"Веном": Я та мій друг симбіот

"Месники", посуньтеся. Антигерої виходять на перший план

"Веном": Я та мій друг симбіот
Постер фільму "Веном" З відкритих джерел

Тетяна Ахапкіна

Журналіст

"Месники", посуньтеся. Антигерої виходять на перший план

У світі коміксних блокбастерів грядуть зміни. Мало того, що наближається глобальне перетворення Кінематографічних всесвітів DC і Marvel (кінець останнього в звичному вигляді настане з виходом четвертої частини "Месників"), так ще студії все частіше віддають перевагу привабливим антигероям і суперзлодіям, виводячи їх на перший план. Тільки за останню пару років з'явилися гучний "Загін самогубців" і "Дедпул", що підкорив мільйони. А сьогодні в процесі розробки ще як мінімум анімаційний серіал "Гарлі Квінн" та сольник про Джокера, де лиходієві остаточно "переріжуть пуповину", позбавивши головного противника – Бетмена.

Подібне сталося і з Веномом – розумною формою життя, яка прилетіла з космосу і потребує людину для нормального функціонування (втім, формально саме тандем інопланетного симбіота і людини отримує назву Веном). Спочатку загадковий герой з'явився в марвелівськіх коміксах в якості костюма Людини-павука, дозволивши тому вивільнити свою темну сторону, однак незабаром перебрався до іншого носія, журналіста Едді Брока, ставши для свого попереднього господаря одним з основних суперників. Їхнє протистояння раніше вже добиралося до широких екранів і було описано в заключній частині "павучої" трилогії Сема Реймі (2002-2007).  

Кадр з фільму "Веном" bhfilms.com.ua

Тепер же, коли кіношний Спайдермен пережив чергову інкарнацію і приєднався до "Месників", студійні боси вирішили не вписувати Венома в очікувальний на переродження кіновсесвіт, натомість подарувавши йому свій. Так, саме цим однойменним фільмом почнеться нова ера комікс-екшенів, у яких своє слово спробує сказати компанія Sony, яка останнім часом все частіше віддавала таку можливість діснеївському "Марвелу". Нова франшиза отримає свою історію, однак, якщо вірити чуткам, буде існувати в тому ж світі, що і кіномарвел, а тому в майбутньому цілком може з ним перетинатися.

Кадр з фільму "Веном" IMDB

Поки ж "Веном" пропонує повністю самостійний сюжет, упускаючи з виду Людину-павука та її зв'язок з симбіотом. Розповідь тут вибудовується навколо іншого носія – вищезазначеного Едді Брока. Саме йому, журналісту-невдасі, який за невгамовні амбіції і надмірну тягу до справедливості поплатився кар'єрою (а разом з нею і особистим життям), належить зіткнутися з чорною в'язкою масою невизначеного походження, яка шукає надійний людський притулок.

Противником же новоствореного союзу стане мільярдер і глава інноваційного дослідного центру Карлтон Дрейк. Ще один амбітний до одержимості герой, спонукуваний, правда, зовсім іншими мотивами. На відміну від правдолюба Едді він усіляко (найчастіше коштуючими безневинним людям життів) намагається наблизити прогрес. Побоюючись, що вже через покоління населення Землі досягне своєї критичної маси, він старанно шукає шляхи відступу. Наприклад, намагається "подружити" людину зі знайденою десь на задвірках космосу невідомою субстанцією, здатною (в теорії) відкрити гомо сапієнсу шлях на свою планету. Втім, у цієї невідомої субстанції виявляються свої види на людство, які відкриваються у мірі розвитку картини в нехитрій, але доволі іронічній формі.  

До речі, нехитро "Веном" виглядає не тільки при озвучуванні надзавдань своїх героїв. Сценарій безумовно не найсильніша його сторона – сюжет переважно складено із стандартних ходів і слідує занадто очевидній логіці (хоча частіше її відсутності), щоб витримувати хоч якусь інтригу. Сучасний глядач, розпещений безліччю супергеройських фільмів (тут доречно всоте згадати несподіваний фінал "Війни нескінченності"), легко зможе прорахувати події на кілька кроків уперед і напевно часто позіхатиме на початку, коли творці вустами персонажів занадто ретельно спробують пояснити, хто є хто і звідки прийшов.

Схоже, що Sony в своєму бажанні привернути до франшизи якомога більшу аудиторію просто побоялася робити різкі випади. Адже навіть помітна схожість антагоніста з відомим підприємцем Ілоном Маском, який останнім часом потрапляє в новинні заголовки не стільки завдяки своїм досягненням, скільки витівкам, не осучаснює сценарій "Венома".

З іншого боку, при всьому показово прямолінійному підході фільм виявився не позбавлений виражених переваг. Наприклад, наскільки утрирувано не були подані персонажі, вони все одно здатні викликати якусь ностальгічну симпатію – хтось завдяки своєму (нехай навіть маніакальному) бажанню прискорити прогрес, а хтось за свою наївну, але дуже цінну здатність зрозуміти і пробачити, прийшовши на допомогу у скрутній ситуації. Але найбільший відгук, звичайно, знаходить головний герой, чудово оформлений і піднесений оскарівським номінантом Томом Гарді.

Образ Брока приваблює своєю суперечливістю, неідеальністю і, насамперед, приземленістю. Народившись у всесвіті, сповненого високоморальних суперістот і справедливих богів, він раптом постає звичайною людиною, наділеною в рівній мірі як достоїнствами, так і недоліками. Він такий же загублений невдаха, яким, напевно, хоча б раз у житті відчував себе кожен глядач. Він безсилий у деяких побутових ситуаціях і не готовий піти на відкритий конфлікт, навіть коли справа стосується його особистих інтересів. Він боїться висоти, егоїстичний і робить дурниці тоді, коли можна проявини мінімальну передбачливість і не "наступити на бомбу".

Проте найцікавіші властивості своєї натури Брок починає проявляти вже після злиття з симбіотом. Спочатку його "підселення" рясніє посиланнями то до мальовничого перевтілення вченого на муху з однойменного фільму, то до одержимої руки з других "Зловісних мерців", а потім слугує для людини, яка втратила надію, психіатром і месією в одній особі.

Власне, на взаємодії цих двох персонажів і вибудовується основна оповідна лінія стрічки, яка створює відчутний комічний ефект, як мінімум заради якого і варто йти в кінотеатр. Крім того, не підводить "Веном" і в основній своїй жанровій орієнтації, пропонуючи достатню кількість екшен-сцен – динамічних і захоплювальних, але зовсім позбавлених кривавих подробиць. Все-таки рейтинг фільму PG-13, тобто 13+ років (у нас, втім, 16). А тому в післятитрових сценах можна побачити не тільки анонс вже явно запланованого продовження, але й забавний трейлер анімації "Людина-павук: Навколо всесвіту", що готується до виходу в український прокат 13 грудня.

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...

Віджет партнерів