Від стартапу до бізнес-економіки: 5 книг, які легко розтлумачують складні речі

До недавнього часу прості речі, на яких мала би розумітися сучасна людина, подавалися як щось виключне і надзвичайне. Однак зараз виходить багато досліджень саме про те, як зробити розуміння цих речей більш простим і доступним для кожного. Автори книжок цього огляду проаналізували феномен своєї теми на різноманітних прикладах – від фактів історії до життєписів славетних людей

Від стартапу до бізнес-економіки: 5 книг, які легко розтлумачують складні речі
Фото з відкритих джерел

Ігор Бондар-Терещенко

поет, драматург, арт-критик

До недавнього часу прості речі, на яких мала би розумітися сучасна людина, подавалися як щось виключне і надзвичайне. Однак зараз виходить багато досліджень саме про те, як зробити розуміння цих речей більш простим і доступним для кожного. Автори книжок цього огляду проаналізували феномен своєї теми на різноманітних прикладах – від фактів історії до життєписів славетних людей

Ноам Вассерман. Дилеми засновника бізнесу. Як попередити помилки й уникнути їх під час створення стартапу. – Х.: Віват, 2018

Фото з відкритих джерел

Автор цієї книжки - професор Гарвардської школи бізнесу - присвятив вивченню стартапів понад 10 років. Тож він добре обізнаний на тому, коли слід створювати стартап, чи  краще це робити самотужки, а чи разом із співзасновниками, і ким саме вони мають бути - друзями, колишніми колегами, родичами чи сторонніми особами? Справді, як розподілити акціонерний капітал, як підібрати персонал на тій чи тій стадії розвитку власної справи, як ділити прибуток, — ці та багато інших дилем розглянуті на сторінках цього дослідження, але не тільки системним вирішенням численних дилем воно цінне та вартісне. "Основна ідея цієї книжки полягає в тому, - нагадує її автор, - що будь-які рішення, котрі стосуються створення компанії, мають бути свідомими. Кожне з них вимагає від засновника зважування всіх можливих альтернатив, яких зазвичай буває значно більше, ніж здається на перший погляд. "Правильне" рішення нерідко буває неочевидним, а то й парадоксальним. Якщо при цьому воно вимагає високих витрат, його ухвалення стає дуже болючим і змушує засновника йти на непрості компроміси".

Генефа Швиданенко, Ольга Пестрецова-Блоцька. Бізнес-економіка: 9Z. – К.: Віпол, 2018

Фото з відкритих джерел

9Z у цій незвичайній книжці – це винесені просто на обкладинку дев’ять завдань, які легко вирішуються авторами на яскравих прикладах і роз'ясненні типових ситуацій. А саме - "Zалюбки Zбагачуватися Zнаннями, Zвитяжно Zабезпечувати Zміни, Zаохочувати Zаможне Zростання". Допомогти у досягненні цієї багатогранної мети можуть економіка та фінансовий менеджмент вкупі з фінансовим аналізом та – що найголовніше – механізмом управління витратами, які викладені авторками напрочуд легко, цікаво, весело. Словом, на цілком сучасному рівні, з урахуванням досвіду світової культури стосунків, менеджменту, виробничої етики. В основі книжки - корисні матеріали, висновки та рекомендації, засновані на багаторічному досвіді одного з провідних українських фахівців з економіки професора Генефи Швиданенко та бізнес-консультанта підприємств Ольги Пестрецової-Блоцької. "Економіка може та має бути доступною для всіх, - переконує нас ця книжка, - адже вона стосується та впливає на кожного з нас". І якщо хтось звик отримувати інформацію від справжніх професіоналів, то це корисне видання саме для нього.

Марк Розін. Успіх без стратегії. Як припинити планувати і почати робити бізнес. – Х.: Фабула, 2018

Фото з відкритих джерел

Автор цієї книги мовить зокрема про те, що ХХI століття поповнило міфологію бізнесу двома яскравими міфами — міфом про Зростання та міфом про Віщуна. Першим продовжують бавити аудиторію, яка полюбляє графіки зростання, які пориваються у небо, другі за взірець мають Стіва Джобса, який, погодьмося, не дуже часте явище у світі бізнесу. Тим часом у світі світі діяли й діють мільйони геть інших, "неправильних" менеджерів і бізнесменів, які не відповідають загальноприйнятим "канонам". "Вони шукають нові вигідні нагоди й хапаються за них, - переконує нас автор, - вони просуваються навпомацки, пробуючи й помиляючись, вони діють абсолютно тактично, захоплюючись то однією, то другою ідеєю. Підприємців і менеджерів першого, візіонерського, типу автор називає "стратегами"; других – експериментаторів - "опортуністами". Стратеги створюють стратегію на багато років уперед і потім реалізують її, не розмінюючись на спокусливі прожекти. Опортуністи будь-якої миті "готові почати з чистого аркуша, вони "фліртують" з усіма привабливими бізнес-можливостями і багато з ким ладні "лягти в ліжко", але й кидають те, що вже розпочато, надзвичайно легко". Отже, як вибрати? З одного боку, насправді соромно зізнатися, що ти тактик і опортуніст, адже на пострадянському просторі навіть саме слово "опортунізм" є амбівалентним. З другого боку, opportunity перекладається з англійської як "можливість", а можливість — це прекрасно, чи не так? Якщо згодні – це книжка для вас.

Чарльз Вілан. Гола економіка. Викриття нудної науки. – Х.: Клуб сімейного дозвілля, 2018

Фото з відкритих джерел

На самому початку цієї книжки чимало поважних осіб, фахівців та знавців своєї справи рекомендують її всім, хто хоче краще розуміти основи економіки з найменшими зусиллями і найбільшим задоволенням. І це не дивно, адже автор зробив неможливе: перетворив вивчення економіки на захопливу, докладну й дуже веселу розвагу. До цього часу вважалося, що економіка й економісти - нудні чи взагалі відсталі. "Економіст - той, хто добре розуміється на цифрах, але не має здібностей, щоб стати бухгалтером", - свідчить "народна" мудрість, але в цій книжці негативний образ розвіяно. Адже вплив економістів сьогодні стає все помітнішим у бізнесі й фінансових спільнотах. Саме вони впливають на безліч інших бізнес-рішень. Вони проектують попит на продукцію таких різних між собою компаній, як General Motors і Procter & Gamble. Вони працюють у багатьох консалтингових компаніях, вирішуючи бізнес-задачі від стратегічного планування до інвентаризації. Вони допомагають інвестиційним фірмам створювати портфелі цінних паперів, аналізуючи співвідношення між очікуваними прибутками та ризиком. Вони консультують фінансових директорів корпорацій. Зрештою, саме вони допомагають нам стати багатими не на словах, а на справі.

Олег Криштопа, Христина Бурдим. 10 успішних компаній — Брустурів: Дискурсус, 2018

Фото з відкритих джерел

Ця книжка – про нову якість підприємництва в Україні. Автори книги зібрали історії 10 компаній, розпитали керівників та працівників про побудову їхнього бізнесу — від появи ідеї до створення якісного українського продукту. "Це книжка про українську мрію, - впевнені вони. - Всі історії про те, як з мінімумом стартового капіталу, але максимумом унікальних ідей можна досягти успіху. Один зі співрозмовників у книжці дивується: як можна ремствувати на погані умови в Україні? В країні, яка розвивається, і тому для нової справи тут є просто безліч можливостей. Потрібно лише знайти їх". І слід визнати, що герої цієї книжки їх знаходять. Так, наприклад, засновники мережі "23 ресторани", чия історія відкриває цю книжку. Більшість тих, хто створював цю прикарпатську компанію, родом зовсім не з цих країв, тобто не з Івано-Франківська. Аліна — з Криму, Олександр - з Харкова, Олена і Тоня - з Донбасу. Не всі їхні ідеї у консервативному містечку сприймалися із захватом, про це дізнаємося згодом. Можливо, саме тому вони порівнюють свої заклади з НЛО. У такий самий спосіб захоплення своєю "всеукраїнською" справою демонструють інші учасники розмови про нове підприємництво – від "Коника" і "Покутської кераміки" до "Селиської сироварні" та "Чистої хати".

Ігор Бондар-Терещенко

Редакція може не погоджуватися з думкою автора. Якщо ви хочете написати в рубрику "Думка", ознайомтеся з правилами публікацій і пишіть на blog@112.ua.

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...

Віджет партнерів