"Розкрадачка гробниць: Лара Крофт": Повалення небожительки

Оновлення кінофраншизи, що послідувало за перезапуском популярної серії ігор, вийшло далеким від ідеалу, але йому безумовно вдалося освіжити образ легендарної шукачки пригод

"Розкрадачка гробниць: Лара Крофт": Повалення небожительки
Постер фільму "Розкрадачка гробниць: Лара Крофт" З відкритих джерел

Блог про Кіно

Редакційний блог

Оновлення кінофраншизи, що послідувало за перезапуском популярної серії ігор, вийшло далеким від ідеалу, але йому безумовно вдалося освіжити образ легендарної шукачки пригод

Комп'ютерна героїня Лара Крофт пережила на екрані своєрідну зворотну еволюцію. Після нескінченно сексуальної та вбивчої у всіх сенсах цього слова Анджеліни Джолі глядачам запропонували розглянути в розкрадачці гробниць реальну людину. Юна, нерішуча, але все ще (або вже) володіюча чудовою фізичною підготовкою Крофт у виконанні Алісії Вікандер стає з раніше непереможного майже божества куди більш реалістичною.

21-річна Лара – звичайна лондонська дівчина, що хапається за низькооплачувані роботи, щоб оплатити оренду і абонемент в боксерський клуб. Однак гроші, яких вічно не вистачає, вона не проти підзаробити й іншими доступними способами. Наприклад, взявши участь у не зовсім законній вуличній велогонці, наслідки якої можуть привести (і, власне, привели) до поліцейської ділянки.

Незважаючи на начебто очевидну неспроможність, Лара не така вже й бідна. Вона є спадкоємицею бізнес-імперії і величезного багатства, що належить до знатного роду Крофтів. Але для того, щоб вступити в право власності, їй потрібно визнати мертвим зниклого безвісти батька.

Після семи років безрезультатного очікування дівчина нарешті смиряється з неминучим і вже готується підписати необхідні документи, як раптом отримує від улюбленого батька зашифроване послання. Судячи з усього, перед самим зникненням лорду Річарду Крофту вдалося виявити таємницю, здатну вплинути на долю всього людства.

Інформація про реанімацію кінофраншизи з'явилася ще в 2011 році. Наступні роки ходило багато чуток про те, кому довірять знімати настільки масштабний екшен і, що ще важливіше, кому ж дістанеться головна роль. Серед можливих претенденток розглядалася і скандалістка Кара Делевінь, і навіть "мати драконів" Емілія Кларк.

Коли ж вибір впав на оскароносну Алісію Вікандер ("Дівчина з Данії", "Агенти А.Н.К.Л.", "З машини"), багато шанувальників ранніх кіноверсій назвали її негідною і недостатньо виразною заміною Джолі, яка стала першим екранним втіленням комп'ютерної розкрадачки гробниць.

Інші фанати у свою чергу заявили, що як раз Вікандер більше схожа на нову Лару, яка з'явилася в 2013 році в результаті перезапуску гри. Крім того, її акторські здібності не викликали сумнівів, а балетне минуле (вона закінчила Королівську школу балету в Стокгольмі) допомогло без величезних зусиль почати активну спортивну підготовку до зйомок.

Необхідну форму майбутня шукачка пригод набирала протягом шести місяців. У хід йшло все що завгодно, крім традиційних походів в спортивний зал. Алісія стріляла з лука, плавала, займалася скелелазінням, бойовими мистецтвами і навіть легкою атлетикою. У результаті актриса не тільки поліпшила свої показники сили, швидкості і спритності, але й набрала близько шести кілограмів м'язової маси.

"Нам не потрібен картонний голлівудський герой. Наша героїня – дівчина з плоті та крові", – зазначив в одному з інтерв'ю режисер фільму Роар Утхауг. До речі, втілювати на екрані нові пригоди безстрашної Лари покликали саме його. До цього у норвежця вже був досвід постановки масштабного фільму-катастрофи "Хвиля", ужастика "Залишитися в живих" і пари інших повнометражних ігрових фільмів.

Результат таких зусиль виявився більш ніж очевидним – в кадрі Вікандер не демонструє надприродних бойових чудес, як Джолі, але натомість пропонує потужну фізичну підготовку, яка майже повністю вписується в межі людських можливостей.

Це ж стосується і характеру головної героїні. Нова картина пропонує глядачам побачити Лару до того, як вона перетворилася в ідеальну машину для вбивств (з обличчям і зовнішністю секс-символу на додачу).

Алісія робить її образ більш ніж реалістичним – саме таких людей ми можемо побачити в офісах, спортзалах, на вулицях і в метро. Вона не гребує найпростіших підробітків, ганяє по місту на велосипеді, програє в боксерському спарингу. Вона сумнівається, помиляється, тікає від небезпеки, боїться і взагалі веде себе як нормальна жива людина.

Власне, тому й цікаво спостерігати за розвитком Лари-Алісії, яка з початкового майже гидкого каченяти поступово підводить свою героїню і нас разом з нею до куди більш звичного образу. І лише у фіналі дає можливість трохи поностальгувати і насолодитися більш звичним виглядом Крофт.

Звичайно, назвати фільм ідеальним, та й просто якісно зробленим можна з великою натяжкою. В мінус йому йдуть і слабко пророблений сюжет, і абсолютно непродумані персонажі. У меншій мірі це стосується самої головної героїні, яку більш-менш розкриває досить непогана зав'язка фільму. Зате повною мірою відноситься до персонажів другого плану. Всі вони здаються поверхнево позначеними і позбавленими будь-якої індивідуальності навіть при наявності заявленої і вираженої мотивації.

Багато питань залишається до головного антагоніста (Уолтон Гоггінс). Маючи в наявності не саму типову мету, він демонструє настільки картонну поведінку й абсолютно безглуздо-нещадну агресію, що не викликає ніяких почуттів, крім здивування. Подібні претензії можна пред'явити і до Річарда Крофта (Домінік Уест), безмежна батьківська любов якого чергується з шизофренічними спалахами самобичування.

Та й в цілому на тлі глобального недобору в одному, в чомусь іншому творці помітно переборщують. Наприклад, показова емоційність героїв регулярно виводить картину з області екшену до фарсу, а шаблонність діалогів взагалі досягає небаченого рівня майстерності.

Втім, всупереч усім недолікам, аргументи на користь перегляду амбітного перезапуску все ж є, хоч і звучать вони, мабуть, в деякій мірі романтично і навіть наївно. По-перше, в картині все-таки є заявлений екшен – не чудовий, але достатньо яскравий і динамічний.

Крім того, дуже свіжо і цікаво виглядає настільки нетипово запальна і спочатку слабка Лара-дівчисько та її еволюція у вже знайомий і рішучий образ.

Але, головне, у фільмі в принципі є Лара. Вона бігає по джунглях, б'ється, стріляє з лука і знаходиться у відмінній формі. За великим рахунком, цих факторів вже достатньо.

Тетяна Ахапкіна

відео по темі

Новини партнерів

Загрузка...