banner banner banner banner

Слідчі конгресу засумнівалися в чесності Facebook

Слідчі з Капітолійського пагорба хочуть отримати в повному обсязі проект звіту для службового користування, складеного за результатами проведеного навесні Facebook розслідування російського втручання у вибори

Слідчі конгресу засумнівалися в чесності Facebook
Открытый источник

The Washington Post

Американська газета

Слідчі з Капітолійського пагорба хочуть отримати в повному обсязі проект звіту для службового користування, складеного за результатами проведеного навесні Facebook розслідування російського втручання у вибори

Оригінал на сайті The Washington Post

Слідчих з палати представників конгресу все більше непокоїть та обставина, що компанія Facebook приховує дуже важливу інформацію, що може пролити світло на масштаби і характер російської пропаганди, спрямованої на зміну результатів американських виборів. Про це повідомляють люди, знайомі з ходом розслідувань.

Слідчі з Капітолійського пагорба хочуть отримати в повному обсязі проект звіту для службового користування, складеного за результатами проведеного навесні Facebook розслідування російського втручання у вибори. Свого часу цей звіт не було опубліковано, про що повідомили джерела, які попросили не називати їхніх імен у зв'язку з тим, що йдеться про питання, щодо яких проводиться слідство.

13-сторінковий документ, опублікований компанією в квітні, складено на основі цього повного внутрішнього звіту. Проте в ньому відсутні важливі деталі щодо того, як саме проводилася російська операція і як її виявила Facebook.

Слідчі вважають, що компанія не вивчила повною мірою всі ті можливі способи, за допомогою яких росіяни могли маніпулювати великою соціальною мережею Facebook.

Особливе невдоволення у слідчих з Капітолійського пагорба викликає та обставина, що Facebook передала набагато більший обсяг інформації, у тому числі рекламні передвиборчі матеріали, які було оплачено через російські фальшиві акаунти, спеціальному прокурору Роберту Мюллеру, який проводить окреме слідство щодо ймовірної взаємодії між Росією і штабом Трампа.

Деяких членів палати представників і сенату, які працюють у комітетах з розвідки, дратує те, що компанія показала їм копії куплених матеріалів, однак відмовилася передати їх до цих комітетів для поглибленого вивчення.

"Завжди виникають невеликі проблеми, коли виступаєш у комітеті, показуєш там документи, а потім забираєш їх із собою, — сказав високопоставлений сенатор від Демократичної партії Марк Ворнер (Mark R. Warner), що працює в комітеті з питань розвідки. — Я сподіваюся, що в майбутньому вони проявлять більше готовності до співпраці".

Офіційний представник Facebook Том Рейнолдс (Tom Reynolds) сказав, що його компанія намагається діяти якомога прозоріше.

"Ми добровільно і за власною ініціативою поінформували членів і співробітників комітету про події і готові продовжувати таку співпрацю, — заявив він. — Але федеральний закон і тривале розслідування можуть накласти обмеження на те, що ми можемо оприлюднити".

Невдоволення слідчих викликала заява Facebook, що пролунала цього місяцяі про те, що через акаунти, які належать таємничій російській інтернет-компанії, в період передвиборчого сезону 2016 року було закуплено передвиборчих рекламних матеріалів щонайменше на 100 тис. дол.

Ворнер і його колега з комітету з розвідки палати представників демократ Адам Шифф (Adam B. Schiff) в останні дні все частіше висловлюють своє невдоволення Facebook.

Слідчих конгресу цікавить, чи достатньо ретельним і скрупульозним було розслідування компанії, що призвело до таких результатів. За їхніми словами, на деяких рекламних оголошеннях, виявлених у процесі слідства Facebook, були явні сліди росіян, у тому числі російські адреси і документи про оплату в російських рублях.

Слідчі наполягають на тому, щоб компанія задіяла весь свій потужний аналітичний потенціал і простежила зв'язки між обліковими записами і купівлею оголошень, які не завжди здаються очевидними, і на цій підставі виявила тонкі, малопомітні закономірності в поведінці і вмісті деяких користувачів Facebook і тих, хто розміщував передвиборчу рекламу.

Такі зв'язки (якщо вони існують і їх буде виявлено) можуть вказати на характер і розмах російської пропагандистської кампанії і на те, чи була змова між іноземними та американськими політичними силами. Слідчі також хочуть отримати більш докладні відповіді від Google і Twitter, які теж могли стати мішенями для російської пропаганди в ході кампанії 2016 року. Про це повідомили незалежні аналітики і слідчі конгресу.

"Проведений Facebook внутрішній аналіз [російської передвиборчої реклами] виявився дуже корисним, але ми повинні знати, чи проведено його в повному обсязі, — сказав Шифф. — Я думаю, Facebook поки не знає повної  відповіді на це запитання".

Прес-секретар Google Андреа Фэвилл (Andrea Faville) зазначила: "Компанія постійно відстежує порушення нашої політики, але ми не знайшли свідчень того, що такого роду рекламна кампанія проводилася на наших платформах". Представник Twitter від коментарів відмовився. Ворнер заявив, що ця компанія протягом найближчих тижнів планує провести брифінг для законодавців.

Трамп і члени його штабу заперечують те, що вони під час передвиборчої кампанії взаємодіяли з росіянами. Російський президент Володимир Путін також заперечує, що його країна здійснювала втручання, домагаючись обрання Трампа.

Facebook почала аналізувати ці матеріали після травневого візиту Ворнера до Кремнієвої долини. Водночас він запитав керівництво компанії, чи вони вивчали питання про те, як росіяни могли використовувати рекламну систему Facebook.

Експерти зі сторони незадоволені затримками у вивченні питання про те, чи використовували росіяни багатомільярдну рекламну систему Facebook. За їхніми словами, компанія не поспішає визнавати те, що це дуже серйозне питання.

"Я можу тільки дивуватися, — сказала доцент Університету Північної Кароліни Зейнеп Туфекчі (Zeynep Tufekci), яка досліджує вплив соціальних мереж на суспільство і держави. — З урахуванням масштабів дезінформаційної кампанії стає абсолютно очевидно, що рекламні оголошення - це потужна сила. А всі ці соцмережі є рекламними фірмами".

За словами Ворнера, Facebook поки робить недостатньо. Але він зазначив, що компанія закрила 50 тисяч акаунтів і сторінок у Франції перед липневими виборами, на яких переміг Еммануель Макрон, через стурбованість тим, що вони можуть бути підробленими і такими, що порушують політику Facebook. На сьогодні Facebook повідомила про закриття 470 акаунтів, причетних до купівлі рекламних матеріалів під час передвиборчої кампанії в США.

"Коли я порушив це питання, вони поставилися до цього з погордою, — сказав Ворнер. — У Франції вони закрили 50 тисяч акаунтів. Мені важко повірити в те, що в Америці вони змогли виявити всього 470 акаунтів".

За словами Ворнера, його комітет скерував до Facebook новий запит, і він сподівається, що компанія без зволікань проведе нове, поглиблене розслідування. Слідчі конгресу минулого тижня звернулися до Facebook з проханням провести розслідування з питання про те, чи не використовували сторінки та оголошення цієї соціальної мережі "фабрики тролів", виявлені в Білорусі, Македонії та Естонії.

До того часу як Facebook у травні стала до аналізу своєї політичної реклами, питання використання цієї соціальної мережі як інструменту пропаганди циркулював вже багато місяців. Через кілька днів після листопадових виборів глава компанії Марк Цукерберг назвав "безумством" ідею про те, що маніпулювання мережею Facebook вплинуло на вибори.

Новини за темою

У квітневому звіті компанії Росії безпосередньо не згадуються. У ньому йдеться про таке: "Facebook не в змозі ідентифікувати ті сили, які фінансували й організовували цю діяльність".

Однак компанія дала зрозуміти, що їй відома додаткова інформація. Вона зазначила, що її дані "не суперечать" січневим заявам розвідувальних відомств про те, що Росія проводила масштабну кампанію щодо американських виборів, використовуючи в цих цілях свій цифровий арсенал.

У квітневому документі Facebook згадано нові методи і прийоми, які вона  використовуватиме для відстеження пропаганди і дезінформації.

Компанія заявила, що для виявлення підозрілих дій та їх закономірностей вона використовує таку технологію, як машинне самонавчання. Системи компанії в змозі виявляти "неодноразове розміщення одного й того ж самого контенту", а також різкі збільшення обсягів контенту, які можна трактувати як спроби маніпулювання соціальною мережею.

20 липня прес-секретар Facebook заявив CNN: "Ми не побачили свідчень того, що росіяни купували у Facebook рекламні матеріали, пов'язані з виборами".

У понеділок інший представник компанії сказав, що "на той момент ця заява відповідала дійсності", і додав, що російські рекламні матеріали було виявлено згодом.

Федеральне законодавство забороняє іноземним громадянам та корпораціям вносити пожертвування і здійснювати видатки "у зв'язку з виборами на федеральному рівні, на рівні штатів і на місцевому рівні".

Керівництво Facebook відзначає, що в більшості передвиборчої реклами немає прямих і чітко виражених заяв на підтримку Трампа або його опонента з Демократичної партії Гілларі Клінтон. Фінансові експерти зазначають, що без аналізу змісту цієї реклами не можна сказати, чи порушила російська компанія закон, заплативши за такі матеріали.

Новини за темою

Якщо така передвиборча реклама носила відкрито політичний характер, тобто в ній висловлювалося про підтримку або звучав заклик голосувати проти якогось конкретного кандидата, то в такому випадку це є порушенням заборони на іноземне фінансування, зазначають правознавці.

Але оплачені Росією передвиборчі рекламні матеріали все одно можуть порушувати закон про вибори, якщо їх розміщували у Facebook і їх було націлено на певні категорії виборців за погодженням з виборчим штабом. А це одне з центральних питань розслідувань російського втручання. У цьому випадку зовсім необов'язково, щоб у таких матеріалах висловлювалося щодо відкритої підтримки того чи іншого кандидата — такі дії в будь-якому випадку вважатимуть протизаконними.

Керол Леонніг (Carol D. Leonnig), Елізабет Двоскін (Elizabeth Dwoskin), Крейг Тімберг (Craig Timberg)

Переклад ИноСМИ

Редакція може не погоджуватися з думкою автора. Якщо ви хочете написати в рубрику "Думка", ознайомтеся з правилами публікацій і пишіть на [email protected]112.ua.

Джерело: 112.ua

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Loading...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>