banner banner banner

"Позасистемний монстр": Тези про "Нафтогаз"

"Позасистемний монстр": Тези про "Нафтогаз"
З відкритих джерел

Олег Устенко

виконавчий директор міжнародного фонду Блейзера

Оригінал на сторінці Олега Устенка у Facebook

1. Будь-який власник власності повинен мати можливість впливати на рішення, що стосуються управління цією самою власністю. Не думаю, що НАК "Нафтогаз України" повинен при цьому бути винятком.

2. Держава – дуже поганий власник, але якщо власність державна, то до того поки вона не перейшла в приватні руки, вона повинна мати право впливати на рішення.

Новини за темою

В іншому випадку ми починаємо мати справу з "позасистемним монстром", який "відбився від рук" і сам вирішує, що і як йому робити з чужою власністю. При цьому його дії необов'язково будуть в інтересах власника.

3. Для державного "позасистемного монстра" завдання залишатися якомога довше в такому статусі стає найважливішою умовою для забезпечення свого власного "варенично-сметанного" існування.

4. Для вирішення цієї задачі "позасистемний монстр" повинен підібрати "незалежних арбітрів", основним завданням яких стає схвалення будь-яких його дій. Арбітри повинні мати гарну репутацію, що буде оцінено відповідними компенсаціями.

Ось чому, найпевніше, при розкритті статистики НАК "Нафтогазу" ми побачимо, що зарплати членів її наглядової ради більш ніж значні.

І, можливо, не відповідають їхньому реальному внеску в діяльність компанії. Але абсолютно відповідні тому "Okay", яке вони дають топ-менеджерам компанії у широкому спектрі питань. Зокрема, й питання їхніх фантастично привабливих оплат праці.

5. Основна логіка встановлення заробітної плати на держпідприємстві для будь-яких категорій працівників, як і на будь-якому іншому підприємстві, однакова. Вона визначається альтернативною вартістю праці – opportunity cost.

Коли так сильно триматися за своє робоче місце, то це, звісно, може бути сигналом "небувалого завзяття й величезної любові" як до компанії, так і до справи, якою займаються працівники.

Новини за темою

Але це також може бути і свідченням того, що альтернативна вартість працівника на ринку праці нижче. Можливо, навіть набагато нижче. Можливо, навіть набагато нижче, ніж та, в яку його зараз оцінено. Можливо, йому в цьому допомогла його наглядова рада.

Можливо, тому ми стали свідками "з`ясунків" у менеджменті НАК "Нафтогазу" щодо того, хто і що робить не так.

6. Можливо, тоді й правильно сказав вчора Володимир Гройсман, що оголошується конкурс на посаду глави "Нафтогазу". Можливо, тоді й правильно для нинішнього керівництва спробувати ще раз позмагатися за таке "вподобане ними місце" на відкритому конкурсі, як їм запропонував прем'єр.

Але, що не менш важливо і про що якось "скромно забули", так це те, що НАК "Нафтогаз" підлягає розукрупненню (unbundling), якого він сам так сильно не хоче. І тоді виникає велике питання: ми зараз даємо оголошення про пошук працівника?

Того, хто керуватиме невеликим розукрупненим напрямом діяльності НАК? Або групою юристів у Стокгольмському арбітражі? Або чим? І за скільки?

Олег Устенко 

Редакція може не погоджуватися з думкою автора. Якщо ви хочете написати в рубрику "Думка", ознайомтеся з правилами публікацій і пишіть на [email protected]

Джерело: 112.ua

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Loading...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>