Припинити утиски свободи слова!

Припинити утиски свободи слова!
Фото з відкритих джерел

Олександр Мороз

Голова ВРУ в 1994-1998, 2006-2007 рр.

Верховна Рада України ухвалила Постанову щодо обмежувальних заходів (санкцій) стосовно деяких засобів масової інформації. В додатку до Постанови визначено "список осіб" (така назва додатку), щодо яких пропонуються санкції – "персональні обмежувальні заходи".

Оскільки йдеться про персональні заходи, то в списку осіб напевне мали бути прізвища і хоч би якісь згадки про здійснені ними порушення. Натомість в список включено сім каналів TV, де кожному з них передбачається по 12 однакових видів обмежувальних заходів (документ готувався поспіхом, в іншому випадку можна було б під переліком заходів в тексті Постанови назвати канали TV, скоротивши хоч би за обсягом в 10 разів документ). В переліку заходів серед другорядних чи безпредметних санкцій важливими є зупинення ліцензій, заборона користуватись радіочастотним ресурсом, неможливість використання телекомунікаційних мереж. Йдеться тим самим про можливість заблокувати роботу каналів "112 Україна" та "NewsOne" (інші згадані для маскування мети).

В преамбулі самої Постанови йдеться про потребу реагувати на "наявні і потенційні (?) загрози національним інтересам і національній безпеці", протидії "терористичній діяльності" (?), "пропаганді війни" (?), "закликам до зміни конституційного ладу насильницьким шляхом" (?). Тут же йдеться про констатацію в діяльності каналів TV "поширення ідеології тероризму".

Можна не сумніватись, що ні автори ініціативи (Опанасенко О.В., Медуниця О.В., Висоцький С.В., Найєм М., Соболєв Є.В., Ричкова Т.Б., Заліщук С.П., Бондар М.Л., Лапін І.О., Денисенко А.С., Тимошенко Ю.В., Чорновол Т.М., Левус А.М., Величкович М.Р., Кишкар П.М., Єднак О.В.), серед яких чверть – журналісти, ні, тим більше, решта, хто проголосував за Постанову, не тільки не можуть привести жодного конкретного прикладу "загроз", а й взагалі не знайомі зі змістом трансляцій каналів, окрім згаданих двох.

Характерно, що в ст.85 Конституції України не згадується як предмет відання парламенту те, що подається в змісті Постанови. Для того є відомства, створені в тому числі і Верховною Радою України. Законодавчий орган в даному випадку використаний як інструмент насильства, цією Постановою РНБО буде аргументувати потребу "прийняти рішення" (так в документі) про санкції. Оскільки РНБО лише готує рішення, яке Указом вводить в дію Президент, то очевидно, що парламент в черговий раз виконав доручення АП.

Така роль парламенту, м’яко кажучи, не зміцнює його авторитет.

Користь є хіба в тому, що з’явилась підстава ще раз переконатись, хто прислужується владному режиму, маскуючи свою позицію риторикою про права людей, зокрема, про свободу слова. Серед таких фракції партій, керованих Ю.Тимошенко та О.Ляшком. Вони заодно з АП. Заодно готуються до виборів, бо вся комедія з Постановою має одну мету, – задушити свободу слова, не дати змоги працювати каналам, де звучить правда.

Правда, яка підтверджується всією нашою дійсністю.

Олександр Мороз

Редакция может не соглашаться с мнением автора. Если вы хотите написать в рубрику "Мнение", ознакомьтесь с правилами публикаций и пишите на blog@112.ua.

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...

Віджет партнерів