Як створювався рекламний бренд України

Коментар державного секретаря Міністерства інформаційної політики Артема Біденка в ефірі телеканалу "112 Україна"

Як створювався рекламний бренд України
Фото з відкритих джерел

Артем Біденко

Держсекретар Міністерства інформаційної політики

Коментар державного секретаря Міністерства інформаційної політики Артема Біденка в ефірі телеканалу "112 Україна"

Є абсолютно чітка практика, яка склалась ще в 90-их роках і яка базується на численних дослідженнях. Справа в тому, що сьогодні країни конкурують на великому світовому рівні, конкурують між собою. Вони є такими ж учасниками, як і великі товарні бренди, і так сталося, що ключовою цільовою аудиторією є не українці, а іноземці: як туристи, так й інвестори, студенти, яких ми хочемо якимось чином залучити в Україну. Не в Чехію чи в Польщу, а саме в Україну. І для цих людей жодне значення ці архетипи не мають.

Новини за темою

Сьогодні ми конкуруємо на рівні досить схожих логотипів Фінляндії, Естонії, Латвії, Польщі. Сьогодні ми маємо презентувати світу Україну, яка відповідає тому, що прийнято в тій самій Європі. Там зараз прийнятий графічний мінімалізм, прості легкі шрифти, орієнтація на молодь, на так званих хіпстерів, на заклики, які використовуються великими товарними брендами: Just do it, I`m loving it, Ukraine Now. Тобто це повністю відповідає тому, що є.

Звичайно, коли ми займаємося маркетингом, ми ніколи не можемо сказати, спрацює це чи ні. Але якщо ми будемо постійно обговорювати, що комусь подобається тризуб, комусь вишиванка, а комусь сонечко, ми ніколи не досягнемо результату. Тому на сьогоднішній день у нас є абсолютно сучасна, модерна демонстрація, презентація України, яку ми зможемо єдиним голосом запустити всюди і, як мінімум, протестувати. Ті тести, які ми робимо зараз, - ми вже в грудні запускали разом з Ukraine Now ролик на СNN, - вони показують, що ми йдемо правильним шляхом і абсолютно правильно все прорахували.

Весною минулого року розпочалася співпраця з британським урядом, тут постійно були британські експерти, які займалися британською кампанією Grate з 90-х років. Вони провели дослідження, досліджували кілька концепцій в Польщі, Німеччині і Британії, ми умовно їх назвали концепція "Україна – це люди", "Україна – це традиції" і "Україна – це можливості". Перемогла концепція "Україна – це можливості", країна стартапів, країна нового, країна людей, які не бояться захищати свою свободу.

У червні була створена урядова комісія з питань популяризації України при міністерстві, яка оголосила творчий конкурс, і з вересня до квітня тривали презентації, більше 15 комплексних робіт ми мали. Це все було публічно, будь-хто міг брати участь, були голосування онлайн, тестування офісом інвестицій. Тобто за ці 9 місяців ми провели дуже великі верифікації того, чим ми займаємося, ми постійно перевіряли, що скажуть про той чи інший метод, пішли ролики на CNN з грудня з меседжем Ukraine Now, але була інша графіка. Усі іноземці, яких ми опитували, відреагували, що це дуже класний слоган, вони його розуміють, він їм подобається, він лягає їм на душу.

0 грн 0 коп. було витрачено саме на брендинг, на розробку логотипу. Усі агенції брали участь на волонтерських засадах, і те, що прийняв уряд, на це нічого не витрачено. На промоцію, на створення нової продукції - фільмів, роликів, брошур - на це будуть витрачатися кошти, які закладені у бюджети різних міністерств на просування України, тільки тепер це буде єдиний голос. Агенція робила це на волонтерських засадах для того, щоб виграти і прозвучати на всю країну як найбільш креативна агенція України – вони це зробили як волонтери.

Є дві речі. Є стратегія комунікації, вона розробляється комісією з питань популяризації, і саме вона лягла в основу оголошення творчого конкурсу. Вона описана, є онлайн. Коротко ми її називаємо "Україна – країна можливостей", але вона розписана: що таке можливості, які вони, також кожне відомство під себе розробляє додаткові стандарти цієї комунікації. А є бренд-бук: це модуль-блоки, які можна використовувати для того, щоб зробити візитки, щоб повісити логотип на зовнішню рекламу, щоб правильно вписати його вотермарком у якийсь ролик. Цей бренд-бук буде розроблятися через ProZorro. Там хто дешевше дасть – той і буде робити.

Артем Біденко

Редакція може не погоджуватися з думкою автора. Якщо ви хочете написати в рубрику "Думка", ознайомтеся з правилами публікацій і пишіть на blog@112.ua.

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...

Віджет партнерів