banner banner banner banner

Розшифровка переговорів українського диспетчера з пілотом "Бєлавіа" про повернення рейсу: Повний текст

Президентська газета Білорусі сьогодні опублікувала статтю, в якій серед іншого подана розшифровка переговорів українського диспетчера з пілотом "Бєлавіа" про повернення рейсу. У тексті йдеться про можливе застосування бойової авіації, якщо пілот не підкориться наказам диспетчера. Стаття дуже різка, 112.ua подає її без будь-яких правок

Розшифровка переговорів українського диспетчера з пілотом "Бєлавіа" про повернення рейсу: Повний текст
З відкритих джерел

Президентська газета Білорусі сьогодні опублікувала статтю, в якій серед іншого подана розшифровка переговорів українського диспетчера з пілотом "Бєлавіа" про повернення рейсу. У тексті йдеться про можливе застосування бойової авіації, якщо пілот не підкориться наказам диспетчера. Стаття дуже різка, 112.ua подає її без будь-яких правок

Оригінал статті на сайті газети адміністрації президента Білорусі "Білорусь сьогодні"

Є речі, які не можна прощати нікому. Навіть друзям.

Тим більше якщо ти простягаєш дружню долоню, а тобі кладуть в неї камінь.

Надмірно витрачати запал і говорити, наскільки ми поважаємо українців і наскільки педантичні у виконанні всіх міждержавних домовленостей і норм міжнародного спілкування. Нам здавалося, що в Києві на цей рахунок ні в кого немає сумнівів. Дружні, сповнені взаємної поваги ставлення до сусідів — це кредо Білорусі, наш постулат.

Новини за темою

І тому особливо гірко бачити, як до непристойності дивно поводяться наші брати–партнери, деякі наші українські друзі.

Тому змушені знову повернутися до подій 21 жовтня, коли білоруському літаку, що вилетів з Києва до Мінська, було категорично наказано повернутися і здійснити посадку.

Змушені, тому що всупереч всім мислимим і немислимим правилами українські посадові особи невмотивовано, з погрозою застосувати силу, піддали ризику сто сорок життів пасажирів і членів екіпажу, змусивши сідати літак з майже повними баками гасу. Білоруські льотчики, природно, підкорилися наказу з землі, проявивши і відповідальність, і лояльність до міжнародних норм.

Легко уявити, що було в голові у командира лайнера, коли київський диспетчер зажадав повернення і вимушеної посадки. А раптом диспетчеру відомо про якесь фатальне пошкодженні льотного обладнання "Боїнга"; а раптом на борту вибуховий пристрій; а якщо в останню секунду виявлено, що в літаку — терористи?

Після посадки літака з'ясувалося, що виною всьому якийсь російський журналіст, громадянин Вірменії А., якого київські офіцери СБУ запідозрили у вивезенні чи то якихось компрометуючих когось паперів, чи то електронної флешки. Банально проґавивши цього загадкового А. в аеропорту, пильні і розлючені контррозвідники, швидше за все, прикрикнули на авіадиспетчера:

— Дзвони, бісова душа, в літак. Нехай їдуть назад...

Схоже, панове-контррозвідники від старанності переплутали небо з чумацьким шляхом, а пасажирський літак — із тарантасом, якому нічого не варто повернути волів назад, на хутір. Чого простіше? Цоб–цобе!..

Новини за темою

Коли закінчилася ця дивовижна історія з висадкою, а потім зняттям підозр і звільненням А. (він наступним літаком відбув до Мінська), перше, що прийшло, як мовиться, на думку:

— Невже замість небезпечної і досить розв'язної ініціативи якихось київських "оперів" не можна було їм просто подзвонити колегам в Мінськ і згідно з діючими правилами на годину–іншу притримати А. в аеропорту, перевірити при необхідності його багаж або, на худий кінець, почекати прибуття компетентних осіб з України?

Але, схоже, ті, хто примусив літак з пасажирами до небезпечної посадки, люблять, коли гарячіше...

В установленому порядку білоруські офіційні особи повідомили в Київ про інцидент, вимагаючи відшкодування понесених збитків та вжиття відповідних заходів щодо недопущення надалі аналогічних витівок. Особливо білоруську сторону покоробили загрози, які прозвучали з уст київського авіадиспетчера, який прямим текстом заявив, що "за невиконання (наказу про повернення на аеродром "Жуляни". — Прим. ред.) буде піднята бойова авіація на перехоплення".

Ось так! Застосуємо зброю!..

Звичайно, очікувалося, що у зв'язку з таким прикрим випадком Київ принесе вибачення, поставить на місце знахабнілих начальничків, запевнить, що цей епізод — все ж сумна випадковість і самодіяльність чиновників середньої руки, які впали в раж. Що стосується емоцій і нервів пасажирів та екіпажу, інших моральних і матеріальних затрат — все буде відшкодовано. Як це і годиться між добрими та надійними партнерами.

Але події мали неймовірний оборот.

Прес–секретар Служби безпеки України досить експресивно запевнила білорусів, що, по–перше, "нічого страшного не сталося", по–друге, "безпека для неї і колег" — священна корова, а що стосується погроз щодо "бойової авіації, то ви, дорогі білоруські друзі, не придумуйте — нічого такого не було і бути не може, оскільки... тощо". Загалом, плюй в очі, але честь мундира нам дорожче!

Ну раз вони так, то й ми...

Тим більше що в білоруській медіасфері знайшлися захисники бравих парубків з СБУ: а що, мовляв, такого сталося, навіщо піднімати хвилю та інше... От нехай пред'являть нам офіційну розшифровку, тоді й повіримо.

Ми представляємо розшифровку, яка офіційно називається нуднувато "Текстова виписка мовленнєвої інформації запису бортового самописця... встановленого на... що виконував рейс В–2–840 21 жовтня 2016 р.". Не для того, звичайно, щоб задовольнити цікавість місцевих скептиків, а щоб про це стало відомо в Києві.

Оскільки ми наполягаємо на принесенні вибачень, відшкодуванні шкоди та вжитті заходів, що виключають хоч щось подібне. Не більше, але й не менше!

Отже. Наш літак злетів з аеродрому "Жуляни". Бортпровідник на трьох мовах (українською, російською та англійською) зробила стандартне оголошення: "Шановні пасажири! Через кілька хвилин вам будуть запропоновані гарячі і прохолодні напої, а також легка закуска. Будь ласка, приведіть спинки крісел у вертикальне положення. Підготуйте столики. Дякую за увагу". Майже одночасно пілот почув голос з землі, диспетчер УПР "Київ–Радар", який забезпечує політ, повідомив наступне:

— Бєлавіа–840, Київ–Радар.

Пілот:

— Слухаю.

Диспетчер:

— Бєлавіа–840, надійшла вказівка: вам треба, необхідно повернутися на аеродром вильоту "Жуляни". ЗА НЕВИКОНАННЯ БУДЕ ПІДНЯТА БОЙОВА АВІАЦІЯ НА ПЕРЕХОПЛЕННЯ.

Пілот:

— А що сталося таке?

Диспетчер:

— В ефір не можу передати. По прибутті все дізнаєтеся.

Пілот:

— Не зрозумів, це хто передав?

Не отримавши відповіді, пілот дублює питання:

— Бєлавіа–840, хто цю інформацію передав?

Диспетчер:

— Бєлавіа–840 — "Украероцентр".

Пілот:

— А причина яка?

Диспетчер:

— Я отримав вказівку повернути вас на аеродром вильоту.

Пілот:

— "Жуляни", так?

Диспетчер:

— Так точно, "Жуляни".

Пілот:

— Добре. Розвертаємося.


Далі в розшифровці наводяться розмови екіпажу всередині машини, пілоти, м'яко кажучи, стурбовані і засмучені, висловлюють припущення про причини НП — від небезпечної закладки в багажі і до конфлікту між військовими. Нагадаємо, в руках цих людей, яким нічого не пояснюють, а лише погрожують бойовою авіацією, в цей момент життя 136 пасажирів...

Новини за темою

Знову диспетчер:

— Бєлавіа–840, Київ–Радар.

Пілот:

— Так.

Диспетчер:

— Бєлавіа–840, каже керівник польотів. Інформація про ваше повернення на аеродром "Жуляни" НАДІЙШЛА ВІД ВІЙСЬКОВОГО КЕРІВНИЦТВА. Доповідь більш детальну вам скажуть після посадки.

Пілот:

— Зрозуміло. Повертаємося.


Після приземлення літака (нагадаємо, з майже повними баками пального, що створювало величезний ризик для літака, екіпажу і пасажирів!) на борт піднялися якісь цивільні, викликали за прізвищем пасажира А. і забрали з собою. Підкреслимо, що через нетривалий час А. був відпущений і відправився наступним рейсом.

...За короткими репліками екіпажу і київського диспетчера ховається велика напруга білоруських льотчиків, які, незважаючи на головотество — якщо не сказати більше! — офіційної української сторони, достойно виконали свою місію і в підсумку пасажирів доставили в мінський аеропорт.

Але майстерність і витримка білоруських льотчиків не дають ніяких підстав для того, щоб махнути рукою на надзвичайну подію в повітрі над Україною і піддати історію забуттю.

Так, по відповідних каналах офіційні білоруські органи поставили українських колег до відома. Але нам би дуже хотілося, щоб ті, хто відповідальний за безпеку авіаперельотів, знайшли в собі мужність вибачитися перед простими білоруськими пасажирами, щоб вони були впевнені:

— Літати в Київ та інші українські міста і повертатися додому - швидко, комфортно, а головне — безпечно!

Радянська Білорусія № 210 (25092). Вівторок, 1 листопада 2016

Редакція може не погоджуватися з думкою автора. Якщо ви хочете написати в рубрику "Думка", ознайомтеся з правилами публікацій і пишіть на [email protected]112.ua.

Джерело: 112.ua

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Loading...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>