Венеціанський кінофестиваль: Тріумф Netflix і перші прогнози "Оскара-2019"

Фільми, що отримали призи на цьому кінофорумі, мають великі шанси номінуватися на премію Американської кіноакадемії

Венеціанський кінофестиваль: Тріумф Netflix і перші прогнози "Оскара-2019"
Кадр з фільму "Рим" Венеціанський кінофестиваль

Блог про Кіно

Редакційний блог

Фільми, що отримали призи на цьому кінофорумі, мають великі шанси номінуватися на премію Американської кіноакадемії

Вперше в історії на одному з найпрестижніших кінофестивалів світу переміг фільм, знятий для онлайн-показів, а не для кінотеатрів. Завдяки цьому 75-й Венеціанський кінофестиваль може увійти в історію.   

Вперше за довгі роки думка журі Венеціанського кінофесту про кращі фільми співпала з оцінками і прогнозами критиків. Головну нагороду "Золотий лев" отримав режисер Альфонсо Куарон за фільм "Рим". Ця чорно-біла стрічка розповідає про благополучний район Мехіко, який названий в честь італійської столиці.

Сюжет картини розгортається у 1960-х. У його центрі звичайна мексиканська сім'я. Мама-викладач і батько-лікар виховують трьох синів. Їх життя сильно змінюється через особисті драми, а також в результаті політичних потрясінь в країні.

Цю стрічку хвалили за максимальну правдоподібність. Багатьох персонажів у ній втілили не актори, а звичайні люди, які грали самих себе.

Режисер Альфонсо Куарон славиться своїми популярними стрічками "Гравітація", "Дитя людське", а також "Гаррі Поттер і в'язень Азкабану". Поява в його фільмографії чорно-білої авторської картини "Рим", яка пішла далеко за межі мейнстріму, для багатьох стала несподіванкою.

Фільм знятий за замовленням стриминговой платформи Netflix. Крім того ще кілька нагород кінофоруму отримали й інші стрічки цієї стриминговой платформи.

Перемога "Риму" прозвучала, як докір одвічному конкуренту Венеціанського кінофесту – Канському. У цьому році організатори французького кінофоруму не взяли на конкурс фільми, зняті для Netflix. Пояснили це тим, що таке кіно не буде демонструватися в широкому прокаті у Франції, а також з'явиться в мережі раніше, ніж через 36 місяців після прем'єри на Лазурному березі. У свою чергу Венеціанський кінофест вирішив не слідувати настільки консервативній політиці і прийняв фільми, відкинуті в Каннах.

Ця ситуація частково нагадує 2014 рік, коли шведський фільм Роя Андерссона "Голуб сидів на гілці, розмірковуючи про життя" не взяли в конкурс Каннського кінофестивалю, а в результаті він завоював "Золотого лева".

Другий рік поспіль на Венеціанському кінофорумі головну нагороду отримує фільм мексиканського режисера. У 2017-му це була "Форма води" Гільєрмо дель Торо. Згодом ця стрічка зібрала довгий список призів на чолі з "Оскаром" за кращий фільм, а самого режисера запросили очолити журі Венеціанського кінофоруму в 2018-му році. Коли ж він віддав головний приз своєму співвітчизникові Альфонсо Куарону, з яким дружить вже багато років, ніхто не дорікнув дель Торо в упередженості. Адже "Рим"ще задовго до оголошення переможців називали фаворитом конкурсу. Крім того, всі дев'ять членів журі проголосували за перемогу цієї стрічки одноголосно.

Другу за значенням нагороду кінофестивалю "Гран-прі" отримала стрічка "Фаворитка" найбільш обговорюваного сучасного грецького режисера Йоргоса Лантімоса ("Вбивство священного оленя", "Лобстер"). 

Картина переносить глядача у Велику Британію кінця XVII — початку XVIII століть. Знавісніла королева Анна (Олівія Колман) тоне в інтригах. Фактично країною править не вона, а її фаворитка леді Сара Черчілль (Рейчел Вайс). Несподівано при дворі з'являється дівчина Абігейл (Емма Стоун), яка всіма силами намагається зайняти місце улюбленої порадниці королеви. І між фаворитками починається жорстоке протистояння.

Британська актриса Олівія Колман отримала на фестивалі Кубок Вольпі за кращу жіночу роль. Цю актрису в останні роки можна було зустріти у другорядних ролях у детективі "Вбивство в Східному експресі" і серіалі "Нічний адміністратор". А в наступному році вийде третій сезон серіалу "Корона", в якому ця Колман зіграє іншу королеву Великобританії – Єлизавету II.

В українському прокаті "Фаворитка" стартує 3 січня 2019 року.

Аналогічну нагороду за кращу чоловічу роль отримав американський актор Віллем Дефо ("Антихрист", "Готель "Гранд Будапешт"). Це вже друга престижна нагорода артиста за 2018 рік. У лютому йому вручили почесного "Золотого ведмедя" Берлінале. Відзначимо, що до того кінофестивалі і кінопремії не особливо жалували Дефо. Так що у нього було лише кілька другорядних призів.

На цей раз Дефо нагородили за головну роль в байопіку про Вінсента ван Гога "На порозі вічності". Стрічка присвячена останнім рокам життя великого постімпресіоніста. Режисер Джуліан Шнабель представив у цьому фільмі своє авторське бачення біографії художника і зосередився на його роздумах про вічність.

"Срібного лева" за режисуру присудили французу Жаку Одіару ("Іржа і кістка", "Дипан") за вестерн "Брати Систерс". Фільм переносить глядача в середину ХІХ століття, коли в США панувала золота лихоманка. У центрі сюжету два брати-кілери. Їм замовляють вбити молодого хіміка, який винайшов ефективний спосіб видобутку золота. Однак пошуки жертви призводять до братів абсолютно несподіваної розв'язки. На наші екрани стрічка обіцяє вийти 11 жовтня.  

Приз за кращий сценарій пішов живим класикам американського кіно Джоелу і Ітану Коенам ("Фарго", "Великий Лебовські", "Старим тут не місце"), які представили свою нову картину "Балада Бастера Скраггса". Цей проект спочатку замислювався, як серіал. Проте в результаті його скоротили до одного фільму, який складається з декількох коротких сюжетів, що переплітаються між собою.

Критики відзначили безліч недосконалостей в цій картині. Наприклад, персонажі у багатьох сценах надто ексцентричні, а загальний сюжет фільму не сходиться в одну виразну історію. Але разом з тим стрічку хвалили за сміливі драматургічні прийоми, які відкрили щось нове в сценарній майстерності.

Картина складається з шести сюжетів, які розкривають різні грані життя на Дикому Заході. Глави стрічки присвячені грабіжникові банків, дотепному співакові, золотошукачу, подорожуючим артистам, а також сильним жінкам.

Кадр з фільму "Балада Бастера Скраггса" Netflix

В останні роки найпрестижніші кінофестивалі і премії почали активно записувати в число номінантів жінок, чорношкірих і кінематографістів, які представляють меншини. Іноді такі рішення виглядають притягнутими за вуха. Наприклад, добротний, але нічим не видатний фільм "Леді Берд" на останньому "Оскарі" приніс номінацію своєму режисеру – Грете Гервіг. Це викликало подив у багатьох експертів. А в основний конкурс Каннського кінофоруму в цьому році потрапила військова драма про жінок-військових, знята жінкою-режисером Євою Хассон "Дівчата сонця", яку не критикував тільки ледачий.

Венеціанський кінофестиваль не ставив собі за мету будь-якою ціною потримати гендерну та расову рівність у своєму конкурсі. За його головні призи боровся лише один фільм, знятий жінкою-режисером – "Соловей" Дженніфер Кент. В результаті ця картина отримала Спеціальний приз журі та нагороду Марчелло Мастроянні кращому молодому актору, який дістався Байкалу Ганамбарру.

Картина переносить глядача в 1829 рік в австралійський штат Тасманія. Молода ірландська дівчина залишається зовсім одна після того, як вбивають її чоловіка і маленьку дитину. Суд виправдовує злочинців. Тому головна героїня вирішує самостійно домогтися справедливості. Найнявши аборигена-слідопита вона відправляється через непрохідні зарості, щоб помститися вбивцям.

Україна в цьому році була представлена на фестивалі одним позаконкурсним документальним фільмом Сергія Лозниці "Процес". Ця стрічка присвячена сталінським репресіям і змонтована з хронікальних кадрів 1930-х років.

Крім того минулорічний фільм Андреа Маньяні "Ізі", який знятий у копродукції України та Італії, відзначили премією Kineo Diamond. Ця нагорода вручається в рамках Венеціанського фестивалю, хоча і не входить в число його офіційних призів.

Неодноразово під час фестивалю звучало ім'я режисера Олега Сенцова, який вже 120 днів голодує у російській в'язниці. Про свого колегу нагадували Сергій Лозниця і російський документаліст Віктор Косаківський. Також звільнити Сенцова закликали члени основного журі кінофоруму:

Журі 75-го Венеціанського кінофестивалю Венеціанський кінофестиваль

Ще на початку цього десятиліття Венеціанський кінофестиваль був на спаді. Фільми з його програми рідко ставали справжніми подіями, а авторитет кіноогляду ґрунтувався на минулих легендах, а не на сучасних шедеврах. Однак в останні роки цей кінофорум відновив свій імідж і тепер задає головні тренди. Наприклад, саме на ньому в минулому році відкрили двох фаворитів "Оскара 2018": "Форму води" Гільєрмо дель Торо і "Три білборда на кордоні Эббинга, Міссурі" Мартіна Макдонаха. Ймовірно, про фільми Венеціанського кінофестивалю 2018 року ми також почуємо, коли назвуть номінантів на "Оскар 2019".  

Але головне, завдяки чому цей фестиваль увійде в історію, – на ньому отримали призи відразу кілька фільмів, знятих для стримінгових платформ. Таким чином кінофорум остаточно зруйнував монополію кінотеатрів на високохудожнє фестивальне кіно.

Антон Філатов

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...

Віджет партнерів