У російських ВПС є слабке місце

У російських ВПС є слабке місце
Фото з відкритих джерел

Майкл Пек

Американський блогер

Оригінал на сторінці The National Interest

Незважаючи на те, що президент Росії Володимир Путін віддає накази російським ВПС перевозити в Сирію припаси і військовослужбовців для надання підтримки сирійському режиму, а російським експедиційним військам - зберігати його у владі, дві статті, нещодавно опубліковані в російській пресі, малюють перед нами ситуацію в військовій транспортній авіації Росії, якій не вистачає літаків і яка відчуває серйозні труднощі в технічному обслуговуванні тих літаків, які в неї є.

"Треба визнати, що велика частина парку літаків побудована ще у часи СРСР або в 90-і, - йдеться в статті Олега Фаличева в журналі „Військово-промисловий кур'єр". — Це застарілі Ан-12, Ан-22, Ан-26, Ан-72, Ан-124 і Іл-76 різних модифікацій. Ресурс багатьох з них майже вичерпаний".

У розпорядженні Росії є близько 300 транспортних літаків, з яких приблизно половина — це тактичні моделі середньої і малої дальності, такі як Ан-26, і лише близько сотні — це важкі транспортні літаки, такі як Іл-76. Між тим в розпорядженні США є близько 270 важких транспортних літаків С-5 і С-17, більше 300 тактичних транспортних літаків C-130H і C-130J, а також кілька сотень легких транспортно-пасажирських літаків, розподілених по різних видах збройних сил.

"Величезний парк американської транспортної авіації пояснюється глобальністю завдань, що стоять перед ЗС США, тим більше, що всі ці завдання вирішуються за межами Північної Америки, - пише Олександр Храмчихін, заступник директора Інституту політичного і військового аналізу в Москві, в своїй статті, опублікованій в журналі „Незалежне військовий огляд". - У нас такого розмаху начебто немає, хоча, як показують події в Сирії, він цілком може рано чи пізно з'явитися".

"Росії потрібна довготривала комплексна програма розвитку авіації, причому не тільки військової, але і громадянської, стверджує Фаличев. — Без цього Росія перестане називатися авіаційною державою і буде продовжувати літати на „Боїнгах" і „Ербасах"".

Але далеко не всі поділяють його точку зору. В блозі Russian Defense Policy, який пише колишній аналітик Міністерства оборони США, стаття Фаличева названа "менш ніж переконливим „замовним матеріалом" в підтримку відновлення виробництва радянських важких транспортних літаків Ан-124 авіаційним комплексом імені Ільюшина".

Тим не менш, цей колишній аналітик американського уряду згоден з тим, що у російської транспортної авіації є серйозні проблеми. "„Жахливо" — це найкраще слово для опису стану російської транспортної авіації, - повідомив він виданню National Interest в своєму електронному листі. - Ан-124 був створений в час, коли Москва хотіла суперничати з Вашингтоном у країнах третього світу. В цілому, Іл-76 виявився більш корисним. Він створювався спеціально для ВДВ, але область його застосування виявилася набагато ширшою. Обмеження стосувалися тільки вантажів, які він міг перевозити. Що дивно, Фаличев майже нічого не сказав про Іл-76МД-90А і Іл-76МДМ  - програми, які, можливо, переживають не кращі часи. Більш того, військово-транспортній авіації Росії слід задуматися про новий транспортний літак середньої дальності - можливо, Іл-114 або Іл-214 (Іл-276). І створення безлічі Іл-112В, які замінять Ан-12 і Ан-26".

Все це означає, що відновлення російського військового транспортного флоту стане справжнім викликом, однак цей виклик необхідно буде прийняти, якщо Путін хоче зберегти вплив Росії за межами її кордонів. "Ви бачили ті транспортні кораблі, які Росія використовувала в своєму „сирійському експресі"? - написав блогер Russian Defense Policy. - Просто диво, що Ан-124 або Іл-76 не розбилися. Але одного разу це станеться".

Майкл Пек

Оригінал на ІноЗМІ

Редакція може не погоджуватися з думкою автора. Якщо ви хочете написати в рубрику "Думка", ознайомтеся з правилами публікацій і пишіть на blog@112.ua

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...

Віджет партнерів