Росія перекинула до Сирії новітні винищувачі Су-57. Це дивне рішення

Перекидаючи Т-50 до Сирії, Кремль відверто грає з цими цінними прототипами і життями їхніх пілотів

Росія перекинула до Сирії новітні винищувачі Су-57. Це дивне рішення
Haaretz

Перекидаючи Т-50 до Сирії, Кремль відверто грає з цими цінними прототипами і життями їхніх пілотів

Оригінал на сайті The National Interest

Пізно ввечері 21 лютого 2018 року в соціальних мережах з'явилася фотографія, на якій нібито видно два російських винищувачі п'ятого покоління Су-57 (заводський індекс Т-50, перспективний авіакомплекс фронтової авіації або ПАК-ФА) в небі над авіабазою Хмеймім на заході Сирії.

Хоча цю фотографію не можна назвати чіткою, та й визначити на ній конкретне місце розташування теж неможливо, до ранку 22 лютого в тій же соціальній мережі з'явилися два відеоролики, що демонструють практично ту ж сцену: двійко Су-57 у супроводі перехоплювача Су-35. Справжність фотографії та відеороликів досі залишається під питанням.

Але якщо Су-57 дійсно опинилися в Сирії, цікаво буде поспостерігати, як саме Кремль представить їх перекидання. У листопаді 2017 року, через два роки після початку російської військової кампанії в Сирії, президент Росії Володимир Путін наказав вивести з цієї країни більшу частину свого військового контингенту.

Незважаючи на наказ Путіна, до Сирії прибуло два Су-57, а також літак дальнього радіолокаційного виявлення та управління А-50, чотири штурмовики Су-25 та чотири винищувачі Су-35. Ці літаки було перекинуто до Сирії через кілька тижнів інтенсивних авіаударів, скоєних російськими літаками по ділянках, що контролюють повстанці в Ідлібі та Східній Гуті.

Новини за темою

Іншими словами, перекидання Су-57 до Сирії може виявитися черговим підтвердженням того, що наказ Путіна щодо виведення військ було брехнею.

У будь-якому випадку присутність цих винищувачів у Сирії порушує ряд питань.

У процесі реалізації програми з розробки Т-50 було кілька затримок, які трапилися після першого польоту прототипу в 2010 році. Спочатку російські чиновники говорили про те, що літаки цього класу пройдуть державні приймальні випробування в 2013 році та їх буде прийнято на озброєння вже в 2015 році. Але цього не сталося. До 2013 року плани помінялися, і чиновники повідомили, що Т-50 надійдуть у виробництво до кінця 2016 року.

Для цього Науково-дослідний інститут приладобудування ім. Тихомирова розробив для Т-50 сім радарів, три з яких було встановлено на прототипи Т-50-3, Т-50-4 і Т-50-5. Всі вони були в так званій "урізаній конфігурації", тобто вони мали лише передню антену і не мали антен бічного огляду. Ніяких випробувань системи управління вогнем Т-50 і ніяких випробувань зброї в бою не проводилося.

Навпаки, Т-50 мали невдачі одна за одною. Більшість із перших п'яти прототипів продемонструвала серйозні конструкторські недоробки, поломки двигуна і проблеми зі склом у кабіні пілота. Індія погодилася допомогти з фінансуванням Т-50, але індійські джерела повідомили, що двигуни Т-50 виявилися ненадійними, його радар — неефективним, а її характеристики "стелс" — недостатньо високими.

Як наслідок, Москва і "Сухий" не змогли умовити Індію продовжити фінансування цього проекту. Натомість Індія звернулася до США з проханням надати їй інформацію щодо їхнього винищувача F-35.

У вересні 2016 року "Сухий" відправив п'ять наявних прототипів Т-50 на базу 929-го державного льотно-випробувального центру міноборони Росії до Ахтубінська, щоб там їх змогли випробувати військові пілоти. Подейкують, що того ж року один із Т-50 вперше випробував зброю невідомого типу. Проте ніяких офіційних підтверджень не надходило. Відомо, що прототипи несли тільки некеровані бомби і ракети Р-77 на підкрильних пілонах.

На початку 2017 року "Сухий" почав розробку абсолютно нового бортового комплекту обладнання для Т-50. Первісна система "Інтегрованої модульної авіоніки бойових комплексів" (ІМА БК) виявилася неефективною. На завершення процесу розробки ІМА БК буде потрібно ще кілька років.

Новини за темою

Згодом у 2017 році Михайло Погосян, голова "Об'єднаної авіабудівної корпорації" — консорціуму, який контролює компанію "Сухий" та іншу авіаційну промисловість у Росії, покинув свій пост. Погосян був єдиним директором цієї корпорації, володів навичками керівництва промисловим підприємством. Сказати, що його відхід негативно позначився на проекті Т-50, було б серйозним применшенням. Наприкінці 2017 року міністерство оборони Росії скоротило обсяги закупівлі Т-50 всього до 12 літаків.

І ці 12 літаків мають пройти процес доопрацювань і випробувань... до 2025 року. Враховуючи, що "Сухий" вже зібрав 10 із них, виробництво цих літаків фактично припинилося.

Перекидаючи Т-50 до Сирії, Кремль відверто грає з цими цінними прототипами і життями їхніх пілотів. Він уже відправив до району бойових дій два "малопомітних" винищувачі, які навіть з великою натяжкою важко назвати малопомітними і які оснащено неповноцінними і недопрацьованими сенсорами, недопрацьованими системами контролю вогню і системами індивідуального захисту, яких бракує нинішній інтегрованій авіоніці і в яких стоять ненадійні двигуни. Їхні системи скидання спеціальної зброї так і не було до кінця випробувано, якщо не вважати два типи некерованих бомб, що вільно падають, і вони не мають ніякої іншої чинної зброї, окрім 30-міліметрових гармат.

Ба більше , цими літаками керуватимуть пілоти, які абсолютно не підготовлені до управління літаками цього типу і які не зможуть повністю покластися на авіоніку та інші системи цих літаків.

Том Купер

Переклад ИноСМИ

Редакція може не погоджуватися з думкою автора. Якщо ви хочете написати в рубрику "Думка", ознайомтеся з правилами публікацій і пишіть на [email protected]112.ua.

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Loading...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>