними, які їхні пристрої генерують, з іншими пристроями, яким ці дані можуть бути корисні, і з компаніями, що використовують цю інформацію для аналітики і досліджень.

Дані - величезний ринок, і зараз на ньому домінують кілька великих гравців, зокрема Google і Facebook. Ці компанії збирають дані користувачів у своїх сховищах і використовують їх для отримання величезних прибутків. На відміну від них блокчейн-платформи надають користувачам можливість отримати свою частку від прибутків, повертаючи їм право власності на свої дані.

Matchpool - децентралізована соціальна мережа, що дозволяє користувачам монетизувати свої групи й онлайн-спільноти. Тут є аналог груп Facebook й інструменти для адміністраторів, за допомогою яких можна заробляти токени GUP, встановлюючи плату за членство в спільнотах і доступ до контенту. Ще є блокчейн-браузер Brave, розроблений колишнім главою Mozilla. Brave видаляє із сайтів рекламу, а замість цього дає користувачам можливість заробляти "токени уваги" під назвою BAT за перегляд реклами.

Скільки можна таким чином заробити?

Важко виміряти заробіток на цих блокчейн-платформах, оскільки більшість з них або ще не запущені, або тільки почали працювати. Я питав різні компанії, але мало хто з них міг назвати якісь суми або середні значення.

До того ж цінність ресурсу, яким торгують користувачі платформи, часто залежить від динаміки попиту і пропозиції. Наприклад, в iExec користувачі самі призначають ціну своїх обчислювальних ресурсів, і платформа не бере з них жодного відсотка. Якщо попит на процесорні потужності зараз високий, то користувачі заробляють більше.

Найточнішу інформацію змогла надати компанія Storj, децентралізована мережа для зберігання інформації. У них є формула для розрахунку щомісячного доходу "фермерів", тобто користувачів, які діляться місцем на своїх пристроях. Платформа бере зі споживача 0,015 дол. за гігабайт сховища і 0,05 дол. за скачаний гігабайт, і 60% цієї плати припадає "фермерам".

На реальний дохід впливає декілька факторів, зокрема те, чи зберігає ваш вузол первинні або дзеркальні копії даних, чи давно він у мережі, а також від якості роботи: від того, чи часто комп'ютер вимикається, чи швидке у нього підключення до інтернету і з якою швидкістю він відповідає на запити. Філіп Гатчінс, технічний директор Storj Labs, каже: "Якщо ви зберігаєте 1 ТБ даних протягом місяця і весь обсяг хтось один раз за місяць скачав, ви можете заробити 39 дол.". Проте, згідно з даними, якими компанія поділилася, зараз "фермери" в середньому отримують по 2 дол. на місяць.

До того ж Storj уклала партнерства з FileZilla, Microsoft та іншими компаніями для створення децентралізованих додатків поверх своєї мережі, що може збільшити попит на місце.

За словами гендиректора Роджера Генні, на Datum - децентралізованому ринку даних - користувачі отримують від 0,5 дол. до 5 дол. у токенах DAT за кожне переглянуте рекламне повідомлення електронної пошти. Однак Генні не пояснює, як саме розраховується розмір винагороди. Наразі платформа підтримує тільки монетизацію електронної пошти, однак у майбутньому компанія планує додати монетизацію різних типів інформації: відомості про місцезнаходження, використовувані програми, сервіси і сайти, дані, що збираються гаджетами.

[Article_attached position = "3"]

На перший погляд це виглядає як втручання в особисте життя користувачів. Однак Генні пояснює: "Ці дані вже щосили збираються за допомогою файлів cookie від різних рекламних мереж. При цьому ніхто не питає дозволу у користувачів і не платить їм за це".

Datum дозволить користувачам отримати частину грошей, які вже заробляються на інформації про них. Наразі платформа Datum налічує 80 тис. клієнтів. З моменту її запуску в кінці грудня вони в цілому отримали 1,5 млн токенів DAT на суму близько 75 тис. доларів.

Gladius, децентралізоване рішення для захисту від DDoS-атак, виплачує користувачеві 0,03 дол. за гігабіт трафіку, пропущеного через його вузол (проте сайт проекту говорить, що ця оцінка заснована на сприятливих ринкових умовах). Інтернет-з'єднання зі швидкістю 30 Мбіт/с, що розділяється з платформою протягом 8 годин щодня, принесе власникові близько 49 дол. на місяць.

Які ризики і витрати?

У більшості випадків ви вже заплатили за ресурси, якими будете ділитися, чи то дисковий простір, чи обчислювальна потужність процесора, чи трафік (якщо тарифний план його не обмежує). Однак доведеться враховувати витрати на електроенергію, пов'язані з підтриманням комп'ютера у ввімкненому стані. Вони залежать від регіону, в якому проживає користувач.

Соціальні платформи і платформи зі збору статистики не вимагають додаткових витрат, однак користувачі будуть самостійно відповідати за збереження балансу між розкриттям інформації та захистом особистих даних.

Один із реальних ризиків токенізованої економіки полягає в постійному коливанні цін токенів. За ніч заробіток користувача може подвоїтися або скоротитися наполовину. Їм доведеться самим вибирати, зберігати токени чи відразу переводити їх.

Також залишається ризик шахрайства або банкрутства проектів, власники яких можуть скористатися грошима користувачів у своїх інтересах. Джаред Тейт, експерт з блокчейну і засновник DigiByte, каже: "Проекти спільного використання ресурсів на основі блокчейну, що дозволяють користувачам контролювати й отримувати прибуток від своїх власних даних, у майбутньому стануть найбільш прибутковими та успішними".

Однак він також зазначає, що багато з нинішніх платформ є бульбашками без майбутнього. Тейт говорить: "Більшість проектів перестануть існувати в найближчі п'ять років. У багатьох немає навіть робочого прототипу - тільки White paper і химерні графіки на сайтах". Деякі користувачі оцінюють проекти тільки за ринковою капіталізацією.

На думку Тейта, це найгірший спосіб аналізу їхнього довгострокового потенціалу. Він попереджає: "У багатьох випадках капіталізація штучно роздувається розробниками і пов'язаними з ними особами".

Як впоратися з проблемою ліквідності?

Інша проблема, з якою стикаються користувачі, - що робити з токенами, заробленими на монетизації ресурсів? Наприклад, якщо ви отримали кілька токенів Storj від здачі в оренду вільного місця на диску, єдине, що з ними можна зробити - це орендувати простір в інших користувачів, однак це не має жодного сенсу, оскільки у вас вже є його надлишок.

Деякі платформи намагаються створити багатогранні економіки, що дозволяють направляти отримані токени на різні цілі. Наприклад, у Flixxo - децентралізованому сервісі потокового відтворення - користувачі отримують токени FLIXX за зберігання контенту у себе на диску і використання трафіку. Потім вони можуть витратити їх, заплативши за програми, розміщені в платформі.

[Article_attached position = "1"]

Однак це, як і раніше, обмежений спектр застосувань. Що робити користувачам, які не хочуть витрачати свої маркери на перегляд відео? У цифрових валют і токенів є одна загальна проблема - ліквідність. Лише деякі магазини й онлайн-майданчики приймають біткоїни як засіб платежу. Ще менша кількість приймає інші криптовалюти. Користувачам часто доводиться шукати майданчик, що дозволяв би обмінювати різні цифрові і звичайні валюти. При цьому процес конвертації зазвичай проходить надзвичайно повільно і пов'язаний зі значними витратами.

Альтернативою таким майданчикам став Bancor - децентралізована мережа ліквідності, заснована на блокчейні Ethereum. За допомогою власних токенів BNT, Bancor, дозволяє користувачам конвертувати підтримувані мережею токени без необхідності шукати продавця або покупця.

Наприклад, якщо користувач заробив певну кількість токенів RLC, здаючи в оренду потужності процесора в платформі iExec, він може легко обміняти їх на, скажімо, токени MANA, що дозволяють купувати програми віртуальної реальності на Decentraland.

Bancor вже підтримує кілька десятків токенів і в майбутньому планує розширити їхній список. Галія Бенарці, співзасновник Bancor, каже: "Мета цього математичного вирішення проблеми ліквідності полягає в тому, щоб спростити обіг токенів, дозволивши будь-якій валюті, що генерується користувачами, стати життєздатною від самого початку, без необхідності досягнення величезного обсягу торгів, щоб пройти лістинг і стати ліквідною. Хороші токени будуть розвиватися, погані зазнають невдачі, але всі вони отримають шанс реалізувати свій потенціал ".

Бен Діксон

Переклад Таї Ар'янової для Insider.Pro

Редакція може не погоджуватися з думкою автора. Якщо ви хочете написати в рубрику "Думка", ознайомтеся з правилами публікацій і пишіть на blog@112.ua.

 

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...