У пошуках шляху: Що відбувається з українським хіп-хопом у 2019 році

В Україні є реп і він непоганий

У пошуках шляху: Що відбувається з українським хіп-хопом у 2019 році
Olive Taud на фестивалі "Промова" 112.ua

В Україні є реп і він непоганий

З вікна таксі була видна чаруюча картина – пролітаючі перила одного зі столичних мостів на тлі ліниво повзучого широкого Дніпра. З динаміків щось попсове неголосно й не дуже розбірливо грало, а мозок нав'язливо наспівував "Бо вже той день коли", однієї з культових пісень часів становлення не тільки українського хіп-хопу, але і місцевої музики в цілому. 

Думки крутилися навколо таємничого поняття "український реп". Що це? Про що він? Чи слухають його? Спробувати зрозуміти, що відбувається, можна було в центрі Києва в невеликому клубі Monterey, де вдруге проводився фестиваль україномовного хіп-хопу "Промова". 

З моменту проведення першого фесту в 2017 році ситуація з репом на українському змінилася. Ну по-перше, з'явилася і закохала в себе весь світ Alyona Alyona. По-друге, яскраво себе показує Аліна Паш, привносячи у вуха українців карпатські діалекти і мелодії. По-третє, у столиці запустили радіо "Маямі", що спеціалізується на хіп-хопі, в ефірі якого багато репа українською. Загалом, рух вперед є, залишалося зрозуміти, куди й до чого цей рух веде.

"Промову" не можна назвати головним майданчиком для україномовних виконавців. Але певний зріз ситуації в жанрі вона дає побачити. А цей зріз, у свою чергу, дозволяє висунути кілька тез: музика стала різноманітнішою, виконавцям не вистачає харизми, стабільного слухача дуже мало. 

Музика. За один вечір пролунало стільки варіантів хіп-хопу, що складно порахувати. Тут і класичні рівні біти з 90-х. І цілком собі сучасні по звуку розтягнуті синти з стрікочущими тарілками. Був брейк-біт, був дабстеп. Ну і куди ж без технорепу під пряму бочку? (Гриби розпалися, але їх справа живе). Так що, в плані музики можна було почути те, що душі завгодно. І це відмінний показник. Чим ширше рамки жанру, тим цікавіший він.

Виконавці. Реп – це музика особистості. Тому хто, про що і як читає завжди важливо в сприйнятті виконавця. І в цьому плані ще є куди рости. Тому що просто ходити вздовж сцени і надиктовувати свої рими у мікрофон – це не виступ. Не дочитувати рядки, тому що дихання не вистачає, – теж показник так собі. Ситуація з темами рівніша - розваги, мотивація бути краще, рефлексія на власне життя, соціальні проблеми, відносини та інші стандартні теми. 

Слухач. Тут поки що ситуація досить сумна. Враховуючи, що реп українською – це ніша всередині ніші, зібрати навколо себе багато людей поки що складно. Все таки, парочки локальних зірок мало, щоб дати поштовх публіці поцікавитися, що там з репом українською. 

І все-таки, український реп прогресує. Виходячи з вищезазначених тез, коли самі виконавці стануть більш яскравими і цікавими, люди підтягнуться. В музиці потрібно продовжувати розширювати рамки звуку, шукати нове і не боятися експериментувати. Alyona Alyona (яскравий виконавець) та Аліна Паш (яскрава музика) показують, що у цього шляху є потенціал.

Ну і в догонку, ось вам трохи українського репу. Так сказати, їжа для вух і розуму.

Alyona Alyona &  Alina Pash – Падло

Айсідок – Впусти мене

Електромед - Jazz do it

Olive Taud - Краща

Дядя Вова - Потримай Мою Пляшку

ROPAN - Думай сам

ХАС - Дикий Кач

Ну і ніяк без них

ВУЗВ – Бо вже той день коли

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Loading...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>