To cover or not to cover: Історія групи Disturbed, розказана через кавер-версії

Виконання чужих пісень стало фішкою американських ню-металістів, але чи вони готові відмовитися від неї заради нового витка в кар'єрі

To cover or not to cover: Історія групи Disturbed, розказана через кавер-версії
Disturbed facebook.com/Disturbed

Блог про Музику

Редакційний блог

Виконання чужих пісень стало фішкою американських ню-металістів, але чи вони готові відмовитися від неї заради нового витка в кар'єрі

Восени минулого року у американських ню-металістів Disturbed вийшов сьомий студійний альбом Evolution. Записуючи цю платівку, музиканти багато в чому пішли на ризик, звернувшись до раніше невластивих жанрів і розширивши свої горизонти.

Вокаліст гурту Девід Дрейман говорить про свіжий запис, як про платівку, яка вивела творчість Disturbed на новий рівень, порівнюючи його значення для групи із Black Album для Metallica. Однак основний поворот в музиці американських альтернативщиків намітився навіть не на Evolution, а ще на релізі 2015 року Immortalized, до трек-листу якого потрапив кавер на один з головних хітів дуету Simon and Garfunkel – пісню Sounds of Silence. У 2004 році оригінальна композиція увійшла до списку 500 найкращих пісень усіх часів за версією журналу Rolling Stone. Крім того, це дуже знаковий для Америки трек, написаний після вбивства президента Джона Кеннеді. А ще одна з найбільш впізнаваних і улюблених в усьому світі пісень. Тому для групи такий крок був великою відповідальністю.

За словами Дреймана, на те, щоб не йти своїм звичайним шляхом "присвоєння" пісні через більш жорстке та агресивне звучання і не чіпати основну канву треку, наполіг гітарист команди Ден Доніган. Саме його ідеєю було показати, яким вразливим і беззахисним може бути потужний баритон Дреймана. Музиканти чекали різної реакції на свою версію Sounds of Silence (увійшла в альбом під назвою The Sound of Silence), але основною з них був тотальний захват. Особливо після того, як Дрейман виконав її з оркестром на "Шоу Конана" наживо. Співак показав себе зрілим і максимально різноплановим музикантом.

У якомусь сенсі цей експеримент надав групі рішучості піти своїм шляхом, менше орієнтуючись на запити фанатів. Особисто Дрейман пішов на ще один важливий крок – напередодні виходу Evolution зняв характерний пірсинг у підборідді, який носив довгі роки і який був його фірмовою фішкою, попри те, що завдавав музиканту помітних незручностей. "Я просто відчув, що настав час", – сказав Девід.

Гастролі з новою платівкою відразу після її релізу виявилися для Disturbed настільки успішними, що музиканти вирішили присвятити роз'їздам по світу весь 2019 рік. Одним з опорних номерів їхньої програми якраз і стала The Sound of Silence, але це не єдиний кавер у дискографії групи. Розповідаємо про ще п'ять важливих для квартету версій чужих пісень.

Tears For Fears – Shout

Першим великим досвідом у запису каверів для Disturbed стала робота над хітом сінті-поп-дуету Tears For Fears – Shout. На треку Shout 2000 американці вперше випробували свій фірмовий кавер-почерк, надавши більше агресії вокалу і зробивши звучання значно більш важким. Трек увійшов до дебютного альбому команди The Sickness, викликав досить суперечливі відгуки, але заклав традицію Disturbed періодично звертатися до чужої творчості.

Metallica – Fade To Black

Легенда треш-металу була однією з основних груп, що вплинули на формування стилю Disturbed. Першим альбомом, який відкрив для Дреймана цей жанр, була платівка Metallica – Ride The Lightning. Трек Fade To Black з цієї платівки увійшов до програми туру Music as a Weapon II, який Disturbed організували спільно з групами Chevelle, Taproot і Unloco і після якого випустили лайв-компіляцію. Попри те, що група ніколи не готувала студійну версію запису, фанати вважають цей кавер вельми важливим для команди і сподіваються, що коли-небудь він все ж увійде в один з майбутніх альбомів.  

Judas Priest – Living After Midnight

Ще однією групою, яка багато в чому надихнула Disturbed, стали легенди британського хеві-металу Judas Priest. Проривним для прістів став альбом British Steel. У 2010 році на честь 30-річчя платівки був випущений збірник Tribute to British Steel, взяти участь в якому покликали і Disturbed. Групі довірили переспівати гімн Living After Midnight. Кавер вийшов настільки вдалим, що роком пізніше американці включили його до свого альбому бонус-треків і невиданих пісень The Lost Children.

Faith No More – Midlife Crisis

Із шедевром Faith No More у Disturbed склалася ціла окрема історія. Вперше група записала свою версію композиції для спеціального триб'ют-видання на честь рок-безумців, яке так і не побачило світ на фізичному носії, розійшовшись по руках меломанів через інтернет. Друга версія повинна була стати частиною альбому 2008 року Indestructible, але залишилася лише на його бі-сайді. Зрештою ремастеринг цієї версії також став треком платівки The Lost Children. На ній музиканти зібрали все те, що з тих чи інших причин не вписалося у номерні альбоми, але було дуже дорогим для них самих.

Genesis – Land Of Confusion

Бажання звернутися до творчості патріархів арт-року Девід Дрейман пояснив так: "Ми хотіли взяти такий трек, який не має нічого спільного з нами, і записати пісню так, ніби її придумали ми". Поки рок-старовіри обурювалися, як це Disturbed посміли зазіхнути на святе, група перетворила пісню на стадіонний бенгер. А разом з тим і звернула увагу нового покоління металхедів на класику. Знайти пісню можна на альбомі Ten Thousand Fists.

Втім, схоже епоха каверів для Disturbed добігла кінця. На альбомі Evolution немає жодної чужої пісні. І причиною тому багато в чому успіх The Sound of Silence. "Ми раптом зрозуміли, що насамперед на новому альбомі Disturbed люди шукають кавер, а це останнє, чого б нам хотілося", - розповів Дрейман в одному з інтерв'ю на честь виходу платівки. Замість цього на релізі, присвяченому пам'яті Честера Беннінгтона з Linkin Park і засновника Pantera Вінні Пола, група своєю творчістю вирішила серйозно звернути увагу на боротьбу із серйозними проблемами – депресією, психічними розладами та залежностями. Кульмінаційним номером їхнього шоу в цьому турі є виконання тематичної балади A Reason to Fight. Яким цей момент вийде у групи з київською публікою дізнатися можна буде вже 18 червня в Stereo Plaza.

Юлія Потерянко

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Loading...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>