banner banner banner

Як молодій партії не стати одноденкою. Поради політтехнолога

Як молодій партії не стати одноденкою. Поради політтехнолога
З відкритих джерел

Катерина Одарченко

Політичний консультант



13 лютого в Україні стало на одну молоду політичну силу більше. Мустафа Найєм, разом з декількома колегами з "Єврооптимістів" створив громадсько-політичний рух "Дій з нами".

За останні роки в Україні з’явилося чимало політичних проектів, переважно від вихідців з "третього сектору": "ДемАльянс", партія "Сила людей", "Люди важливі" Нефьодова та Гусовського.

Водночас жоден з цих, здавалося б, перспективних проектів не зміг досягнути успіхів на загальнонаціональному рівні. Тож пропоную розглянути, чому молоді партії не переростають у лідерів?

Команда проекту "Дій з нами" Facebook Мустафи Найєма

Стратегічне бачення

Головна проблема – організаційний потенціал. Будь-яка успішна партія повинна мати власну програму стратегічного розвитку. Меседжів про "молоді та реформаторські" ініціативи для досягнення мети недостатньо.

Великі партії виграють за рахунок існування стабільної та структурованої партійної бюрократії, яка, власне, і доносить пропозиції політичної сили до виборців. На тактичному рівні необхідно розуміти, хто, а головне, як буде працювати із потрібними векторами.

Треба мати ключові показники ефективності, як-от кількість залучених прихильників, системи обліку тощо. І якщо деякі великі партії компенсують відсутність стратегії значними фінансовими ресурсами, то більшість молодих політичних сил цю вимогу просто ігнорують. Звідси виникає і друга проблема — вузьке електоральне поле.

Новини за темою



Нерозуміння електоральних процесів

Дуже часто малі партії не воліють брати до уваги результати соціології, наявність якої обов’язкова для великих політсил. Це як кількісні (соцопитування), так і якісні (фокус-групи) дослідження, які дозволяють краще зрозуміти виборця. Вони показують окремі регіональні особливості, з’ясовують проблеми та вподобання різних груп населення.

Наявність таких інструментів допомагає адаптувати програмні документи під різні кластери суспільства. Загальних гасел про зміни в країни замало. Необхідно пропонувати своє цілісне бачення трансформації державної політики і доносити конкретні меседжі до цільової аудиторії, профільних асоціацій та можливих спонсорів.

Своєю чергою відсутність бажання враховувати регіональну специфіку ніколи не зробить партію загальнонаціональною. Існувало багато сил, які хотіли собі лише комфортне місце на Печерських пагорбах, але згодом інтерес до них вщухав, і ні про який успіх не могло йтися.

У такому випадку і виникає хвороба "відчуття впізнаваності", коли молоді політики переконані в існуванні свого популярного та відомого медійного образу, що принесе результат на виборах.

Насправді при детальному розгляді ми побачимо, що більшість з них грає на одному дуже вузькому електоральному полі. Це активні громадяни, громадські активісти, журналісти тощо.

Тому без фахової аналітики малі партії лише забиратимуть виборців одне в одного, а в широких суспільних колах – лишатимуться маловідомими.

Максим Нефьодов – один із засновників проекту "Люди важливі" gordonua.com

Бюрократія важлива

Налагодити ефективні канали агітації можливо лише тоді, коли є власна партійна бюрократія: сформована структура штабів, регіональних осередків, які мають чіткий план дій та заходів.

Бюрократія у своєму позитивному значенні – кровоносна система політичної партії. Це сигнал і для прихильників. Коли людина у регіоні приходить до партії, вона має конкретне завдання і розуміє можливості кар’єрного зростання. Зрештою, політичний активізм передбачає чітку ціль – бути обраним.

Такий механізм рекрутингу і робить зі звичайних політичних проектів сильні партії, які успішно існуватимуть багато років. В інакшому випадку люди не будуть приєднуватися до кампанії або лише на ситуативній короткостроковій основі.

Навіть ті, хто вірить у певні ідеали – хочуть проявити себе, тому сильно розчаровуються, коли молоді партії не дають їм шансу.

Прихильники "ДемАльянсу" "Украинская правда"

Пасіонарні лідери

Останнє – масштабізація політичної сили по всій країні. Коли вся домашня робота зі створення програми, виокремлення цільових груп, налагодження партійної роботи виконана, потрібно переходити до обрання пасіонарних лідерів.

Молоді політсили часто наголошують, що вони не хочуть бути партіями лідерського типу, створеними під одну людину. Дійсно, це не обов’язкова умова.

Новини за темою

Втім, у будь-якому випадку повинен бути принаймні один або декілька лідерів, які володіють харизмою, мають чіткий архетипічний образ і будуть виступати як драйвер у регіонах або ключовий спікер у медійному просторі.

Без наявності згаданих технік та інструментів політик ніколи не зможе вибудувати довготривалі стосунки із громадянами. А політична партія й надалі лишатиметься "темною конячкою" української політики.

Використання цієї практики, грамотна комунікація та партійне управління – запорука успіху політичної партії. І відповідно, можливість реалізувати свої цілі.

Катерина Одарченко

Редакція може не погоджуватися з думкою автора. Якщо ви хочете написати в рубрику "Думка", ознайомтеся з правилами публікацій і пишіть на [email protected]

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Loading...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>