Після відновлення української "дочки" Wizz Air знову зможе виконувати внутрішні рейси

Після відновлення української "дочки" Wizz Air знову зможе виконувати внутрішні рейси
Пресс-служба Кабмина

Володимир Омелян

міністр інфраструктури України

Я радий, що Wizz Air повертається на український ринок, реєструючи свою дочірню компанію в Україні. Це означає, що податки будуть платитись в країні. Також будуть створені нові робочі місця для наших громадян. Власне, наша комунікація з компанією не припинялась з часу, як вони закрили українську "дочку". Перемовини щодо її відновлення тривали більше року. 

У 2015 році для Wizz Air було три ключових питання. Перше – це фінансова ситуація і валютні обмеження з боку Нацбанку. Це питання вже вирішене: ситуація в Україні стабільна, економіка зростає. Також ключовими факторами їх рішення закрити "дочку" в Україні були війна і суттєве падіння пасажирських перевезень, яке відбувалось на той час. Війна, на жаль, не скінчилась, але пасажиропотік значно зріс і продовжує зростати. Це, власне, і приваблює авіакомпанії. Якщо в Європі ринок росте в межах 8-9% на рік, то український ринок, починаючи з 2016 року, – щорічно дає не менше 25-30%.

25-30% на рік – це дуже суттєве зростання. Думаю, такий темп збережеться протягом тривалого часу. Але за умови, якщо ми будемо розбудовувати регіональні аеропорти, запускати нові маршрути.

Новини за темою

Зазначу, що у 2015 році Wizz Air були незадоволені ще й певною дискримінацією, а точніше сказати ручним управлінням при розподілі маршрутів. Зараз ми запровадили абсолютно прозору систему: усі компанії, які подають заявки, отримують згоду. У випадку, якщо заявки на маршрут в кількох компаній співпадають, ми проводимо чесну процедуру, яка визначає переможця. За останні майже три роки жодна з авіакомпаній не мала і не має претензій стосовно того, що маршрути розподіляються непрозоро. Натомість у 2014-2015 рр. майже кожне засідання Державіаслужби щодо розподілу маршрутів проходило зі скандалом. Авіакомпанії протестували, писали скарги. В 2018 році цього немає – ринок задоволений діями з боку держави і бачить, що ми до всіх компаній ставимось однаково. Це теж є каталізатором розвитку. Якщо б залишалась зарегульованість, яку ми спостерігали раніше, небо над Україною було б порожнім.

Від повернення Wizz Air в якості української компанії, я думаю, можна чекати розширення географії маршрутів, які вона буде виконувати. Про це свідчить, зокрема, і те, що компанія пообіцяла збільшити кількість літаків з українською реєстрацією до 20 одиниць. Це добра цифра і гарний показник. До того ж, Wizz Air зможе повернутись до внутрішніх перевезень. Оскільки це поки що компанія з іноземною реєстрацією, в Україні вона виконує тільки міжнародні перельоти.

Також думаю, що українці зможуть розраховувати на привабливі цінові пропозиції від Wizz Air. Ми бачимо, що Wizz Air, конкуруючи з Ryanair і іншими лоукостами, вже суттєво зменшила свої ціни і зараз, дійсно, це - компанія лоукост-сегменту. Завдяки діям Міністерства інфраструктури, за останні два роки частка лоукост-перевізників в Україні виросла до понад 27%, і приємно, що продовжує зростати.

Не виключаю, що Wizz Air може почати літати з "Борисполя". Наразі тривають перемовини і з цим аеропортом, і з "Жулянами". Особисто я вважаю, що в "Борисполі" зараз набагато цікавіші умови, ніж в "Жулянах". До того ж навесні 2019 року ми відкриваємо термінал F, який пристосований саме до лоукост-компаній. Утім, яке рішення прийме Wizz Air і в яких напрямках здійснюватиме рейси, стане відомо ближче до звершення реєстрації їх української компанії.

Під час зустрічі з президентом Петром Порошенком СЕО Wizz Air Джозеф Вараді повідомив, що компанія подасть документи на реєстрацію дочірньої компанії наступного року, але, можливо, встигне ще й цьогоріч. Після реєстрації буде необхідно так само перереєструвати їх літаки. Якщо всі сторони будуть підходити до цього відповідально і працювати швидко, ця робота може бути завершена вже в наступному році.

Володимир Омелян

Редакція може не погоджуватися з думкою автора. Якщо ви хочете написати в рубрику "Думка", ознайомтеся з правилами публікацій і пишіть на [email protected]

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Loading...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>