banner banner banner banner

Росія розпочала масове виробництво Су-57

Росія розпочала масове виробництво Су-57
З відкритих джерел

Девід Екс

Журналіст

Оригінал на сайті Forbes

Одна справа - спроектувати бойовий літак, і зовсім інша - побудувати його. Російський виробник винищувачів компанія "Сухий" пізнає або повторно заучує цю азбучну істину, намагаючись виконати кремлівське замовлення на будівництво 76 винищувачів-невидимок Су-57.

"Сухий" будує двомоторний Су-57 на Далекосхідному авіаційному заводі в Комсомольську-на-Амурі. Раніше це підприємство будувало Су-35, що не має характеристик малопомітності, і засвоїло кілька непростих уроків.

Тепер, коли після будівництва Су-35 минуло кілька років, керівництво підприємства готується до виробництва Су-57 у заводському цеху № 45.

Уперше літак-невидимка Су-57 полетів у 2010 році. Але розроблення машини тривало надто повільно. Станом на початок 2018 року 10 дослідних зразків Су-57 мали "недороблені прилади виявлення, що не відповідають вимогам, дефектні системи пожежогасіння та системи самооборони, у них не було інтегрованої бортової електроніки, яка б працювала, і надійних двигунів", розповів авіаційний експерт Том Купер.

Новини за темою

У 2018 році, а потім в 2019-му Кремль направляв пари літаків Су-57 до Сирії (як стверджувалося, на бойові випробування, хоча немає жодних свідчень того, що ці винищувачі здійснювали бойові вильоти на лінію фронту).

Незабаром після повернення першої пари в 2018 році Кремль припинив виробництво Су-57, коли було побудовано 28 машин. По суті, він скасував усю програму. Але в середині 2019 року російський президент Володимир Путін несподівано відновив її, заявивши про план закупівлі 48 додаткових літаків.

Спочатку компанія "Сухий" планувала здати першу пару серійних Су-57 у кінці 2019 року, а ще два - в 2020 році. Але в грудні 2019 року один літак зазнав катастрофи, і компанія вимушено припинила роботу в межах цієї програми.

Схоже, що тепер "Сухий" має намір здати всі чотири винищувачі в 2020 році. Але сказати набагато легше, ніж зробити. "Це складне завдання, яке по-справжньому мобілізує нас", — заявив наприкінці 2019 року державним ЗМІ Сергій Чемезов, який очолює корпорацію, до складу якої входить фірма "Сухий".

При будівництві Су-35 робочі підприємства розуміли, які їх чекають труднощі. "Вузькими місцями виявилися ділянки складання носового та підкабінного відсіків, складання фюзеляжу, юстирування та здавання виробу", — повідомив заводський журнал.

Керівництво підприємства модернізувало стикувальні естакади та оснащення для будівництва повітрозабірників і гондол двигунів. Роботи зі створення планера літака перенесли із 7-го в 45-й цех, зосередивши в одному місці максимальну кількість операцій зі збирання Су-57. "До цього були колосальні втрати часу",-розповів начальник 45-го цеху Артем Ощепков.

Робочі підприємства налаштовані оптимістично й впевнені в тому, що зможуть своєчасно побудувати складний Су-57. "Новий літак є складним, — зазначає заступник начальника цеху Віктор Пассар. - Обшивка композитна, технології новітні, вимоги до якості найвищі".

Новини за темою

"Але і в нас у цеху персонал є висококваліфікованим", - додає Пассар.

Якщо говорити про будівництво винищувачів, то тут важливими є заводські виробничі процеси. Конструкції двомоторного F-15EX, який компанія "Боїнг" будує для ВПС США, понад 50 років. Але при складанні F-15EX компанія використовує новітні технології виробництва.

Зовні планер F-15EX є точно таким самим, як у більш старого F-15. Однак віце-президент компанії Прат Кумар, який керує програмами F-15, розповів кореспонденту Air & Space Престону Лернеру, що будувати його будуть якісніше. "Як завжди, найскладніше завдання буде полягати в тому, щоб всі комплектуючі - а це 400 тисяч окремих деталей від 400 постачальників з усього світу - бездоганно стикувалися й підходили один до одного", — сказав Лернер.

Компанія "Боїнг" оцифрувала комплектуючі, щоб їх можна було обробляти на комп'ютеризованих верстатах з числовим програмним управлінням (ЧПУ). Деталі, які виходять з такого верстата, оброблено так якісно, що компанія запровадила нову технологію їхнього машинного стикування та юстирування. І жодної ручної праці.

"Ми збираємо їх як Лего", - сказав Кумар. - Це прискорює переналагоджуваність і виробничі процеси. А літак стає дешевшим і ремонтопридатнішим".

Компанія "Сухий" очевидно сподівається на те, що новий Су-57 відповідатиме таким самим суворим вимогам.

Девід Екс

Переклад ІноЗМІ

Редакція може не погоджуватися з думкою автора. Якщо ви хочете написати в рубрику "думка", ознайомтеся з правилами публікацій і пишіть на [email protected]

Джерело: 112.ua

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Loading...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>