"Світ Дикого Заходу". Другий сезон: Машини беруть гору

Стаття містить деякі спойлери, тому читайте на свій страх і ризик

"Світ Дикого Заходу". Другий сезон: Машини беруть гору
Кадр з другого сезону серіалу "Світ Дикого Заходу" IMDB

Блог про Кіно

Редакційний блог

Стаття містить деякі спойлери, тому читайте на свій страх і ризик

Вихід другого сезону "Світу Дикого Заходу" – подія в світі телебачення далеко не рядова. Його дебют в 2016 році викликав справжній фурор. Незважаючи на те, що серіал по суті став адаптацією помітного фільму 1973 року "Західний світ", його популярність в рази перевищила славу оригіналу. На руку проекту, звичайно, зіграв максимально зірковий склад (один Ентоні Гопкінс чого вартий), та й команда творців не підкачала. Наприклад, серед продюсерів обох сезонів значиться Джей Джей Абрамс – режисер двох повнометражних "Стартреків" і сьомого епізоду "Зоряних війн" (а в майбутньому ще й дев'ятого).  

Перший сезон шоу показав найвищі рейтинги за всю історію каналу HBO, отримав хороші відгуки критиків і купу номінацій на престижні премії. Правда, забрав він при цьому всього два "Сатурна", але призи, як відомо, – далеко не завжди єдиний показник якості (згадати хоча б історію складних взаємин з "Оскаром" Леонардо Ді Капріо).

Кадр з другого сезону серіалу "Світ Дикого Заходу" IMDB

Ідейно серіал підтримав заявлену своїм першоджерелом тему і показав глядачеві високотехнологічний парк розваг, головною особливістю якого стали андроїди, які як дві краплі води схожі на людей. Гостям комплексу, стилізованого під улюблений багатьма Дикий Захід, пропонувалося робити з роботами все, що тільки збреде в їх сп'янілі абсолютною владою голови.

Втім, настільки користувальницьке ставлення до машин виявляли не всі – явним винятком стали їх творці, які мріяли зародити десь у лабіринтах запрограмованих думок справжню свідомість. Вона, на їх думку, повинна була допомогти електронним людям отримати свободу від безпросвітного рабства.

Кадр з другого сезону серіалу "Світ Дикого Заходу" IMDB

І це, власне, і відбулося (або як мінімум почало відбуватися) у фіналі 10-го епізоду. В ньому одна з героїнь (дочка фермера Долорес) нарешті почула свій власний голос і підняла бунт, а друга (хазяйка борделя Мейв) опинилася максимально близькою до втечі.

В цілому ж перший сезон досить вражаючим чином проілюстрував, як далеко може завести людей спроба грати в богів, і те, наскільки менш людяними можуть бути творці порівняно з їх же творіннями.

Кадр з другого сезону серіалу "Світ Дикого Заходу" IMDB

У цьому ж нюансі заховалася і основна різниця між стартом і продовженням "Світу Дикого Заходу". У другому сезоні глядачам з першої ж серії показують повалення машинами небожителів і їх спробу отримати владу. Роботи більш не мають наміру задовольнятися приниженим становищем рабів і, що найголовніше, вони в принципі зуміли усвідомити своє невільницьке положення, так само як і самих себе.

Тут, до речі, виявився ще один цікавий момент. Раніше андроїди керувалися програмами, які за допомогою внутрішнього голосу говорили їм, що робити. Тепер же їм здається, що вони знаходять свій голос і приймають власні рішення, але при цьому вони продовжують відтворювати закладені риси характеру, дії і слова. На цьому стику двох, здавалося б, непоєднуваних речей і існують нові машини, спостерігати за розвитком яких цікаво як ніколи.

Кадр з другого сезону серіалу "Світ Дикого Заходу" IMDB

Подієво другий сезон слідує за першим і переносить глядача у вечір презентації нових ігрових сюжетів і розпочатої Долорес масової розправи. За задумом творців, якщо першу частину шоу можна було умовно назвати втіленням контролю, то його продовження – ні що інше, як хаос. І ця вкладена ідея добре відчувається. Новий "Світ Дикого Заходу" пропонує багатошарові історії, в яких визначається відразу кілька лідерів, простежити наміри яких практично неможливо.

Крім того, оповідання шоу зберегло свою нелінійність, продовжуючи перемикатися між декількома часовими відрізками одночасно. У перших трьох серіях (четверта виходить на HBO як раз сьогодні) ми спочатку бачимо події, що відбуваються через два тижні після повстання машин, а потім поступово починаємо дізнаватися, що саме сталося в цей втрачений проміжок часу. Крім цього, глядачам надається можливість зазирнути в ще більш раннє минуле – у період зародження парку та залучення до нього нових інвесторів.

Ну а в настрої нових серій можна вловити більше кровожерливості і, як не дивно, іронії. Саме вона відчувається в моментах, коли автори шоу зіштовхують знайомих героїв з їхніми ж творіннями, тільки вже у вигляді не всемогутніх богів, а в образі жертв. Подібна перестановка сил робить цей атракціон куди більш справжнім і саме таким, яким його хотів бачити Чоловік в чорному (він же постарілий Вільям, як ми знаємо з фіналу попереднього сезону).

Тепер в парку все відбувається по-справжньому – роботи більше не запрограмовані на поразку і можуть не тільки протистояти людині, але й перемогти її. Вони знаходять в собі сили чинити опір, максимально підвищуючи ставки в цій колись веселій для людей грі. "Цей світ належить не їм, він належить нам", – каже усвідомивша себе Долорес. Судячи з усього, вона має намір особисто перевірити правдивість негласного слогану серіалу і продемонструвати, наскільки шалений може бути "кінець у бурхливих почуттів".

Тетяна Ахапкіна

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...

Віджет партнерів