"Термінал": Сліпуча Марго Роббі бажає вбивати

Цей представник рідкісного на сьогодні жанру неонуар міг би залишитися непоміченим для широкої аудиторії, якби не хороший кастинг

"Термінал": Сліпуча Марго Роббі бажає вбивати
Афіша фільму "Термінал" Kinoafisha

Блог про Кіно

Редакційний блог

Цей представник рідкісного на сьогодні жанру неонуар міг би залишитися непоміченим для широкої аудиторії, якби не хороший кастинг

Картина пропонує глядачеві дві майже паралельні сюжетні лінії, які об'єднує одне – дуже красива і такою ж мірою кровожерлива дівчина Енні. У першій історії вона являється в образі офіціантки, яка працює в нічим не примітному цілодобовому кафе. Заклад, розташований біля невелелюдної залізничної станції, приймає проїжджаючих повз людей і рідкісних нічних відвідувачів. Наприклад, колишнього вчителя англійської мови Білла, який намагається скоротати час до ранкової електрички і зрозуміти, чим зайнятися до того, як його вб'є невідома невиліковна хвороба.

У другому сюжеті розкривається інше життя Енні, в якому вона постає ще більш безжалісною фатальною жінкою. Тут вона не розмінюється на дрібниці, роблячи куди більш великі ставки. Красуня виступає посередником між таємничим кримінальним босом містером Франкліном, обличчя якого ніхто не бачив, і двома найнятими ним вбивцями. Переслідує при цьому дівчина виключно власні інтереси і за допомогою хитрих маніпуляцій вплітає всіх в свою підступну гру.

Роль розкішної спокусниці і за сумісництвом офіціантки взялася виконати Марго Роббі, яка отримала в цьому році свою першу номінацію на "Оскар". Після участі в картині Мартіна Скорсезе "Вовк з Уолл-стріт" (2013) і приголомшуючого успіху нещодавної біографічної драми "Я, Тоня" (за яку вона, власне, і номінувалася на "золотого болванчика") перед Марго відкрилася прекрасна можливість вільно вибирати картини, в яких вона хоче зніматися.

Чим саме її привернув неонуарний трилер "Термінал", сказати складно. Сюжет, хоч і витримує інтригу до певного моменту, навряд чи може претендувати на щось видатне. Деякі ключові моменти простежуються досить швидко, а діалоги – більш ніж стандартні для цього жанру, якщо не сказати – шаблонні.

Крім того, описуваний у фільмі світ не створює відчуття тривимірності. Сам по собі він мало цікавий і оживає лише тоді, коли в кадрі з'являються нечисленні герої (на відміну від того ж "Міста гріхів" 2005 року, який буквально "дихав" і заманював своєю різноманітністю і багатогранністю).

  • Кадр з фільму
    Кадр з фільму "Термінал" Kinoafisha
  • Кадр з фільму
    Кадр з фільму "Термінал" Kinoafisha
  • Кадр з фільму
    Кадр з фільму "Термінал" Kinoafisha
  • Кадр з фільму
    Кадр з фільму "Термінал" Kinoafisha
  • Кадр з фільму
    Кадр з фільму "Термінал" Kinoafisha

Втім, в "Терміналі" знялося стільки зірок, що самого факту їх наявності може бути достатньо, щоб привернути увагу глядача. Взяти хоча б знаменитого Остіна Пауерса – Майка Майерса. Для нього фільм став першою повнометражною роботою за останні кілька років. І хоча гучним поверненням його назвати не можна, як мінімум помітним – цілком. У картині Майк впевнено створює образ забитого життям і людьми прибиральника, і, користуючись жанром, вкладає в нього всю свою комедійну чарівність. Герой у його виконанні отримує необхідну ступінь карикатурності, а ближче до фіналу витягує ще пару козирів з рукава.

Так само несподіваною здається участь у фільмі Саймона Пегга, добре відомого по численним гумористичним роботам. Тут йому дістається роль вмираючого вчителя, яку він відіграє зі всією необхідною драматичністю і серйозністю. І саме його персонаж, до речі, вносить рівновагу в нуарний світ, не дозволяючи високому градусу гротеску перетворити картину на фарс.

  • Кадр з фільму
    Кадр з фільму "Термінал" Kinoafisha
  • Кадр з фільму
    Кадр з фільму "Термінал" Kinoafisha
  • Кадр з фільму
    Кадр з фільму "Термінал" Kinoafisha
  • Кадр з фільму
    Кадр з фільму "Термінал" Kinoafisha
  • Кадр з фільму
    Кадр з фільму "Термінал" Kinoafisha

Непогано зі своїм завданням впоралися і Декстер Флетчер з Максом Айронсом, які зіграли двох незграбних (кожен по-своєму) найманців. Бандити в їх виконанні вийшли пародійними, але переконливими, чого, власне, і хотілося.

Але головна акторська заслуга лежить, звичайно, на красуні Марго Роббі, завдяки якій "Термінал" оживає і вибивається із плеяди мало чим примітних робіт. Вона блищить у всіх проявах особистості своєї героїні, у якій, звичайно, між рядків читається Харлі Квінн з "Загону самогубців", однак є й щось новеньке.

  • Кадр з фільму
    Кадр з фільму "Термінал" Kinoafisha
  • Кадр з фільму
    Кадр з фільму "Термінал" Kinoafisha
  • Кадр з фільму
    Кадр з фільму "Термінал" Kinoafisha
  • Кадр з фільму
    Кадр з фільму "Термінал" Kinoafisha
  • Кадр з фільму
    Кадр з фільму "Термінал" Kinoafisha

Постановником і сценаристом картини виступив Вон Стайн. Для нього стрічка стала самостійним дебютом в ігровому метрі, хоча раніше він вже встиг побувати на знімальному майданчику на посаді помічника режисера (наприклад, "Світової війни Z").

Незважаючи на те, що перша робота автора стала швидше "грудкою", віднести її до однозначної невдачі теж не можна. Крім дійсно вражаючого кастингу стрічка може похвалитися гарною і ретельно продуманою картинкою. Стайн гранично уважно працює з кадром, часом наповнюючи його більшим змістом, ніж свій сюжет.

Як і належить неонуару, фільм рясніє яскравими неоновими кольорами, вдало вплетеними в незмінно темний простір. А сцени вражають красою постановки і однаково привабливо виглядають як у тісноті кафе, так і в площині вокзалу. Багато в чому за рахунок візуальної частини "Термінал" залишає приємний післясмак і, будь у нього інший сценарій, він міг би стати серйозним жанровим представником.  

Тетяна Ахапкіна

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...

Віджет партнерів