banner banner banner

Три причини, чому надання президентові права щодо розпуску місцевих рад не посилює його владу

Критики забувають про те, що згідно з чинною Конституцією, глава держави наділений правом дострокового припинення повноважень парламенту

Три причини, чому надання президентові права щодо розпуску місцевих рад не посилює його владу
112.ua

Андрій Магера

Заступник голови ЦВК

Критики забувають про те, що згідно з чинною Конституцією, глава держави наділений правом дострокового припинення повноважень парламенту

Передрук блога Андрія Магери на сторінці у Facebook.

Згідно з Конституцією (стаття 102), президент України як глава держави є гарантом державного суверенітету, територіальної цілісності України, додержання Конституції України, прав і свобод людини і громадянина. Тому не бачу нічого поганого в тому, що саме на президента України у проекті покладено повноваження щодо дострокового припинення повноважень (розпуску) представницького органу місцевого самоврядування у разі порушення Конституції і законів України. Тим більше, це цілком логічно в умовах фактичної війни.

Новини за темою

Друге. Урядник (префект) є фактично представником центральної влади на місці, основні функції якого лише наглядові. Урядник не здійснює виконавчої влади, не розпоряджається місцевим бюджетом, не формує органів місцевого самоврядування. Тому нічого дивного немає у тому, що механізм призначення і звільнення цієї посадової особи є ідентичним тому, який застосовується щодо голів місцевих державних адміністрацій зараз. А на сьогодні, нагадаю, голови МДА за змістом статті 119 Основного Закону України здійснюють не лише наглядові, але й виконавчі функції.

Останнє. Коли кажуть, що надання президентові права щодо розпуску місцевих рад посилює "владу президента", це у мене викликає лише іронію. Мабуть, забувають про те, що згідно з чинною Конституцією (стаття 90), глава держави наділений правом щодо дострокового припинення повноважень парламенту - Верховної Ради України. Причому такий указ президента України не потребує контрасигнації прем'єр-міністра чи будь-якого іншого члена Кабінету міністрів України (частина четверта статті 106 Конституції України). А це в умовах режиму змішаної форми республіканського правління є цілком природнім явищем.

Новини за темою

Редакція може не погоджуватися з думкою автора. Якщо ви хочете написати в рубрику "Думка", ознайомтеся з правилами публікацій і пишіть на [email protected]112.ua.

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Loading...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>