banner banner banner

Скільки грошей в Україну привезуть китайські туристи?

Прибравши надмірні візові перепони, ми зможемо збільшити потік туристів з Китаю в десятки разів. А це сотні мільйонів доларів додатково в економіку України

Скільки грошей в Україну привезуть китайські туристи?
Фото з відкритих джерел

В'ячеслав Лисенко

президент компанії "Укр-Китай Коммунікейшин"

Прибравши надмірні візові перепони, ми зможемо збільшити потік туристів з Китаю в десятки разів. А це сотні мільйонів доларів додатково в економіку України

Мало хто знає, але кожна тисяча туристів генерує до 1000 нових робочих місць (200 в туризмі і 800 у суміжних секторах), а витрати на створення одного робочого місця в туризмі майже в 20 разів менше, ніж у промисловості. Саме туризм є джерелом валютних надходжень в країну в результаті експорту послуг іноземним туристам.

Туризм в Україні є галуззю з великим, але нерозвиненим потенціалом. Згідно з експертними оцінками, саме туризм може стати локомотивом для майбутнього активного розвитку української економіки. Він здатний не тільки сформувати стійкий позитивний імідж країни, але й оптимізувати платіжний баланс, забезпечити 5-20% ВВП, стимулювати роботи з розвитку інфраструктури суміжних галузей, включаючи транспортну. Туристична сфера в майбутньому може стати однією з пріоритетних галузей розвитку економіки України. За прогнозами Всесвітньої ради з туризму та подорожей (WTTC), прямий внесок туризму у ВВП нашої країни, починаючи з наступного року, буде щороку збільшуватися на 4,1% і до 2025 р. складе 42 млрд грн (1,8% від загального ВВП).

Але це лише перспективи і поки, на жаль, нереалізований потенціал. Картина сьогодення не настільки приваблива. У багатьох країнах отримати українську візу набагато складніше, ніж шенгенську. У Китаї шенген можна відкрити за 48 годин, заплативши всього 35 євро. Щоб стати власником української візи, треба витратити 15 робочих днів і заплатити в середньому близько 135 дол.

Новини за темою

Підстьобнути збільшення туристичного потоку повинна і можливість оформлення візи для транзитних пасажирів на 72 години просто в пунктах пропуску Києва, Львова та Одеси. До списку "спрощенців" хочуть внести громадян КНР, Австралії, Нової Зеландії, Об'єднаних Арабських Еміратів, Катару, Кувейту, Сінгапуру, Бахрейну, Оману, Саудівської Аравії, у яких в паспорті є чинна або використана протягом останнього року шенгенська віза (такі ж права дадуть візи Австралії, Великої Британії та Північної Ірландії, Канади, Нової Зеландії, США, Японії або дозвіл на проживання в одній із перелічених країн). Міністерство економічного розвитку і торгівлі розраховує, що це допоможе прискорити розвиток в'їзного туризму в Україну. Крім того, у міністерстві пропонують видавати разову візу на термін до 15 днів при наявності документів, що підтверджують діловий або туристичний характер поїздки. Щоб реалізувати задум чиновників, необхідно внести зміни до постанови Кабміну № 567. У МЕРТ пропонують знизити вартість разової української візи (типу С) до 35 євро (аналогічно до ціни шенгенської візи).

Візи – це не тільки захист від потоків мігрантів, але й значний бар'єр для припливу інвестицій, грошей і туристів у країну. Адже потенціал китайського туризму на сьогодні становить ні мало ні багато 129 млрд дол. щороку. За даними Всесвітньої туристичної організації, починаючи з 2004 р. китайці щороку нарощують свої витрати за кордоном більш ніж на 10%, а за підсумками минулого року збільшили на 25% - до 292 млрд дол. Середній китайський турист витрачає на поїздку близько 3 тис. дол. Прибравши надмірні візові перепони, ми зможемо збільшити потік туристів з Китаю в десятки разів. А це сотні мільйонів доларів додатково в економіку України. Вже в перший рік існування полегшеного візового режиму для Китаю нашу країну можуть відвідати близько 60 тис. туристів з Піднебесної.

На першій Всесвітній конференції з розвитку туризму, яка невипадково пройшла саме в Пекіні, голова держуправління у справах туризму КНР Лі Цзіньцзао сказав: "Сьогодні Китай - одна з тих країн, де туризм розвивається найбільш швидко. Китай - на першому місці в світі за обсягом внутрішнього і виїзного туризму, а також середнім витратам туристів за кордоном". У 2015 р. туристичні потоки в Китаї збільшилися на 10,5% - до 4,1 млрд осіб. Загальна виручка від реалізації туристичних послуг зросла на 13,4% - до 4,13 трлн юанів (1 дол. - 6,5 юаня), а інвестиції в туріндустрію підвищилися на 42% - до 1,7 трлн юанів. За прогнозами, до 2020 р. внутрішній турпотік зросте до 6,8 млрд, а виїзний - перевищить 200 млн осіб, обсяг відповідних інвестицій досягне 3 трлн юанів.

Новини за темою

Туризм є однією з провідних і найбільш динамічних галузей економіки, і за швидкі темпи його визнано економічним феноменом сторіччя. У багатьох країнах туризм відіграє важливу роль у розвитку ВВП, стимуляції зовнішньоторговельного балансу, виникненні додаткових робочих місць і гарантії зайнятості населення, має великий вплив на такі галузі економіки, як транспорт і зв'язок, будівництво, сільське господарство, тобто туризм виступає своєрідним стабілізатором соціально-економічного розвитку.

Щоб Україну відвідувало більше іноземців, візової лібералізації замало. Їх треба переконати, що відвідувати нашу країну — безпечно. Приміром, Польща, Грузія чи Литва витрачають на рекламу свого туристичного потенціалу на міжнародній арені 5-7 млн євро на рік. Державний бюджет України вже третій рік не передбачає виділення коштів на промоцію країни за кордоном. Україні є що показати іноземним туристам. Але враження від чудової природи, унікальних пам'яток історії та архітектури можуть серйозно зіпсувати напівзруйновані дороги, переповнені маршрутки, брудні вуличні туалети та інші "принади" нашої дійсності. Наприклад, у нас досить багато готелів — 4,5 тис., але на сьогодні їх середня заповнюваність — 50-55%. Інше питання — які це готелі і яка якість їхніх послуг. Навряд чи найвибагливіші туристи будуть задоволені українським сервісом.

На завершення хочу зазначити, що енергійний розвиток туристичних обмінів між Китаєм та Україною сприяє зміцненню культурних зв'язків, зростанню взаєморозуміння і зближення народів двох країн. Туристичний бізнес стимулює розвиток інших галузей господарства: будівництва, торгівлі, сільського господарства, виробництва товарів народного споживання і припливу інвестицій.

"Китай та Україна, безумовно, дуже привабливі країни з точки зору туризму. У нас дуже довга історія, вона налічує тисячоліття. За цей час накопичилася величезна історико-культурна спадщина, купа визначних пам'яток, історичних пам'яток. Тож у нас величезне поле для діяльності у туристичній галузі. Але поки результати не вражають. Скажімо, торік Україну відвідало близько 27 тис. китайців. Але це переважно комерсанти, члени офіційних делегацій, а зовсім не туристи. Тих, хто приїхав подивитися Україну як турист, трохи більше тисячі. Це дуже мало. До того ж це або чиїсь гості, які потрапили в Україну із суміжних країн, наприклад, з Росії. Насамперед необхідна хороша нормативно-правова база для нормального функціонування туристичних компаній, щоб не було ніяких неприємних сюрпризів ані з вашого, ані з нашого боку", - розповів в одному з інтерв'ю Надзвичайний і повноважний посол Китаю в Україні пан Чжан Сіюнь. Аналізуючи слова пана посла, можна підсумувати, що не візові бар'єри і відсутність інфраструктури в нашій країні є головною проблемою припливу туристів. Китайських партнерів найбільше турбує нормативно-правова база. Тож нам, бізнесменам і дипломатам, тут теж є над чим попрацювати.

Новини за темою

Поряд з тим вітчизняні підприємці, задіяні в сфері турбізнесу, говорять про те, що навіть скасування візового режиму не сприятиме повною мірою розвитку туризму між двома країнами. Однією з причин називали мовне питання: китайці практично не знають англійської, а співробітники наших готельних і ресторанних комплексів - китайської мови. До того ж китайські туристи дуже специфічні в сфері споживання послуг. Приміром, віддають перевагу виключно своїй кухні. Вони дуже мобільні і хочуть за кілька днів подивитися кілька міст, а не знайомитися з визначними пам'ятками тільки одного. Наша компанія працює з китайськими партнерами вже 10 років, і в спілкуванні з китайцями ми помітили, що гості з КНР віддають перевагу шопінгу в Україні, а також екології. Чисте повітря та продукти харчування приваблюють китайських гостей більше, ніж історико-культурна спадщина нашої країни. Думаю, на це можна робити ставку для залучення китайського туриста в Україну.

В'ячеслав Лисенко, економічний експерт

Редакція може не погоджуватися з думкою автора. Якщо ви хочете написати в рубрику "Думка", ознайомтеся з правилами публікацій і пишіть на [email protected]112.ua.

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Loading...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>