Як в Україні йдуть справи на ринку онлайн-замовлення продуктів харчування

Як в Україні йдуть справи на ринку онлайн-замовлення продуктів харчування
Фото з відкритих джерел

Олексій Зубов

Фінансист

В епоху стрімкого розвитку інформаційних технологій автоматизація процесів дісталася таких галузей економіки, що раніше годі й було уявити. Наприклад, купівля в інтернеті цифрової та побутової техніки вже від середини "нульових" є нашою повсякденністю. Як наслідок, чимало гіпермаркетів техніки виконують переважно декоративну функцію, тобто покупці прийшли до магазину, подивилися товар, а потім замовили його в інтернеті. Цей процес відбувається в рамках глобальної світової тенденції до заміщення фізичних магазинів торговими онлайн-майданчиками.

Обсяг ринку та його тенденції

Новим і перспективним є ринок онлайн-замовлень продуктів харчування. Під онлайн-ринком продуктів харчування в цьому аналізі маємо на увазі ринок, на якому здійснюється купівля-продаж через інтернет продуктів харчування і напоїв. Обсяг ринку в Україні становить близько 100 млн дол. Інтернетом в Україні, за даними на 2017 рік, користується 60% населення (у числовому еквіваленті це приблизно 25 млн осіб). Серед інтернет-користувачів 20% роблять покупки різних товарів в інтернет-магазинах. Продукти харчування в інтернеті купували лише 10% користувачів. У середньому частка продажів продуктів через інтернет у великих торгових мережах становить не більш ніж 1-1,3% від загального товарообігу.

112.ua

Основні тенденції розвитку ринку:

Стійке зростання числа онлайн-замовлень продуктів харчування. Підвищення конкурентної складової ринку, оскільки всі великі торговельні мережі представлено в інтернеті, що призводить до цінової конкуренції між гравцями. У результаті цього зниження ціни підвищує попит. Відбувається збільшення вкладень у розроблення і створення нових бізнес-процесів. Приміром, вдосконалення логістичних операцій дозволить великим продуктовим мережам зайти на ринки малих міст з населенням 70 тис. – 100 тис. осіб. Гравці на ринку економлять на рекламі онлайн-продажів продуктів харчування.

Основні гравці

В Україні гравці ринку онлайн-замовлень продукції діляться на дві категорії. Онлайн-магазини офлайнових торговельних мереж: Fozzyshop, "Фуршет", "МегаМаркет", Metro, "Ашан", Novus. Онлайн-магазини, які не є структурною одиницею торговельних мереж: RoyalMarket, FreshMart, Рroduktoff, Gastronom. У таблиці та діаграмі наведено середні ціни на доставку продуктів харчування в місті Києві.

112.ua

Як правило, ціни на продукти у великих торговельних мережах такі ж, як і в офлайн. За фактом клієнт платить тільки за доставку. Відстежити, де ціни вище або нижче, для звичайного покупця дуже складно, оскільки необхідно вивчити величезний масив цифрових даних і плюс до всього провести кореляцію цін на продукти з вартістю їх доставки.  

Потреби покупців

Що може змусити людину змінити свої звички? Відповідь проста: надати більш зручну альтернативу. Ґрунтуючись на цій простій парадигмі, потрібно зрозуміти потреби клієнтів. В Україні регулярні покупки продуктів через інтернет здійснюють люди середнього класу. У класичному розумінні середній клас - це соціальна група, яка має стійкі доходи, достатні для задоволення широкого кола матеріальних і соціальних потреб. В Україні він становить менш ніж 25% від кількості населення.

Люди цієї соціальної групи, купуючи товари через інтернет, мають такі основні потреби:

1) імпортні продукти преміум-класу;

2) якість продуктів;

3) надійна упаковка;

4) простий механізм врегулювання спірних ситуацій;

5) доставка день у день;

6) велике замовлення через інтернет має бути вигіднішим, ніж похід до  магазину.

Загальний аналіз потреб ринку

Потреба споживачів у якісних продуктах харчування. Зростає інтерес до екологічно чистих продуктів. В усіх основних торговельних мережах є сучасні інтернет-сайти зі зручним інтерфейсом для оформлення онлайн-замовлень. Складніше з інфраструктурою, яка вимагає значних вкладень для завоювання частки на регіональних ринках. Стримує потенціал ринку онлайн-замовлень продуктів харчування стійка тенденція до скорочення реальних доходів населення України. Наприклад, торговельна мережа "АТБ", яка за 2017 р. збільшила товарообіг на 37% у порівнянні з 2016 роком. Але в цій мережі немає можливості робити онлайн-замовлення. Її козир - низькі ціни. Українці поки що в більшості своїй вибирають пріоритет низької ціни перед зручністю інтернет-замовлення. Але тільки-но виникне стійка тенденція до підвищення рівня реальних доходів населення, то з високою ймовірністю можна прогнозувати збільшення середньої частки продажу продуктів харчування через онлайн-замовлення, аж до 20% від загального товарообігу ринку продуктів харчування.

112.ua

Олексій Зубов

Редакція може не погоджуватися з думкою автора. Якщо ви хочете написати в рубрику "Думка", ознайомтеся з правилами публікацій і пишіть на blog@112.ua.

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...

Віджет партнерів