Від "розумного будинку" до "розумного магазину"

Від "розумного будинку" до "розумного магазину"
З відкритих джерел

Роман Антропов

СЕО WaardeX та Pulsior

Інновації народжуються у той момент, коли виникає конкретна потреба спростити та полегшити життя людини. Для бізнесу ці два пункти варто доповнити ще одним – як сформувати цінності співвідносні з потребами клієнта.

Із попиту на нові технології народилась пропозиція — інтернет речей та концепція "розумного" оточення. Інтернет речей (Internet of Things — IoT) включає в себе відразу кілька явищ. Це самі пристрої, які вийшли в мережу і взаємодіють між собою. Це і спосіб підключення — M2M — тобто від машини до машини, без участі людини. Це і великі дані, які тепер генерують пристрої.

Життя навколо стає все більше “гаджетованим”, інтернет речей (або IoT) проникає у звичайні будні. Такі інноваційні технології дозволяють отримувати, фільтрувати й обмінюватися даними про себе, свій стан та оточення. IoT-пристрої та активи наповнюють електронними компонентами: сенсорами й актуаторами, комунікаційною електронікою і програмним забезпеченням.

Новини за темою

Кожна людина зі смартфоном сьогодні - це джерело інформації про власні уподобання, розташування, потреби, емоційний стан. Так, різні галузі можуть використовувати зростання додатків IoT та рішень на свою користь. Ритейлери, наприклад, можуть збільшувати дохід, спрощувати бізнес-процеси, зменшувати звичні витрати.

У стримі в напрямку майбутнього варто слідкувати за новинками, аби бути в тренді. То ж які  тренди “розумного” ритейлу можемо назвати вже сьогодні?

1. Смійся, аби тебе впізнали. Сьогодні великої популярності набирають “емоційні дані”, чи ай-трекінг — нова технологія розпізнавання рухів очей, дозволяє зрозуміти, на що людина звертає увагу початково і яким чином реагує на предмети, які подобаються. Уже відомий такий кейс від міжнародної мережі Walmart, компанія запатентувала алгоритм виявлення емоційного стану покупців, що знаходяться в магазині. З одного боку, ай-трекінг може наштовхнутися на проблему конфіденційності даних про людину. Хоча з іншого — споживачі самі прагнуть, щоб бренди знали про них більше, а айфони розпізнавали їхні обличчя ще швидше.

2. Хто на світі наймиліший? Казкове чарівне дзеркальце, яке вміє говорити та давати поради, уже не зовсім казкове. Віртуальне дзеркало — нове рішення приміряння речей “без примірки” для покупців у магазині, які хочуть спробувати продукти (одяг, косметику тощо). Ритейл-гігант з Китаю Alibaba вже може похизуватися дзеркалами з доповненою реальністю, вони дуже подобаються клієнтам маркету, оскільки дозволяють “приміряти” косметику та побачити результат. А якщо продукт підійшов, його миттєво можна купити, просканувавши Qr-код.

3. Новий підхід до системи лояльності. Звичайні знижки та акції завжди приваблювали клієнтів, але нині без персоналізованих пропозицій бізнесу просто не обійтися. Прогресивні цифрові рішення вигідні як продавцям, так і покупцям. Перші за допомогою трендових технологій підвищують рівень обслуговування та збільшують кількість лояльних клієнтів. Другі отримують сучасний та індивідуальний сервіс, доступний як офлайн, так і онлайн – з будь-якого гаджета миттєво.

В Україні отримати дані про клієнтів маркету та запропонувати персоналізовану пропозицію можна завдяки впровадженню діджитал-квитанцій про купівлю в офлайн-магазинах. Сервіси, які можуть запропонувати такі послуги, займаються розробкою у сфері маркетингових технологій та набирають поширення в Україні.

Новини за темою

Додаток для оцифрування квитанцій встановлюють на POS-термінали, і він може збирати дані про покупки в режимі реального часу, а в самому електронному чеку на телефоні можна розмістити різну інформацію — новини, акції, посилання на соцмережі бренду чи інше.

Епоха “розумних” магазинів тільки розпочинається, сьогодні можна говорити про дуже корисні технологічні рішення для ритейлерів, але уявити всіх масштабів тих девайсів та пропозицій, які чекають нас у майбутньому, складно. Від інтернету речей можна очікувати будь-чого, що зможе спрощувати людське життя, а отже, і допомагати підприємствам.

І хоча може здатися, що використання даних про людей нині заходить дуже далеко, проте споживач насправді готовий надавати інформацію про свої вподобання і бажання, навіть більше — 54% людей очікують отримати індивідуальну знижку протягом 25 годин після знайомства з новим брендом.

А 71% невдоволені тим, що їхній досвід у ролі споживача недостатньо персоналізований. На такий чіткий запит, технології продовжують стрімко розвиватись у сферах розпізнавання облич, голосу тощо. Завдяки розвитку штучного інтелекту вони забезпечують фундамент для виникнення нових форм автоматизованої комерції, які дуже швидко стають для нас буденними.

Роман Антропов

Редакція може не погоджуватися з думкою автора. Якщо ви хочете написати в рубрику "Думка", ознайомтеся з правилами публікацій і пишіть на [email protected]

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Loading...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>