Росія відроджує "нічних відьом"

Російські військові нещодавно оголосили про те, що тепер жінкам буде дозволено ставати військовими пілотами

Росія відроджує "нічних відьом"
Фото з відкритих джерел

Майкл Пек

Американський блогер

Російські військові нещодавно оголосили про те, що тепер жінкам буде дозволено ставати військовими пілотами

Оригінал на сайті The National Interest

Під час Другої світової війни невелика кількість радянських жінок стали легендами як льотчиці, які здійснювали бойові вильоти проти німецьких військ.

Однак після розвалу Радянського Союзу в 1991 році військовими пілотами в Росії ставали виключно чоловіки. Навіть коли Сполучені Штати, Велика Британія та Ізраїль зрештою дозволили жінкам ставати льотчицями винищувальної авіації, "скляна стеля", яка перешкоджала просуванню по службі, позбавляла російських жінок можливості дивитися на світ через скло кабіни пілота.

Однак російські військові нещодавно оголосили про те, що тепер жінкам буде дозволено ставати військовими пілотами. "Є величезна кількість дівчат, які хотіли б стати військовими льотчицями, — сказав російський міністр оборони Сергій Шойгу. — Ми отримали сотні листів, тому прийняли рішення — цьогоріч ми будемо набирати першу групу дівчат до Краснодарського військового авіаційного училища".

Новини за темою

Шойгу повідомив, що перша група дівчат-кадетів буде складатися всього з 15 осіб. "Але з урахуванням тієї кількості заявок, які надходять на адресу (російських) Повітряно-космічних сил, ми не можемо не відповісти на ці прохання, тому з 1 жовтня цього року перша група дівчат почне навчання на військових льотчиць", — додав він.

Жінки в кабіні пілота відродять горду російську військову традицію. У жовтні 1941 року, коли радянські збройні сили відступали під натиском безжального нацистського бліцкригу, Сталін наказав сформувати жіночий бомбардувальний підрозділ під командуванням полковника (так у тексті) Марини Раскової. До 1942 року жінки-пілоти вже почали здійснювати бойові вильоти і знищували цілі за німецькою лінією фронту.

Тривалість життя радянського солдата на фронті в 1942 році була невисокою, й особливо це стосувалося бойових льотчиків, які змушені були битися з більш досвідченими німецькими пілотами, літаки яких за своїми характеристиками перевершували російські. Однак 588-ий полк нічних бомбардувальників мав особливо складне завдання. Радянські льотчики літали на літаках Полікарпова По-2, на простих біпланах, які здійснювали перші польоти ще в 1928 році. До війни вони використовувалися переважно як навчальні, а також для внесення добрив.

Новини за темою

Двомісний По-2 літав зі швидкістю 130 кілометрів на годину, його кабіна була відкритою. Однак це був логічний вибір. Завдання 588-го полку полягало не в тому, щоб брати участь у бомбардуваннях стратегічного характеру або виконувати безпосередню повітряну підтримку. Вони повинні були не давати спокійно спати німецьким солдатам. Льотчиці 588-го бомбардувального полку літали на низькій висоті, на малій швидкості, в темряві і скидали 50-кілограмові бомби — По-2 міг взяти на борт всього шість таких бомб, однак цього було достатньо для того, щоб позбавити німецьких солдатів сну і змусити їх ховатися. Стандартна тактика полягала в тому, щоб здійснювати політ на висоті всього в кілька десятків метрів при вимкненому двигуні, і в результаті літак кружляв над німецькою лінією фронту, скидав бомби, а потім знову умикав двигун і повертався на свій аеродром.

Німці незабаром стали називати російських льотчиць, які здійснювали регулярні вторгнення, "нічними відьмами". Німецькі наземні війська, які до того часу були вже виснажені у результаті жорстокої і безжальної боротьби з Червоною армією, позбавлялися сну і спокою через несподівано виникаючий свист і розриви бомб. Однак нічого вдіяти з цим вони не могли. Хвалені літаки Люфтваффе, включаючи винищувачі Messerschmidt і Focke-Wulf, могли літати тільки в денний час, і, крім того, у них не було радарів. На Східному фронті у розпорядженні німців було мало літаків, оснащених радарами.

Новини за темою

Але навіть якщо сучасний винищувач зустрічався в повітрі зі, здавалося би, беззахисним біпланом, завдання з його знищення було аж ніяк не простим. Біплани були набагато спритнішими і літали набагато повільніше, ніж швидкі моноплани, — німецький Me-109 міг знизити швидкість майже до 160 кілометрів на годину, і, тим не менше це було вище швидкості По-2. Німці нагороджували "Залізним хрестом" всіх пілотів Люфтваффе, яким вдавалося збити хоча б один з цих настирливих біпланів. Проте претендентів на таку нагороду виявилося небагато.

Разом з тим, польоти "нічних відьом" не можна було назвати легкою прогулянкою. Німецькі льотчики були добре підготовлені, і, крім того, у німців була велика кількість зенітних знарядь та прожекторів. Не кажучи вже про небезпеку польотів над Східним фронтом, де технічні служби та навігаційне обладнання було на примітивному рівні. Однак жінки з 588-го полку розробили свою власну тактику. "Вони літали в групі по три літаки, — підкреслюється на одному з авіаційних сайтів. — Два літаки виходили вперед і навмисне привертали до себе увагу німців. Коли всі прожектори були спрямовані на них, два літаки несподівано розділялися і розліталися в різних напрямках, намагаючись при цьому за рахунок активного маневрування „скинути" з себе операторів прожекторів, які намагалися стежити за ними. У цей час третій літак пролітав неосвітленим шляхом, створеним за рахунок дій двох інших жінок-пілотів, і вражав цілі, по суті, без будь-якого опору. Потім літак повертався, льотчиці мінялися місцями, і так тривало до тих пір, поки вони не скидали весь свій бомбовий вантаж".

Під час Другої світової війни "нічні відьми" втратили 30 пілотів. Мабуть, є достатньо підстав для того, щоб Росія відродила цю традицію.

Майкл Пек

Переклад ИноСМИ

Редакція може не погоджуватися з думкою автора. Якщо ви хочете написати в рубрику "Думка", ознайомтеся з правилами публікацій і пишіть на [email protected]112.ua.

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Loading...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>