У Києві потрібно зменшити кількість зовнішньої реклами

У Києві потрібно зменшити кількість зовнішньої реклами
Фото з відкритих джерел

Валентин Мондрієвський

Заступник голови КМДА

Робота над очищенням Києва від хаотичної реклами триває. Наступний крок – прийняття правил і схем розміщення рекламних конструкцій на міському транспорті "Київпастрансу" і в "Київському метрополітені". Інспектори КП "Київреклама" обійдуть кожну станцію метрополітену, з усіма виходами, подивляться всі тунельні переходи. За дорученням мера, реклами, зокрема, не повинно бути на вікнах та дверях у вагонах метро, на дверях вхідної групи метрополітену і мармурових фрагментах оформлення станцій. Реклама не повинна псувати вигляд станцій-пам'яток архітектури.

Реформа в сфері зовнішньої реклами в Києві почалася в 2016 році. Тоді були прийняті Правила розміщення зовнішньої реклами в Києві і Порядок розміщення вивісок. Також затверджена Схема розміщення наземної реклами в Києві. Коли ми починали цю реформу, то в Києві було 12 тис. наземних конструкцій, а зараз їх вже близько 6 тис.

З 2016 року в Києві демонтовано 27 528 рекламних конструкцій різних типів (наземна, фасадна, вивіски тощо). За 10 місяців 2018 вже демонтовані 13 187 РЗ: 1423 наземних РЗ (щити, сітілайти, тумби), вивісок - 8115, інші типи реклами - 3649 РЗ.

На сьогоднішній день у Києві заборонено розміщення рекламних конструкцій на транспортних розв'язках, паркувальних місцях, переходах, зупиночних комплексах, а також перехрестях, заборонені перетяжки над дорогами.

Соціально відповідальні представники рекламного бізнесу допомагають місту впроваджувати реформу. Вони реалізували кілька пілотних проектів - самостійно демонтували свої білборди, і продовжують це робити. Так, наприклад, врегульовано розміщення реклами та демонтовані конструкції на: Набережне шосе - 247 РЗ, розв'язка на мосту Патона - 90 РЗ, бульвар Тараса Шевченка - 155 РЗ, бульвар Лесі українки та вул. Басейна - 125 РЗ, Паркова дорога - 90 РЗ. 

Схема розміщення наземної реклами (документ, що регулює розміщення виключно наземної реклами), був затверджений в 2017 році. Їх буде не більше 4,3 тис. одиниць вже до кінця року. Аналогічна еволюція відбудеться з рекламою на фасадах будівель і дахах. Для порівняння, за весь 2016 було демонтовано 5034 РЗ, за 2017 – 8604 РЗ.

Вивіски також демонтуються. Протягом 10 місяців 2018 демонтовані 8115 вивісок. Історична частина нашого міста активно звільняється від вивісок, які спотворюють фасади будівель: вул. Сагайдачного - 183 РЗ, Нижній і Верхній Вали - 621 РЗ, вул. Ярославів Вал – демонтовано 100 РЗ і до кінця місяця будуть демонтовані ще 222.

Після демонтажу вивісок та фасадної реклами з історичних будівель, також підключається Департамент охорони культурної спадщини - всім балансоутримувачам направляються приписи щодо впорядкування фасадів.

Згідно з новими Правилами, територія міста розділена на п'ять форматних зон з окремим режимом розміщення об'єктів зовнішньої реклами в кожній. У нульовий зоні, наприклад, взагалі не дозволено розміщувати рекламу. Це історична частина міста, а також транспортні розв'язки, парки. Правилами заборонено розміщення рекламних засобів на велосипедних доріжках. Не можна встановлювати рекламні носії на перехрестях, пішохідних переходах і зупинках.

Відстань між рекламними конструкціями варіюється від 40 до 150 метрів в залежності від формату. Наприклад, між двома сітілайтами відстань повинна бути не менше 40 метрів.

Новий "Порядок розміщення вивісок в місті Києві" містить чіткі вимоги щодо зовнішнього вигляду вивісок. Так, забороняється закривати вивісками балкони, архітектурний та скульптурний декор фасадів, таблички з назвами вулиць і номерами будинків. Важливо, що сама конструкція не повинна створювати перешкод для експлуатації, реставрації або ремонту будівель.

У планах міста – зменшити фактичну кількість зовнішньої реклами в Києві, але безумовно, ми повинні також враховувати і інтереси бізнесу. Мова йде про те, що всі підприємці, які отримали дозвіл на розміщення конструкції до прийняття нових правил (прийняті в квітні 2017 року), мають право достояти до завершення дії договору. 

Валентин Мондрієвський

Редакція може не погоджуватися з думкою автора. Якщо ви хочете написати в рубрику "Думка", ознайомтеся з правилами публікацій і пишіть на blog@112.ua.

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...

Віджет партнерів